تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمایشی که با گذر از هفت خوان به جشنواره‌ فجر رسید

میثم یوسفی نمایشی را به سفارش کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در ساختاری عروسکی به اجرا در آورده است.

نمایش«هفت خوان» بعد از گذر از هفت خوان جشنواره‌ای به فجر رسیدمیثم یوسفی کارگردان نمایش «هفت‌خوان» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون مضمون و ساختار این اثر نمایشی گفت: نمایش «هفت‌خوان» به سفارش کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در ساختاری عروسکی تولید شده است. پیش از این توانسته در جشنواره عروسکی حضور داشته باشد و با معرفی مرضیه برومند به جشنواره بین المللی فجر راه پیدا کند.

وی در ادامه با بیان اینکه قصه نمایش «هفت‌خوان» برگرفته از داستان اسطوره‌ای شاهنامه است، درخصوص محتوای داستانی و جلوه های بصری این اثر نمایشی اظهار داشت: نمایش «هفت خوان»  به نوعی تصویر‌سازی شده قصه‌ شاهنامه است که با عناصر نمایشی چون؛ نقالی، ماسک‌های بزرگ نمایشی، در ساختاری از ترکیب بازیگر و با کمک ماسک‌های بزرگ به روی صحنه می‌رود.

یوسفی افزود: ایده و شکل‌گیری اصلی نمایش «هفت خوان» در وهله اول به عنوان تئاتر مدرسه و برای دانش آموزان بود و با مفاهیم درسی قابل ارتباط و درک است. ما پیش از این «هفت خوان»  را در قالب فیلم های سینمایی، انیمیشن و روایت داستانی داشتیم و این قصه به بلوغ شخصیتی کامل رسیده است و امروز نسخه گونه نمایشی آن هم در حال اجرا است.

وی در ادامه با بیان اینکه تمام جشنواره‌ها حسن و ضعف های خود را دارند، درباره برگزاری و ارزیابی سی و پنجمین جشنواره بین المللی فجر بیان کرد: همه جشنواره‌های دنیا بعضاً با یکسری از نقاط مثبت و منفی همراه و از جمله نکات منفی هر جشنواره ویترینی برای جشنواره است که در کنار آثار راه یافته و تعاملی بین گروه‌های نمایشی، اتفاق خیلی بدی نیست.

وی با یادآور شدن ساختار نمایشی «هفت خوان» در خصوص تغییرات این نمایش برای رسیدن به جشنواره تئاتر فجر عنوان کرد: نگارش اولیه با ترکیبی از ماسک و بازیگران است که با بازنگری مجدد تعداد دیگری بازیگر اضافه کردیم و در کنار اجرای تصویرسازی قصه «هفت خوان»، سعی کردیم زبانی شیوا و قابل فهم را برای مخاطبان داشته باشیم.

یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم همانطور که مردم به خوراک، پوشاک و... اهمیت می‌دهند برای سبک فرهنگی هنری و تئاتر هم ارزش قائل باشیم و این شعار تئاتر برای همه مردم در عمل رخ دهد.
 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمایشی که با گذر از هفت خوان به جشنواره‌ فجر رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..