تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مسمومیت 40 دانش‌آموز مدرسه شبانه‌روزی/ترخیص 37 دانش آموز مسموم شده+ تصویر

مدیرکل‌ آموزش‌وپرورش گلستان: دو دانش‌آموز وضعیت وخیم‌تری دارند

مدیرکل‌ آموزش ‌و پرورش گلستان در خصوص مسمومیت دانش‌آموزان مراوه تپه‌ای توضیحاتی ارائه کرد.

محمدرضا وطنی دقایقی پیش در نشست خبری با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: موضوع مسمومیت را از لحظات اولیه پیگیر شدم و با هماهنگی فرماندار شهرستان بلافاصله دانش‌آموزان به بیمارستان منتقل شدند.

وی تصریح کرد: این مصمومیت در یک مدرسه شبانه‌روزی و در یک طبقه از این مدرسه اتفاق افتاد که همه آنها تحت مداوا قرار گرفتند و تنها دو نفر از دانش‌آموزان وضعیت وخیم‌تری دارند که اقدامات درمانی روی آنها در حال انجام است.

مدیرکل‌ آموزش ‌و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: چون این مسمومیت در یک طبقه بوده احتمال مسمویت غذایی بسیار کم است اما علت مسمومیت در حال بررسی است.

وطنی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به اینکه 16 درصد از مجموع مدارس استان گلستان به صورت غیرانتفاعی اداره می شود، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت‌های نظام و جامعه برای بهبود شرایط تعلیم و تربیت استفاده کنیم.

وی افزود: حضور خیران مدرسه‌ساز در استان یکی از ظرفیت های بسیار مهم در بهبود وضعیت فضای آموزشی در استان است که یک سوم مدارس ما به شکل مشارکتی ساخته شده است.

مدیرکل آموزش و مرورش استان گلستان در خصوص کمبود فضای آموزشی در مناطق محروم و شهرهای شرقی استان گلستان، خاطرنشان کرد: کمبود فضای آموزشی به دلیل اجرای طرح 6-3-3 است که در سال 1391 به دلیل فراهم نشدن شرایط مناسب اجرا، این مشکلات را در نظام آموزشی ایجاد کرد.

وطنی در خصوص تحصیل دانش‌آموزان در شهرهای محروم استان گلستان در کانکس تاکید کرد: در سال 1392، یکصد کانکس در استان وجود داشت که با کمک خیران و اداره کل نوسازی این کانکس ها جمع‌آوری و کلاس‌های استاندارد برای تحصیل دانش‌آموزان احداث شد.

وی افزود: تلاش ما بر این است که دانش‌آموزان در دورترین نقطه از آموزش برخوردار شوند و اگر مدرسه‌ای در نقاط دوردست وجود نداشت، معلم را به سراغ دانش‌آموزان می‌فرستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان تصریح کرد: ما در سال 1394، 60 مدرسه را ساختیم و بیشتر آن در مناطق محروم استان بوده است.

وطنی در خصوص کلاس‌های چندپایه در استان تاکید کرد: ناچاریم برای مناطقی که تعداد دانش‌آموزان آن کم است، کلاس‌های چندپایه را برگزار کنیم.

وی در خصوص آخرین برخورد با معلم کلاله‌ای که در ایام گذشته به دلیل تنبیه بدنی مورد انتقاد و شکایت خانواده‌ها و رسانه‌ها قرار گرفته بود گفت: این موضوع در سایت‌ها به صورت نادرستی اطلاع‌رسانی شد و حقیقت غیر از آن چیزی بود که منتشر شد.

وطنی متذکر شد: در آن موضوع یک تنبیه کوچکی اتفاق افتاد که والدین رضایت دادند و مشکل حل شد.

وی در واکنش به سؤال خبرنگاری که در پیگیری‌های انجام شده دادگاه برای این معلم حکم صادر کرده و وی فرصت داشته که به حکم اعتراض کند گفت: اینکه رای صادر شده و قابل اعتراض است مربوط به آن شخص است اما موضوع آنگونه که مطرح شد، نبوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در خصوص انتشار تصویر از محفل دانش‌آموزان دختر در مراسم شب یلدای امسال و اقدامات غیرفرهنگی در برخی مدارس استان گلستان، خاطرنشان کرد: اینکه عنوان می‌کنید کار غیرفرهنگی صورت گرفته از دید شما غیرفرهنگی است.

وطنی گفت: در یک مجلسی که همه دختر بوده و هیچ فرد نامحرمی وجود نداشته، به طور طبیعی آن دانش‌آموزان رفتار راحت‌تری دارند و اینکه یک دانش‌آموز عکسی را از آن محفل منتشر کرده کار بی‌ادبانه و اشتباهی است.

وی بیان کرد: یکی از نکات بسیار مهم این است که تاکید ما آموزش برای درخشندگی پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان تاکید کرد: مشکل در این است که یک دانش‌آموز در جامعه رفتارها و موضوعاتی را از کسانی که مدعی انقلابی بودند را می‌بینید و با آموزش در مدارس مقایسه می‌کند و تصمیم می‌گیرد، بنابراین امروز تمامی دریافت آموزش از مدارس نیست.

وطنی در واکنش به انتشار یک خبر که نظر وی در خصوص برخی معلمان ابتدایی را انعکاس داده بودند، گفت: متاسفانه علاوه بر اینکه از خبر برداشت اشتباه شد، خبر نیز به طور مناسب منتشر نشد.

وی بیان کرد: مدرک تحصیلی 60 درصد معلمان ابتدایی متناسب با پایه ابتدایی نیست و این هم به دلیل شرایط اشتباه استخدام در گذشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان اضافه کرد: برای مثال معلمی با مدرک لیسانس یا فوق لیسانس عمران و یا هنر داریم که در مقطع ابتدایی در حال تحصیل هستند که متناسب با مقطع ابتدایی نیست اما این به دلیل کم سواد بودن این معلمان نیست.

وی گفت: به طور طبیعی به فردی که فوق تخصص جراحی قلب دارد اجازه جراحی چشم نمی‌دهند و این به معنی کم‌سوادی آن پزشک نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به اینکه فردی با مدرک زنبورداری به عنوان مشاور در حال فعالیت است تاکید کرد: ما تلاش می‌کنیم از این افراد در جایگاه های مناسب همانند هنرستان های فنی و حرفه‌ای استفاده کنیم.

وظنی در پایان ابراز کرد: اعتقاد ما بر این است که همه معلمان برای خدمت آمده‌اند و معلمی یک ایثار و فداکاری می خواهد و برخی مواقع بعضی از معلمان هستند که نسبت به باقی معلمان تلاش‌های چند برابری دارد که من از اینجا از تمامی معلمان متشکرم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مسمومیت 40 دانش‌آموز مدرسه شبانه‌روزی/ترخیص 37 دانش آموز مسموم شده+ تصویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..