تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مردم قم "دبه" به دست شدند+عکس

ساعت: 12:01 منتشر شده در مورخ: 1395/11/03 شناسه خبر: 1013499

مسئله شور و شیرین شدن آب لوله کشی در قم مدام در حال تکرار است گویا قرار نیست که آب قم برای همیشه شیرین شود و مردم برای مصرف آب شرب به سختی نیفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سایت خبری ثامن؛سالهاست که مردم قم از نبود آب شرب مناسب در لوله کشی های شهری رنج می برند شهروندان قمی که سالیان متمادی از طریق تانکرهای انتقال آب و دستگاه‌های کارتی فروش آب و در سال‌های اخیر با نصب دستگاه‌های آب شیرین‌کن در منازل، آب شرب مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.

در برهه ای از زمان آب قم شیرین  شد و استفاده از تانکرها و دستگاه های کارتی اب شیرین کاهش پیدا کرد اما این مسئله دیری نپایید و دوباره کیفیت آب قم به حالت قبل برگشت و مردم دوباره گالن به دست شدند.

شهروندان قمی به دنبال شورشدن مجدد آب، دوباره کارت‌ها و ظرف‌های مخصوص انتقال آب را به دستشان می‌گیرند و به ایستگاه‌های کارتی آب شیرین یا مکان‌های فروش آب مراجعه می‌کنند و چه بسا در برخی اوقات برای خرید آب آشامیدنی صف می‌ایستند.

در برهه ای از زمان که اب قم نسبتا شیرن و قابل شرب شده بود آنهایی که برای راحتی خودشان دستگاه آب شیرین‌کن خریده بودند و با تزریق آب شرب به شبکه شهری، آن را جمع‌آوری کرده بودند دوباره این دستگاه را نصب کردند.

مسئله شور و شیرین شدن آب لوله کشی در قم مدام در حال تکرار است گویا قرار نیست که آب قم برای همیشه شیرین شود و مردم برای مصرف آب شرب به سختی نیفتند.

25دی ماه امسال بود که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم علت شور شدن آب قم را احداث نیروگاه برق آبی در محل تصفیه خانه آب شهر اعلام کرد.

 صادق پور در این باره گفت: آب شیرین سرشاخه های دز از امروز تا پانزده روز قطع می شود ولی آب سالم و بهداشتی اما شور سد پانزده خرداد جایگزین آن خواهد شد.

اما این آب سالم وبهداشتی در برخی محله های قم بسیار بد بو است و شوری آب تا حدی است که اصلا برای شستشو هم مناسب نیست مردم برای مصارف گوناگون آب به مشکل برخورده اند.

 به صورت کلی که مسئله آب شرب را  مردم قم مدت هاست به وسیله ایستگاه های کارتی آب برطرف می کنند اما متاسفانه تعداد این ایستگاه ها بسیار کم است و باید مسافت طولانی برای تهیه آب شرب طی کنند.

ایده اولیه طرح انتقال آب از سالیان دور توسط علمای بزرگواری همچون حضرات آیات بروجردی، مرعشی نجفی و اشرفی اصفهانی مطرح شده و در دوره جدید اقدام نامه‌نگاری فقهای محترم شورای نگهبان ساکنِ قم به مقام معظم رهبری و دستور معظم له به رئیس جمهور وقت، انتقال آب به قم عملیاتی گشت و بالاخره از سال ۸۰ عملیات اجرایی آن آغاز و با توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به بهره‌برداری رسید.


اما با این وجود سالهاست وعده شیرین شدن آب قم به مردم داده می شود اما تا به حال به هر دلیلی به صورت کامل عملی نشده است به همین خاطر باید دستگاه های کارتی آب شیرین بیش از این ها در شهر نصب شود زیرا با این روند مشخص نیست که چه زمانی آب قم واقعا شیرین و قابل شرب خواهد شد.

در همین راستا یکی از اهالی میدان نبوت در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: میدان نبوت دقیقا  پشت پمپ بنزین و گاز پارسیان ایستگاه آب شیرین ندارد خواهشمندیم حداقل سر کوچه  پمپ گاز، ایستگاه آب شیرین  نصب کنند تا اهالی  از جمله افراد سالمند مجبور نشوند برای تهیه آب شرب به محله های  شیخ آباد و خیابان ولیعصر(عج) مراجعه کنند.

 همچنین یکی از شهروندان خیابان حکمت شمالی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: خیابان حکمت شمالی دستگاه آب شیرین نداره وما چون وسیله نداریم خیلی سخت است که به شیخ آباد برویم و آب شرب تهیه کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مردم قم "دبه" به دست شدند+عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..