تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قدیمی بودن ساختمان پلاسکو علل اصلی حادثه/ خودروی نردبان مهم ترین کمبود آتش نشانی بجنورد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری بجنا؛ صبح روز پنجشنبه، پایان دی ماه، ساختمان 56 ساله پلاسکو واقع در چهاراه استانبول، با هفده طبقه که به ‌عنوان اولین ساختمان مرتفع و مُدرن ایران محسوب می‌شد، دچار شعله‌های آتش شد و برغم تلاش آتش نشانان، طبقات بالای ساختمان شعله‌ور شد و در لحظاتی بعد به طور کامل فروریخت و طی ان دهها نفر که اغلب آنها از آتش نشانان فداکار بودند، کشته و مجروح شده و صدها میلیارد تومان خسارت مادی بر جای گذاشت.

حادثه دردناک ساختمان پلاسکو برای چندمین بار صدای خطر نا ایمن بودن ساختمان‌های بلند و فرسوده را به گوش مدیران شهری رساند.

فاجعه فروریختن ساختمان بسیار مرتفع پلاسکو در مرکز تهران، نه‌تنها شهروندان این شهر، بلکه تمامی مردم ایران را در شوکی عظیم فرو برد. شدت آنچه اتفاق افتاد، هرچند با ابعاد فاجعه یازده سپتامبر نیویورک قابل قیاس نیست، اما به لحاظ شکلی و نحوه فروریختن ساختمان برای کمتر کسی حتی در سطح افکار عمومی جهان، همان فضای دهشتناک و بهت‌آور را تداعی نکرد.

علی گودرزی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بجنورد در گفتگو با خبرنگار بجنا،ضمن تسلیت شهادت مظلومانه آتش نشانان حادثه ساختمان پلاسکو،گفت: حادثه ساختمان پلاسکو ناشی از بی احتیاطی عده ای از کسبه آنجا بود که توصیه های گذشته آتش نشانی مبنی بر رعایت نکات ایمنی جدی نگرفتند و متاسفانه حادثه ای رخ داد که به بحران تبدیل شده است.

وی افزود: همکاران ما در آتش نشانی تهران تلاش زیادی کردند که مردم را نجات دهند و کسی داخل ساختمان نماند.

وی تصریح کرد: خواهشمان از مردم و کسبه محترم این است که توصیه های ایمنی را جدی بگیرند و مباحث ایمنی را بر مباحث اقتصادی و امرار معاش مقدم بدانند که متاسفانه در کشور ما مقوله ایمنی در ساختمان آخرین مولفه است.

گودرزی با اشاره به کمبود تجهیزات در آتش نشانی بجنورد، گفت: در حال حاضر یکی از کمبود های مهم آتش نشانی شهرداری بجنورد خودروی نردبان است.

وی با بیان اینکه در آتش نشانی با کمبود امکانات دست و پنجه نرم می کنیم ، تصریح کرد: امکانات ما در حوزه ساختمان های چندین طبقه کم است و پیگیر این هستیم که کمک هایی به آتش بجنورد در جهت تجهیز آتش نشانی شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بجنورد همچنین با بیان اینکه مردم و مسئولین به کمک ما بیایند ، افزود: آتش نشانان کمبود امکانات را با جانفشانی و از خودگذشتگی خودشان تامین می کنند.

خوش رفتار یکی از آتش نشانان بخش عملیات آتش نشانی بجنورد در گفتگو با خبرنگار بجنا، گفت: اتفاقی که در ساختمان پلاسکو رخ داد احتمال آن زیاد است که در جاهای دیگر نیز اتفاق بیوفتد .

وی افزود: بی احتیاطی چند نفر باعث شد که چندین نفر از آتش نشانان زیرآور بمانند و جامعه را غم و اندو در برگیرد.

وی اظهار داشت: خواهشم از مردم این است که به مسائل ایمنی اهمیت دهند و همان قد که برای زیبایی ساختمان هزینه می کنند برای ایمنی ساختمان خودشان هم هزینه کنند.

خوش رفتار افزود: از مسئولین هم خواهش دارم در بخش تجهیزات و امدادرسانی به کمک آتش نشانان بیایند تا در زمان برز حادثه اقدامات لازم صورت گیرد.

ثقایی یکی دیگز از آتش نشانان آتش نشانی بجنورد در گفتگو با خبرنگار ما، ضمن تسلیت به خانواده شهدای ساختمان پلاسکو، گفت: علل اصلی حادثه ساختمان پلاسکو قدیمی بودن ساختمان آن بود.

وی افزود: اگر این حادثه هم برای این ساختمان رخ نمی داد به خاطر قدیمی بودن ساختمان هر لحظه امکان فروریختن آن بر سر مردم وجود داشت.

وی در پایان ، تصریح کرد: از مردم ایران و خراسان شمالی درخواست می کنم هنگام مواجه با چنین حوادثی همکاری لازم را با نیروهای آتش نشانی داشته باشند.

ابراهیم نکوئی یکی از باسابقه ترین آتش نشانان بجنورد، گفت: در حادثه ساختمان پلاسکو اگر مردم و کسبه همکاری لازم را با نیروهای آتش نشانی می کردند و ساختمان زودتر تخلیه می شد آتش نشانان زیر آور گیر نمی کردند.

وی افزود: از تمام مردم خواهشمندیم که از این حادثه عبرت بگیرند و توصیه های سازمان آتش نشانی را جدی بگیرند تا شاهد این گونه حوادث تلخ در کشور نباشیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه در بجنورد بعضی از رانندگان به صدای ماشین های آتش نشانی اهمیت نمی دهند و مانع عبور سریع آنها می شوند بنده اعلام می کنم هیچ آژیر آتش نشانی بی خودی به صدا در نمی آید مگر اینکه برای عزیزی اتفاقی رخ داده باشد.

نکوئی در پایان گفت: مردم نکات ایمنی را جدی بگیرند تا خون این عزیزان آتش نشان هدر نرود.

پایگاه خبری بجنا ضمن تسلیت به مردم ایران و خانواده های شهدای حادثه ساختمان پلاسکو امیدواریم مسئولین با عبرت گرفتن از این چنین حوادث بیشتر به فکر مردم باشند.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قدیمی بودن ساختمان پلاسکو علل اصلی حادثه/ خودروی نردبان مهم ترین کمبود آتش نشانی بجنورد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..