تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خوراکی هایی که می توانیم جایگزین کره کنیم

کره از چربی که در شیر  وجود دارد به دست می آید و تقریبا ۸۰ درصد آن از چربی شیر و بقیه آن از آب و پروتئین بوجود آمده است. با در نظر گرفتن این درصدها، یک قاشق کره معادل ۱۰۰ کالری و ۱۱ گرم چربی است که ۷ گرم آن چربی از نوع اشباع ‌شده است. کالری فراوان و کمبود سایر مواد غذایی در کره سبب شده است افرادی که قدر سلامتی خود را می دانند در اندیشه جایگزین کردن سایر روغن‌های سالم  برای کره باشند.

جایگزین های کره: روغن زیتون

در آشپزی جایگزین کردن کره با روغن زیتون مزایای متعددی برای سلامت قلب دارد. در حالی این دو ماده از نظر مقدار کالری تفاوت چندانی ندارند، نوع چربی موجود در آن‌ ها متفاوت است. کره شامل ۶۶ درصد چربی اشباع شده است، در حالی که روغن زیتون در حدود ۳۳ درصد چربی اشباع شده دارد. روغن زیتون همچنین سرشار از ویتامین A ،D و E است و به سرعت احساس گرسنگی را بر طرف می‌کند و به همین دلیل باعث می‌شود غذای کمتری میل کرده و کالری کمتری دریافت کنید.

سایر روغن ‌ها

در بازار روغن‌ های بسیار مختلف و متنوعی وجود دارند که هر یک فواید و عطر و طعم مختلفی به غذای شما اضافه می‌کنند. روغن ‌هایی مانند روغن نارگیل یا روغن بادام زمینی سرشار از چربی ‌های مفید هستند و هر یک طعم و مزه منحصر به فردی به غذای شما می ‌بخشند. روغن ‌های مغزهایی مانند گردو نیز سرشار از چربی ‌های اشباع نشده، چربی ‌های مفید در سلامت قلب و همچنین ویتامین‌ های محلول در چربی هستند. روغن دانه کتان نیز حاوی مقادیر بالایی از اسیدهای چرب امگا-۳ است، که فواید بسیاری برای حفظ سلامت قلب دارد. همانطور که گفته شد، کالری روغن ‌ها معمولا برابر با کالری است، با این حال داشتن ارزش تغذیه ‌ای بیشتر و تنوع در طعم‌ و عطر آن‌ ها را جایگزین بسیار خوبی برای کره در آشپزی می‌کند.

پوره میوه

اگر به دنبال جایگزینی برای کره در صبحانه خود می گردید، پوره انواع میوه جایگزینی بسیار سالم است. می ‌توانید پوره میوه ‌هایی مانند سیب، انگور، انبه، توت فرنگی و… را به همراه نان تست در صبحانه میل کنید. این پوره‌ ها چربی کمتری داشته و جایگزین‌ هایی با طعم‌ های عالی هستند. به علاوه، میوه‌ ها سرشار از آنتی اکسیدان‌ های طبیعی و فیبر هستند که به هضم غذای شما کمک کرده و احساس سیری بیشتری به شما می‌دهند.

آووکادو

گرچه آووکادو ممکن است چربی بالاتری نسبت به دیگر میوه‌ ها داشته باشد، این میوه سرشار از چربی‌ های اشباع نشده ‌ای است که برای سلامت  قلب مفیدند. این نوع چربی می‌تواند کلسترول بد را کاهش داده و از کلسترول خوب  محافظت کند. این میوه سبز همچنین پروتئین، فیبر، و ویتامین B بیشتری نسبت به کره به بدن شما می ‌رساند. این میوه سرشار از فولات، پتاسیم، ویتامین Eو ویتامین K است، در حالی که کره شامل این مواد غذایی نمی‌شود. آووکادو سرشار از امگا۳ است و افزودن تکه ‌هایی از آن به سالاد طعمی عالی ایجاد می‌کند. همچنین می ‌توانید آن را همراه دانه‌ های شور و یا آجیل میل کنید. در آشپزی، به اندازه نیمی از مقدار کره موجود در دستور آشپزی خود از آووکادو له شده استفاده کنید تا علاوه بر خامه‌ ای شدن مزه غذا، غذایی سالم طبخ کنید.

حمص

حمص محصولی مدیترانه ‌ای است که به همراه نان، سبزیجات و به عنوان یک جایگزین کره مصرف می‌شود. هوموس از نخود، که سرشار از پروتئین بدون چربی، کربوهیدرات‌ های پیچیده و چربی ‌های مفید است گرفته می‌شود. همچنین هوموس دارای فیبر بالایی است که هضم غذا را کندتر کرده و باعث می‌شود برای مدت بیشتری احساس سیری کنید.

سس سیب و ماست یونانی

اگر به دنبال استفاده از مواد غذایی سالم در پخت و پز و شیرینی ‌پزی هستید، حذف کره می ‌تواند تا حدود زیادی از کالری و چربی کیک ‌ها و شیرینی ‌های شما بکاهد. در حالی که اغلب از سس سیب به جای روغن در دستورهای آشپزی استفاده می‌شود، می‌ توان در دستورهای کیک به جای کره نیز از آن استفاده کرد. کافی است به اندازه نیمی از مقدار کره در دستور از سس سیب استفاده کنید و یا اگر از خوردن کیک ‌های ضخیم و با تراکم بیشتر لذت می‌برید، به همان میزان کره از سس سیب استفاده کنید. نصف مقدار کره در دستور شیرینی و کلوچه را با یک چهارم ماست یونانی ساده و پرچرب جایگزین کنید. به عنوان مثال، اگر در دستور یک فنجان کره ذکر شده، از نصف فنجان کره و یک چهارم فنجان ماست یونانی استفاده کنید. با جایگزین کردن این مواد غذایی سالم به جای کره در پخت کیک و شیرینی، تنقلاتی با چربی بسیار کمتر خواهید داشت و بدن شما فیبر، ویتامین‌ ها و مواد معدنی بیشتری دریافت خواهد کرد.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خوراکی هایی که می توانیم جایگزین کره کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..