تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ابلاغ دستورالعمل راهنمایی بالینی پس از 10 سال/ دستورالعمل راهنمای بالینی سبب وحدت رویه بین پزشکان می شود

وزیر بهداشت گفت: دستورالعمل راهنمای بالینی ابلاغ و به زودی اجرای آن شروع می شود که این دستورالعمل وحدت رویه بین پزشکان را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه مراسم رویش ملی مبارزه با سرطان در جمع خبرنگاران با اشاره به ابلاغ راهنماهای بالینی اظهار داشت: امروز جلسه‌ای با هدف ابلاغ راهنماهای بالینی صورت گرفت و دستورالعمل‌های لازم جهت این طرح انجام شد. 

وی بیان کرد: این ابلاغیه باعث وحدت رویه برای کلیه پزشکان در تخصص‌های مختلف می‌شود که ارتقای کیفیت خدمات و کاهش هزینه‌های بیمه‌ای مردم در بخش خصوصی و کاهش خطای پزشکی و ایمنی بیشتر بیماران را در پی دارد. 

قاضی زاده هاشمی گفت: این دستورالعمل باعث شد پزشکان با فراغت بیشتری به فعالیت خود بپردازند که امیدواریم راهنماهای بالینی در محاکم به عنوان یک مبنا قرار گیرد تا به جای اعمال نظرهای شخصی و سلیقه‌ای از این دستورالعمل استفاده شود. 

وزیر بهداشت عنوان کرد: امیدوارم با اجرای این طرح همکاری بین بیمه‌ها و وزارت بهداشت و انجمن‌های علمی، نظام پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بیشتر شود و ما هر چه سریعتر شاهد اجرا و عملیاتی شدن دستورالعمل راهنمای بالینی در کشور شویم. 

وی ادامه داد: این دستورالعمل بعد از 2 دوره قانون گذاری و 10 سال در حال اجرایی شدن است و ابلاغ آن امروز به کلیه مراکز استانی در سراسر کشور انجام شده است. 

هاشمی تاکید کرد: در هر بیمارستان 200  مورد اجرایی شده و تا پایان دولت 100 مورد دیگر نیز انجام می‌شود و متاسفانه هم طور شایعات در حوزه سلامت زیاد است این مساله در حوزه سرطان نیز زیاد است و سالیانه 100 هزار نفر در کشور به این بیماری مبتلا می‌شوند. 

وزیر بهداشت با بیان اینکه آمار سرطان در کشور از متوسط دنیا کمتر است، افزود: با افزایش طول عمر آمار سرطان نیز افزایش پیدا می کند که کشور ما به دلیل اینکه از طول عمر کمتری نسبت به مردم سایر دنیا برخودار است میزان ابتلا به سرطان به نسبت متوسط دنیا کمتر است. 

وی با بیان اینکه طی 15 سال آینده 50 درصد مبتلایان به بیماری‌های سرطان در کشور اضافه می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر عوامل محیطی مانند آلودگی هوا و آب مسائل دیگری مانند سبک زندگی و رفتار ایرانیان، اعتیاد، سیگار، کم تحریکی، مصرف زیاد نمک و شکر باعث بروز سرطان در مردم کشور می‌شود که در گذر این استرس‌ها در زندگی و جامعه با مراقبت هر چه بیشتر مردم و همکاری دولت و مجلس آمار ابتلا به بیماری سرطان در کشور کاهش پیدا کند. 

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: برای مراقبت در پیشگیری از بیماری صعب العلاج مانند سرطان دستورالعملی در شورای عالی سلامت با ریاست شخص رئیس جمهور داده شده و تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شده که من امیدوارم این تصمیمات با جدیت بیشتری صورت بگیرد.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از بیماری سرطان، خود مردم عاملی محسوب می‌شود و جوانان در این زندگی مدرنیته با مراقبت در غذای خود و سبک زندگی می‌توانند از ابتلا به بیماری صعب العلاج از جمله سرطان پیشگیری کنند. 

وزیر بهداشت تصریح کرد: جوانان باید بخش‌های زیان آور به سلامت خود را شناسایی و از انجام آنها پرهیز کنند که در حوزه درمان وزارت بهداشت اقدامات خوبی انجام صورت گرفته و من امیدوارم مردم سبک زندگی خوبی را برای پیشگیری بیماری صعب العلاج در پیش بگیرند. 

وی عنوان کرد: 83 درصد هزینه‌ها را دولت پرداخت می کند که این میزان از نظر من کافی نبوده و من امیدوارم در حوزه سلامت کارهای بیشتری انجام شود. 

هاشمی ادامه داد: بر طبق سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری من امیدوارم سهم حوزه سلامت از بودجه عمومی بیشتر شود تا بتوانیم اقدامات بیشتری را برای مردم کشورمان در این بخش انجام دهیم. 

وی متذکر شد: اکنون ابتلا به بیماری سرطان در کشور پایین تر از متوسط جهانی است ولی این خطر در سال‌های آینده پیش روی شهروندان ما است که در این راستا دولت و مردم می‌توانند کمک بزرگی در جهت کاهش ابتلا سرطان به مردم داشته باشند. 

هاشمی ادامه داد: بار مالی بیماری سرطان 10 هزار میلیارد تومان است که با اجرای برنامه راهنمای بالینی که دو تا سه سال آینده که دسترسی به امکانات، تجهیزات، تجهیز ارتقا می‌یابد و کلیه مراکز در سراسر کشور از بخش‌های درمانی رادیوتراپی و شیمی درمان برخودار می‌شوند. 

وی گفت: از نظر تشخیص و درمان 15 قطب در کشور وجود دارد که پیشرفته خدمات تشخیصی و درمانی به بیماران ارائه می‌دهد. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ابلاغ دستورالعمل راهنمایی بالینی پس از 10 سال/ دستورالعمل راهنمای بالینی سبب وحدت رویه بین پزشکان می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..