تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مسلمانان از اسلامی که همه را برادر می‌داند فاصله گرفته‌اند

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی گفت: ریشه تفاخر در ایرانی‌ها و اعراب وجود دارد و هردو این اشکال را داریم و از آن اسلامی که ما را با هم برادر کرد فاصله گرفته‌ایم.

 به گزراش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛حجت الاسلام  نواب شنبه در همایش گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب در عرصه اعتدال و عقلانیت که در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: ریشه‌های اشتراک ما با اعراب ریشه‌های منطقه‌ای، دینی و تاریخی است.
 
وی با بیان اینکه ما با اعراب همسایه تمدنی قبل از اسلام بودیم، گفت: بعد از اسلام پیوندهای ما گسترده‌تر شد و برای گفت‌وگو احتیاجی به کمک دیگران نداریم.
 
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه ریشه گفت‌وگو در قرآن است، تصریح کرد: مبارزه با تندروی از ۱۵ قرن قبل در اسلام شروع شده و در متون دینی ما آمده است که ما امت میانه‌ای هستیم.
 
وی با بیان اینکه اسلام پیروان سایر ادیان را به گفت‌وگو دعوت می‎کند، افزود: گفت‌وگو اصل ثابت دینی ما با پیروان سایر ادیان و حتی با کسانی است که دین ندارند.
 
حجت الاسلام نواب عنوان کرد: راه ما برای حل همه مشکلات، بازگشت به خویشتن خویش و بازگشت به اصالت‌های اسلامی و قرآنی است که داشته‌ایم.
 
وی گفت: اگر با همان اصول گفت‌وگوهایی که در قرآن آمده رفتار کنیم و هویت اسلامی را مد نظر قرار دهیم موفق می‎شویم.
 
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی ابراز داشت: ریشه تفاخر هم در ما ایرانی‌ها و هم در اعراب برخی مواقع وجود دارد و هر دو این اشکال را داریم و از آن اسلامی که ما را با هم برادر کرده فاصله گرفته‌ایم.
 
وی با وجود اینکه ما در داخل خانواده منطقه‌ای، دینی و تاریخی هستیم اما از هم فاصله گرفتیم، گفت: روشنفکران جهان عرب و ایران در بازگرداندن امت اسلامی و پیروان امت رسول الله(ص) به اصالت‌های قرآنی و اسلامی نقش ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام/ح




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مسلمانان از اسلامی که همه را برادر می‌داند فاصله گرفته‌اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..