تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ممنوعیت فروش مرغ گوشتی زنده در ارومیه/ مردم از شکار و ذبح هرگونه پرنده وحشی پرهیز کنند

ساعت: 12:11 منتشر شده در مورخ: 1395/11/03 شناسه خبر: 1013435

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی مطرح کرد؛

کریم‌زاده گفت: به منظور مقابله با خطرات احتمالی شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان هر گونه فروش مرغ گوشتی زنده در استان ممنوع است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ار آناج، اسمعیل کریم زاده در جلسه سازماندهی وضعیت خرید و فروش مرغ زنده در آذربایجان‌غربی که در سالن جلسات ساختمان شماره یک سازمان جهاد کشاورزی استان ترتیب یافت، اظهارکرد: به منظور مبارزه با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و نیز رعایت بهداشت هر گونه کشتار مرغ زنده در استان به ویژه در جنوب آذربایجان‌ غربی که بیشتر رواج دارد، ممنوع بوده و در صورت مشاهده با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از کشتارگاه‌های مرغ استان، افزود: در حال حاضر بر اساس نتایج آخرین رصدها و کنترل‌های آزمایشگاهی استان آذربایجان‌غربی عاری از هر گونه بیماری آنفلونزای طیور است.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سلامت و کیفیت محصولات تولیدی مهمترین عامل در امر صادرات به بازارهای جهانی است، تصریح کرد: باید نظارت و کنترل در پنج قرنطینه دام و طیور موجود در مبادی ورودی این استان باید افزایش یابد.

این مسئول با تاکید بر اهمیت برگزاری نشست با روحانیان در راستای ترویج استفاده از مرغ‌های کشتارشده در کشتارگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی، بیان کرد: روحانیان استان می‌توانند در زمینه توجیه مردم نسبت به خودداری از خرید و فروش مرغ زنده در سطح شهرها و روستاها نقش مهمی داشته باشند چرا که چرخه‌ی بیماری با زنده فروشی به گردش در می‌آید که با جلوگیری از زنده فروشی می‌توان از وقوع این بیماری پیشگیری کرد.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت و تعامل بیشتر تشکلها و واحدهای تولیدی برای پیشگیری از وقوع این بیماری، خاطر نشان ساخت: در راستای جلوگیری از فروش مرغ زنده در شهرها و حمایت از کشتارگاه‌های مرغ که نیازمند سرمایه در گردش هستند، جزو برنامه‌های در دستورکار در این استان است.

مدیر کل اداره دامپزشکی استان نیز در این جلسه گفت: سامانه ثبت ورود جوجه یک روزه از پارسال شروع شده و باید با توجه به آمار جوجه یکروزه ثبت شده مرغ توسط مرغداری تحویل کشتارگاه شود.

وی از مردم استان درخواست کرد در جهت تامین سلامت و امنیت غذایی خود از خرید مرغ زنده خودداری کنند و تنها مرغ‌های کشتار روز کشتارگاه‌ها را با بسته بندی مناسب  تهیه کنند و همچنین از شکار و ذبح هرگونه پرنده وحشی جدا پرهیز کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ممنوعیت فروش مرغ گوشتی زنده در ارومیه/ مردم از شکار و ذبح هرگونه پرنده وحشی پرهیز کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..