تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




428 میلیون صفحه وب مستهجن آمریکا توسط گوگل پوشش داده می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیرعلی خیراندیش -مدیر اجرایی جویشگر بومی پارسی جو گفت یکی از موسسات پژوهشی بین‌المللی تحت عنوان "MetaCert" از چند سال قبل تحقیقات گسترده‌ای را در زمینه محتوای پاک در فضای مجازی آغاز و در تازه‌ترین گزارش خود افشا کرد آمریکا میزبان 428 میلیون صفحه وب مستهجن است که این آمار نشان می‌دهد 60 درصد صفحات غیراخلاقی دنیا در ایالات متحده تولید می‌شود.

این فعال حوزه جستجوگرها با اشاره به اینکه گوگل در ارائه داده‌ها به کاربر ملاحظات اخلاقی را حتی برای کودکان هم لحاظ نمی‌کند، گفت: گوگل مدعی است که در صورت فعالسازی قابلیت جستجوی پاک توسط خود کاربر، پاسخگویی به پرسش‌ها به صورت پالایش شده و پاک ارائه خواهد شد در حالیکه بر اساس گزارش تحلیلی دانشگاه هاروارد، گوگل با وجود تضمین قطعی، باز هم نتوانسته ادعای خود را محقق ‌کند و همین امر ضرورت استفاده از جستجوگر بومی در کشور را بیش از پیش ضروری می‌کند.

خیراندیش ادامه داد: آخرین گزارش سالانه‌ نهاد بین‌المللی Covenant Eyes که به بررسی گوگل اشاره دارد، نشان می‌دهد که به دلیل ضعف در کنترل این جویشگر 13 درصد از جست‌وجوهای انجام گرفته با مضامین غیراخلاقی و نامناسب بوده که اغلب آنها توسط کاربران نوجوانان از سراسر دنیا صورت گرفته است. ضمن اینکه این نهاد بین‌المللی در گزارش مذکور افشا کرد در گوشی‌های تلفن همراه که گوگل روی آنها نصب است به ازای هر پنج جستجو، بیش از یک مورد مرتبط با مضامین غیراخلاقی و نامناسب بوده است.

وی با بیان اینکه کاربران ایرانی در رتبه پنجم جهانی استفاده از گوگل قرار دارند، افزود: عدم پالایش و دسترسی آسان به بیش از 400 میلیون صفحه وب مستهجن از طریق گوگل شرایط هشدار دهنده‌ای را برای نسل جدید ایجاد کرده است که همین امر لزوم فرهنگ‌سازی در استفاده از جستجوگرهای بومی را در ایران دو چندان می‌کند.

انتهای پیام//

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال تسنیم در تلگرام شوید.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «428 میلیون صفحه وب مستهجن آمریکا توسط گوگل پوشش داده می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..