تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تردد 127 هزار خودرو فرسوده در ناوگان جاده‌ای

به گزارش افکارنیوز،

 عباس آخوندی امروز در حاشیه مراسم انعقاد قرارداد نوسازی 5 هزار دستگاه کامیون فرسوده با کشنده‌های اسکانیا که بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و کارخانه سازنده (ماموت) به امضاء رسید،‌ اظهار داشت:‌ 127 هزار دستگاه ناوگان فرسوده عمومی جاده‌ای با سن بالای 25 سال داریم که در هر 100 کیلومتر 60 لیتر گازوئیل مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از اجرای طرح پیمایش و اختصاص سوخت بر اساس تردد و پیمایش و حذف کامیون‌های بدون معاینه فنی تعداد ناوگان عمومی جاده‌ای فعال به 52 هزار دستگاه کاهش یافت و در واقع در قالب طرح پیمایش 70 هزار دستگاه کامیون فرسوده از ناوگان خارج شدند.

آخوندی بیان کرد: این کامیون‌ها سوخت را با قیمت نازل دریافت می‌کردند و در بازار آزاد با قیمت گزاف‌تر به فروش می‌رساندند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: پس از اجرای طرح پیمایش روزانه 7 میلیون لیتر گازوئیل کمتر مصرف شد که با احتساب قیمت جهانی هر لیتر گازوئیل یک دلار در واقع روزانه 7 میلیون دلار صرفه‌جویی در مصرف گازوئیل داریم.

آخوندی بیان کرد: 65 دستگاه کامیون سالانه یک میلیارد لیتر مصرف گازوئیل دارند این یعنی بهره‌وری یک میلیارد دلاری برای هر سال مصرف سوخت داریم و ظرف 10 سال 10 میلیارد لیتر سوخت کمتر مصرف خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: متأسفانه به دلیل نرخ پایین سوخت در کشور ریخت و پاش عجیب و قریب در بخش مصرف منابع انرژی داریم که لازم است در صورت انجام فعالیت‌هایی که به کاهش مصرف سوخت می‌انجامد بخشی از این صرفه‌جویی به خود صرفه‌جویی کننده برگردد.

وی بیان کرد: اگر 10 میلیارد لیتر سوخت ظرف 10 سال صرفه‌جویی شود 10 میلیارد دلار حاصل خواهد شد که باید 2.7 میلیارد دلار به صرفه‌جویی‌کننده برگردد.

آخوندی کاهش تولید آلاینده‌های زیست محیطی را از مزایای نوسازی ناوگان جاده‌ای عنوان کرد و گفت:‌با اجرای طرح نوسازی 65 دستگاه کامیون حدود 194 میلیون آلاینده کمتر تولید می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه باید نرخ سوخت‌هایی نظیر بنزین و گازوئیل یکسان‌سازی شود، بیان کرد: متأسفانه امروز با وجود آنکه ارزش حرارتی و اقتصادی یک لیتر گازوئیل و یک لیتر بنزین یکسان است اما گازوئیل یک سوم بنزین قیمت دارد و این موجب شده است که صرفه‌جویی در مصرف سوخت برای صرفه‌جویی‌کننده چندان ملموس نباشد.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد نوسازی 5 هزار دستگاه کامیون‌ فرسوده با کامیون‌کشنده اسکانیا تولید شرکت ماموت گفت:‌یک درصد سود تسهیلات توسط سازمان راهداری پرداخت می‌شود و 80 درصد قیمت این کامیون‌ها تسهیلات با نرخ سود 9 درصد به مالک پرداخت می شود.

آخوندی اظهار داشت: همچنین وزارت نفت موافقت کرده است که مدت زمان سه ماهه فاصله اسقاط خودرو توسط مالک و تحویل خودروی جدید به عنوان صرفه‌جویی از سوی وزارت نفت پرداخت شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای نوسازی ناوگان فعلاً قراردادی با ماموت برای تحویل 5 هزار دستگاه کشنده به امضاء‌ رسانده‌ایم ضمن آنکه در آینده‌ای نزدیک با تولیدکننده‌ای دیگر قرارداد 11 هزار دستگاه منعقد می‌کنیم و همچنین با شرکت دیگر قرارداد تولید 5 هزار دستگاه کامیون نو امضاء خواهیم کرد تا طی مدت زمان 5 سال آینده به رقم نوسازی 65 هزار دستگاه کامیون نو دست یابیم.

وی اظهار داشت:‌ البته در نوسازی ناوگان به حمل و نقل جاده‌ای اکتفا نکردیم و نوسازی ناوگان ریلی،‌هوایی و دریایی را نیز دنبال می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مدت‌هاست در ایران سرمایه‌گذاری در نوسازی ناوگان نقل و انتقال کالا و انسان نداشته‌ایم، گفت: رویکرد اصلی من در حمل و نقل بین‌المللی به دست آوردن سهم ایران از اقتصاد جهانی است.

آخوندی اظهار داشت: لازم است چنین کارخانه‌های سازنده‌ای به بنادر کشور نیز کشیده شوند تا صادرات از آن محل تسهیل شود.

وی گفت:‌ طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار تا چند ماه آینده افتتاح می‌شود و ظرفیت از 2.5 میلیون تن به 8.5 میلیون تن افزایش می‌یابد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تردد 127 هزار خودرو فرسوده در ناوگان جاده‌ای»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..