تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خواص و فواید شیرین بیان برای سلامت پوست

 پوست بدون لک و صاف با خوردن عصاره شيرين بيان

 درمان لک ‌های پوستی با شیرین بیان با دلگرم همراه باشید.

خواص و فواید شیرین بیان در زیبایی و سلامت پوست

از عصاره گیاه شیرین بیان برای درمان لک‌ های پوست استفاده می ‌شود، تحقیقات در این زمینه، نتایج رضایت ‌بخشی را ارایه داده است و می ‌توان از مزایای طبیعی این گیاه پرفایده بهره برد. آیا واقعا چنین نتایج درمانی از این گیاه انتظار می‌ رود؟

گیاهی است چند ساله و انبوه و به ارتفاع يک تا دو متر ، برگها مرکب و دارای چهار تا هفت جفت برگچه و یک برگچه انتهایی است که برگچه ها بیضوی بوده و کناره آنها صاف است .گلها نامنظم و به رنگهای ارغوانی ، زرد یا بنفش به صورت مجتمع در انتهای ساقه های گل دهنده مشاهده می شوند.

فواید شیرین بیان در سلامت و زیبایی پوست


 انواع شیرین بیان

فواید شیرین بیان در سلامت و زیبایی پوست

واریته اسپانیایی "G. typical" که میوه آن صاف و بدون کرک است و قطر آن به 6 تا 18 میلیمتر می رسد.
نوع روسی "G. glandulifera" که پیکره رویشی آن چسبناک و دارای ریشه های متعدد به ضخامت 5 سامتیمتر، پوست ریشه فلس دار و قهوه ای رنگ و دارای شیرینی ملایم است.
نوع ترکی "G. pallida" که ضخامت ریشه آن حدود 8 سانتیمتر است.
نوع ایرانی "G. violacca" که ریشه های آن نیز بسیار ضخیم است.

فواید شیرین بیان در سلامت و زیبایی پوست


خواص دارویی شیرین بیان


فراعنه مصر از ریشه شيرين بيان يک نوشیدنی به نام "مای سوس" به دست می آوردند.
ماده موثر شیرین بیان اسید گلیسریزیک است که حدود 50 مرتبه از قند شیرین تر و میزان آن در گیاه حدود 5 تا 20 درصد است .اسید گلیسریزیک با افزایش سن گیاه افزایش می یابد و گیاه شناسان معتقدند که اسید در نوع ایرانی بیشتر از سایر انواع است.از شیرین بیان در صنایع داروسازی، نوشابه سازی، شیرینی سازی و دخانیات استفاده می شود.

ماده موثره آن مدر و ملین بوده و به دليل وجود بعضی فلاونوییدها از جمله "لیکوییریتوزید" اثر مفیدي بر روی زخم اثنی عشر دارد.شیرین بیان به عنوان آرام بخش و خلط آور، ضد التهاب و ضد اسپام، ضد نفخ و ضد سرفه مورد استفاده قرار میگیرد.در برطرف کردن التهاب مخاط برونشها، یبوست مورد استفاده دارد و به طور کلی مقوی معده است . شاید بهتر باشد این ‌طور بگویم که بی ‌خطرترین عامل روشن‌ کننده رنگدانه که دارای کمترین ملانوم است، عصاره شیرین ‌بیان است که در ترکیبات زیبایی به عنوان شفاف ‌کننده ی پوست به کار می‌ رود و می ‌تواند در ترکیبات کرم‌ های آرایشی صورت به کار رود.

به علاوه عصاره شیرین‌ بیان از لحاظ تئوری به عنوان یک مشتق ضدالتهاب موضعی مطرح است که می ‌تواند در کاهش قرمزی پوست و تیرگی پس از التهاب، کاربرد داشته باشد.ماده فعال شناخته شده در شیرین بیان، فلاونوئید است که می‌ تواند با پراکنده کردن ملانین، موجب روشن شدن پوست شود.دوز مورد استفاده، یک گرم در روز برای چهارهفته است تا اثر بالینی آن ظاهر شود. عصاره شیرین‌ بیان هنوز در شمال آمریکا در دسترس نیست ولی در بخش‌هایی از جهان به خصوص در مصر استفاده می ‌شود.

فواید شیرین بیان در سلامت و زیبایی پوست

ماساژ صورت با عصاره شیرین بیان

عصاره شیرین بیان یکی از مفیدترین و پرکاربرد‌ترین عصاره‌های گیاهی در تهیه محصولات آرایشی و بهداشتی است. بسیاری از محصولات برطرف‌کننده لک‌های پوستی از عصاره یا اسانس شیرین بیان در ترکیب خود استفاده می‌کنند زیرا این ترکیب یکی از مناسب‌ترین ترکیب‌های شفاف‌کننده و یک مرطوب‌‌کننده پوست است. درصورتی که به عصاره این گیاه دسترسی دارید می‌توانید یک روز در میان صورت و گردن خود را به‌طور کامل با عصاره شیرین بیان نرم و آرام ماساژ دهید. این ماساژ به شما کمک می‌کند تا علاوه بر یک دست شدن رنگ پوست‌تان عضلات صورت‌تان نیز فرم مناسبی به دست آورند.

فواید شیرین بیان در سلامت و زیبایی پوست

3 نسخه طلایی برای از بین بردن جای جوش

اگر شما نیز در گروه افرادی هستید که در نوجوانی بلوغ به جوش‌های صورت‌تان دست زدید و جای برخی از آن‌ها روی صورت‌تان باقی مانده با کمک نسخه‌های طبیعی و گیاهی زیر و استمرار آن‌ها به‌مدت یک تا 2 ماه می‌توانید به مرور این آثار را از روی صورت خود محو کنید.

1. ساده‌ترین نسخه استفاده از ماسک تخم‌مرغ و عسل است. برای تهیه این ماسک کافی است زرده تخم‌مرغ را درون کاسه‌ای بلوری ریخته و آن را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کرده و خوب هم بزنید. سپس به این مخلوط یک قاشق عسل طبیعی اضافه کرده و پس از مخلوط کردن آن را به‌مدت 20 دقیقه روی صورت‌تان ماسک کنید. بهتر است از این ماسک یک روز در میان استفاده کرده و برای شست و شوی ماسک از آب نیمه ولرم استفاده کنید.

2. استفاده از مخلوط برگ‌های تازه کلم و ترب نیز برای درمان جای جوش بسیار مهم است. برای تهیه این مخلوط کافی است برگ تازه کلم و ترب را به یک اندازه در مخلوط کن ریخته و ترکیب به دست آمده از آن را روی صورت ماسک کنید. اجازه دهید این ترکیب به‌خوبی سراسر صورت شما را بگیرد و بعد از 20 دقیقه آن را از صورت‌تان بشویید.

3. تخم جعفری یکی دیگر از گیاهان دارویی است که برای درمان جای جوش بسیار موثر است. برای تهیه این داروی گیاهی کافی است تخم جعفری را به اندازه 2 تا 3 قاشق غذاخوری درون مخلوط کن ریخته و آن را با 2 لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان از این جوشانده باقی بماند. این مخلوط را صاف کرده و اجازه دهید سرد شود. سپس یک دستمال تمیز نخی را به این مخلوط آغشته کرده و به‌مدت 20 دقیقه روی صورت خود هر روز کمپرس کنید.

فواید شیرین بیان در سلامت و زیبایی پوست

لک‌های پوستی تیره رنگ

اگر پوست بدن یا صورت‌تان لک‌های پوستی قهوه‌ای تیره یا سیاه دارد یکی از بهترین شیوه‌ها برای درمان آن استفاده از روغن کرچک است. برای این کار لازم است محل مورد نظر را با مقدار اندکی روغن کرچک ماساژ دهید و این کار را هر روز تکرار کنید تا لکه به مرور کمرنگ شده و محو شود.

فواید شیرین بیان در سلامت و زیبایی پوست

درمان لک‌های بارداری با ماسک طبیعی

برای درمان لک‌های پوستی ناشی از بارداری استفاده از ماسک‌های طبیعی تهیه شده از میوه‌های تازه بسیار موثر است. این ماسک‌ها که بدون عارضه و بی‌خطر هستند به راحتی می‌توانند اثر لک‌های به‌وجود آمده در دوران بارداری را کاهش داده و به مرور آن را برطرف کنند. در حقیقت اسید موجود در میوه‌های تازه موجب درمان این لک‌ها می‌شود. یکی از مناسب‌ترین این ماسک‌ها استفاده از ماسک توت فرنگی و عسل است. برای تهیه این ماسک کافی است 6 توت‌فرنگی بزرگ و تازه را با پشت قاشق له کنید و آن را با یک قاشق عسل طبیعی مخلوط کرده و 20 دقیقه روی صورت‌تان ماسک کنید. این ماسک را هر روز تکرار کنید.

فواید شیرین بیان در سلامت و زیبایی پوست

لک‌های قرمز رنگ را چگونه درمان کنیم

اگر پوست صورت یا بدن‌تان لکه‌های صورتی یا قرمز رنگ دارد برای درمان آن باید از روغن ماهی استفاده کنید. برای این منظور کافی است محل لک‌های قرمز رنگ را خوب بشویید تا هیچ‌گونه آلودگی در سطح آن نباشد. سپس لایه نازکی از روغن ماهی را روی لک‌های قرمز یا صورتی رنگ کشیده و اجازه دهید به‌مدت نیم ساعت این روغن روی لک‌ها باقی بماند و جذب پوست شود.

فواید شیرین بیان در سلامت و زیبایی پوست

با لک‌های روشن چه کنیم

برای درمان لک‌های روشن از ماسک جوانه گندم استفاده کنید. برای تهیه این ماسک کافی است 2 قاشق جوانه گندم را با مخلوط‌کن آسیاب کنید و سپس آن را با 2 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و خمیری تهیه کنید. این خمیر را روی کل صورت بکشید و اجازه دهید به‌مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست‌تان بماند. سپس این ماسک را از صورت خود برداشته و آن را بشویید.

فواید شیرین بیان در سلامت و زیبایی پوست

طريقه مصرف شیرین بیان


25 تا 30 گرم شیرین بیان را در یک لیتر آب بجوشانید و سپس مصرف کنيد ، از مخلوط مساوی شیرین بیان با بید گیاه و دم کرده آن نوشابه ای خنک و ادرار آور به دست خواهد آمد.
در عفونت های گلو و برونشها و همچنین درد روده ها ابتدا 50 گرم ریشه شیرین بیان را در یک لیتر آب به مدت 5 دقیقه بجوشانید و به مدت 12 ساعت به حال خود رها کنید تا خوب خیس بخورد و سپس مصرف کنید.
در مواردی که زبان قرمز مي شود و یا روی آن دانه مي زند و یا ترک مي خورد، 200 گرم شیرین بیان را در یک لیتر آب بجوشانید به طوری که سه چهارم آب آن تبخیر و کم شود ، سپس این جوشانده را برای شستشوی دهان به کار برید.

فواید شیرین بیان در سلامت و زیبایی پوست

 

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

 

موافقم + 1 مخالفم - 0



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خواص و فواید شیرین بیان برای سلامت پوست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..