تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




50 درصد آوار برداشته شد/اضافه شدن 2 دستگاه بولدزر غول پیکر برای سرعت بخشیدن به عملیات / احتمال دارد امروز پیکر تعداد دیگری از شهدا پیدا شود

ساختمان پلاسکو یکی از ساختمان‌های بزرگ و تجاری تهران بود که قدمت 53 ساله داشت ولی صبح روز پنجشنبه دچار آتش سوزی گسترده شد. از این ساختمان 17 طبقه به‌ عنوان اولین ساختمان مرتفع و مُدرن ایران یاد می‌شود. حادثه پلاسکو در حالی وارد چهارمین روز خود شد که تلاش شبانه روزی آتش نشانان و نیروهای امدادی برای پیدا کردن پیکرهای شهدا و مفقودین همچنان ادامه دارد.سخنگوی آتش نشانی اظهار امیدواری کرد امروز تعدادی دیگر از پیکر شهدا پیدا شود.

در زیر آخرین روند اقدامات انجام شده را می‌خوانید:

09:31/ فعالیت بیل‌های مکانیکی برای دقایقی متوقف شد. آتش نشانان به آرامی روی آوارها مشغول جستجوی میدانی و دقیق هستند.

09:14/ مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران: در کار آوار برداری دقت فدای سرعت نخواهد شد. گروه تجسس همزمان مشغول فعالیت هستند و هر کجا که لازم باشد کار متوقف و به جستجو می پردازند. شهروندان در محل حادثه تجمع نکنند.

09:05/ برای نخستین بار در مدت زمان آواربرداری ساختمان پلاسکو، بیل‌های مکانیکی موفق شدند در جبهه شمال غربی پیشروی خوبی روی آوارهای ساختمان پلاسکو داشته باشند.

09:00/ هم‌اکنون «پنج» بیل مکانیکی در منطقه حادثه ساختمان پلاسکو مشغول فعالیت است.

08:40/ با سرعت گرفتن آواربرداری، دود غلیظ سفید رنگ هم‌چنان از زیر آوارها بلند می‌شود و کار را سخت‌تر کرده است.

07:45/ سخنگوی سازمان آتش نشانی: تاکنون نزدیک به 50 درصد از آواربراداری انجام شده است. ستون های سنگین که کار را سخت کرده بودند بریده و جابجا شده اند و کار سرعت بیشتری پیدا کرده است. از ساعت های ابتدایی بامداد دو دستگاه بولدوزر غول پیکر هم وارد میدان شدند و به روند آواربرداری کمک زیادی کردند.

07:00/ همچنان پلاسکو می‌سوزد، دود لحظه‌ای قطع نمی‌شود.

06:55/ در پی شهادت مظلومانه جمعی از دلاورمردان و دریادلان آتش‌نشان در حادثه غم‌انگیز آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، شورای عالی آموزش و پرورش پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است: «حادثه غم‌انگیز و تأسف بار آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو و شهادت مظلومانه و جانگداز جمعی از پرسنل خدوم و ایثارگر آتش‌نشان، غمی بزرگ بر دل مردم عزیز ایران نهاد.

این شورا ضایعه درگذشت این قهرمانان و دلاوران عزیز را که با از خود گذشتگی به ما درس شجاعت و شهادت آموختند را به خانواده محترم آنان و آتش نشانان عزیز و مردم شهید پرور ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای آنان از درگاه ایزد منان علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارد».

 03:45/ تجهیزات فوق سنگین قرارگاه خاتم الانبیا برای تسریع آوار برداری به محل حادثه ساختمان پلاسکو رسیدند

02:55/ از آنجا که به دلیل وزن چندین تنی ستونهای آهنی به جا مانده از حادثه آوار پلاسکو قابل حمل از سوی امدادگران نیست این افراد به شیوه هوابرشی ستون ها را چند تکه می‌کنند.

02:40/ بار دیگر امدادگران آماده حفر تونل می شوند/تلاش همه جانبه برای دسترسی به بخش‌های زیرین

02:05/ ورود مجدد به قسمتهایی از طبقات منفی پاساژ پلاسکو از طریق ساختمان مجاور/ تلاش برای دسترسی به موتورخانه و محلهایی که زنده یاب نشان داده بود ادامه دارد.

02:00/ ادامه تلاش برای ورود به طبقات منفی پلاسکو از طریق پاساژ کویتی‌ها

01:19/ یک منبع آگاه به خبرنگار فارس از احتمال تخریب پاسار کویتی ها به دلیل نفود آب به پی ساختمان و نا ایمن بودن آن خبر داد

01:05/ سخنگوی سازمان آتش نشانی: تا کنون پیکر جدیدی از شهدای آتش نشان کشف نشده است، کار آواربرداری با قوت و به صورت لحظه به لحظه ادامه دارد، از لحاظ تجهیزات هیچ گونه کمبودی نداریم.

آوارهای ضلع جنوبی و شرقی تا حد زیادی برداشته شده و آوار برداری از ضلع غربی نیز ادامه دارد.

00:40/ تمرکز بیل‌های مکانیکی بر روی یک نقطه، عملیات آوار برداری بدون وقفه توسط نیروهای امدادی انجام می‌شود.

00:19/ این بار هم جستجو بی نتیجه ماند/ پیکر شهیدی کشف نشد و کار آوار برداری به حالت قبل بازگشت

00:12/ همچنان آوار برداری در محل ساختمان پلاسکو توسط لودرها و کامیون ها با سرعت ادامه دارد، آتش نشان های تازه نفس وارد میدان شده و تمام تلاش خود را برای برطرف کردن بخارها و دود های غلیظ به کار گرفته اند.

خبرها حکایت از پیش روی 8 متری آتش نشان ها دارد.

00:11/ خبرنگار فارس: گاو صندوق هایی که از زیر آوار خارج شده اند در محلی دپو می شوند/شماره گذاری گاوصندوق ها توسط پلیس.

00:10/ در حال حاضر علیرغم فعالیت بیل‌های مکانیکی و جرثقیل ها آتشی در آوارها دیده نمی شود ولی دود سفید رنگ و غلیظی که گفته می شود ناشی از بخار آب است در فضا پیچیده است.

00:05/ بخش‌هایی از شبرنگ لباس یکی از آتش نشانان کشف شد

تلاش برای پیدا کردن پیکر این آتش نشان ادامه دارد.

00:02/ آتش در اولین لحظات بامداد روز چهارم باز هم شعله ور شد

------------------------------------------روز سوم-------------------------------------------------

23:45/ فرماندار تهران: همه امکانات فراهم است و امیدواریم تا 2 روز آینده آوار برداری را تمام کنیم.

23:40/ یک منبع مطلع به خبرنگار فارس گفت: پیکرهایی که دیشب از زیر آوار خارج شده بودند به دلیل سوختگی شدید قابل شناساسی نیستند و هویت آنها همچنان مشخص نیست.

23:30/ آتش نشانی که برای همکاران شهید خود خیرات می دهد

23:15/ سردار جلالی، ‌رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور: وجود مراکز پرخطر در تهران، زندگی مردم را تهدید می‌کند

23:09/ برخلاف آنچه عنوان می‌شود که امدادگران به موتورخانه دسترسی پیدا کرده‌اند این موضوع صحت ندارد

یک منبع مطلع به خبرنگار فارس گفته است در پلاسکو زیر زمین زیاد وجود دارد و جاهایی که تا به حال دسترسی به آن پیدا شده هیچ کدام متورخانه نبوده  است.

23:01/ قناعتی، عضو شورای اسلامی شهر تهران: تعداد بسیار زیادی از ساختمان‌های تهران در شرایط مشابه پلاسکو قرار دارند.

اکثر ساختمان‌هایی که به لحاظ ایمنی دچار مشکل هستند، شناسایی شده‌اند. شهرداری نمی‌تواند در ساختمان‌هایی که مسائل ایمنی را رعایت نکرده‌اند، اقدام به پلمب کند. شهرداری تنها جایز است به آن‌ها تذکر دهد.

22:55/ هیچ جسد و یا فرد زنده ای در محل موتور خانه ساختمان پلاسکو پیدا نشد

22:50/ نیلفروش زاده، رییس انجمن پوست: آسیب های پوستی حادثه دیدگان آتش سوزی پلاسکو به صورت رایگان درمان می شود.

22:50/ نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر اعلام کرد: نرخ سود وام بانک رفاه برای صاحبان شغل در پلاسکو و افرادی که کارگران را در اختیار بگیرند ٦درصد بوده و طی ٣٦ ماه باید بازپرداخت شود.

22:45/ از دل سازه های آهنی آتش بیرون می زند/ تمامی جرثقیل ها به قسمت درب اصلی منتقل شدند و ظاهراً آواربرداری اصلی آغاز شده است.

با برداشتن هر تکه از سازه های آهنی شعله های آتش زبانه می کشد و آتش نشان ها به سرعت آن را مهار می کنند

22:40/ هنوز امدادگران به موتورخانه پلاسکو نرسیده‌اند/ تلاش ها ادامه دارد.

دقایقی قبل یکی از رسانه‌ها اعلام کرده بود که امدادگران به موتورخانه ساختمان پلاسکو رسیده‌اند اما در آنجا هیچ جسد یا فرد زنده ای کشف نشده است. 

22:30/ ابوالفضل قناعتی، عضو شورای شهر تهران: در جلسه اضطراری که امروز برگزار گردید گزارشی از فرمانده عملیات ارائه شد و تصمیم گرفتیم اعتبارات لازم برای تعمیر دستگاه های آسیب دیده آتش نشان ها تخصیص داده شود.

روز گذشته در سطح تهران شاهد بروز 110 حادثه بودیم اما اولویت سازمان آتش نشانی تسریع روند آوار برداری و کشف پیکر افرادی بود که در زیر آوار مدفون شده اند.

22:25/ با پایان عملیات جستجوی سگ های زنده یاب آوار برداری به روال عادی برگشت

22:11/ برای دقایقی کار آوار برداری متوقف شد/ هنوز دلیل این اقدام مشخص نیست/ جستجوی نیم ساعته سگهای زنده یاب باز هم بی نتیجه ماند

22:00/ یکی از آتش نشان ها در گفتگو با خبرنگار فارس: دود غلیظ و نور کم امکان جستجو جنازه ها را به شدت سخت کرده است/ هرقسمتی را که خاک برداری می کنیم کار جستجوی جنازه آغاز می شود.

21:55/ در جلوی در اصلی مجموعه پلاسکو امدادگران مشغول کند و کاوی متفاوت شده‌اند/ گوشه و کنار اینگونه به گوش می‌رسد که امدادگران حدس می‌زنند در این منطقه بتوانند پیکر دو نفر از آتش نشانان را از دل آوار بیرون بیاورند. 

21:53/ مهیا کردن سوپ برای بالا بردن دمای بدن آتش نشانان در سرمای این شب‌های تهران

21:50/ بر اساس رتبه ایمنی سازمان⁧ آتش‌نشانی⁩ تنها 120 ساختمان امن در ⁧تهران ⁩وجود دارد و از این تعداد تنها 2 ساختمان درجه یک ایمنی را دارند

21:45/ چهار دستگاه جرثقیل 120 و 360 تنی در محل حادثه⁧ پلاسکو در حال کار هستند

21:40/ هم اکنون برش سازه خای سنگین برای تسهیل در روند آوار برداری با استفاده از جرثقیل ٣٦٠ تنی

21:10/ امروز بعد از 60 ساعت از بروز حادثه ریزش ساختمان پلاسکو، نخستین چک خسارت به اصناف بیمه شده پلاسکو به مبلغ 264 میلیون تومان از سوی بیمه ایران و بیمه نوین صادر شد.

20:55/ سخنگوی سازمان آتش نشانی: هنوز به پیکرهای بعدی نرسیده‌ایم.

20:30/ در حال تعیین تکلیف برای سازه دیوار ضلع غربی که به حالت نیمه شکسته است، هستیم. برداشته شدن این سازه روند عملیات را سریع‌تر می‌کند.

20:20/ اعلام مجدد وضعیت سکوت برای عملیات زنده‌یابی/ هم اکنون ورود سگ‌های زنده‌یاب به محل حادثه پلاسکو

20:10/ آتش‌نشانان عملیات تخریب را متوقف و وارد تونل سمت راست ساختمان که در پارکینگ پاساژ کویتی‌ها حفر شده، شدند.

20:05/ ادای احترام مردم بروجرد به شهدای آتش نشان

19:50/ پلاسکو قصد تسلیم شدن ندارد؛ آتش و دود همچنان از زیر آوار زبانه می کشد.

19:45/ مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران خبر داد: فراخوان طراحی یادمان شهدای آتش نشان منتشر شد

19:35/ قائم مقام آب و فاضلاب استان تهران: بنا به در خواست آتش نشانی، طی روز جاری چهار شیر برداشت جدید آتش‌نشانی در محدوده پلاسکو توسط آبفای استان تهران نصب شده است.

19:30/ جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران‌: در رابطه با حادثه پلاسکو پرونده قضایی تشکیل شده است و هیأت‌مدیره ساختمان باید در رابطه با این حادثه توضیح بدهند

19:20/ یک تیم مجهز به دوربین‌های نقشه برداری در حال رصد پاساژ کویتی‌ها و کنترل آن جهت عدم ریزش حین آوار برداری هستند.

آتشی که هنوز زنده است و با هر جا به جایی آوار شعله ور می‌شود در این بین آتش نشانان تلاش می‌کنند با پاشیدن آب آتش را مهار کنند.

19:15/ حضور تعداد زیادی از کامیونهای شرکت پسماند شهرداری برای حمل آوارها

حضور یک نیروی حراستی در این کامیون‌ها جهت تخلیه آوار در منطقه‌ای حصار کشی شده به دلیل حفاظت از اموال موجود در میان آوار

19:00/ سخنگوی سازمان آتش نشانی: تاکنون مجموع شهدا و مفقودین حداکثر 25 نفر هستند، شهدای آتش نشانی :15 نفر که دو نفر از زیر آوار خارج و یک نفر هم روز اول به دلیل شدت سوختگی شهید شد، عملیات آواربرداری همچنان ادامه دارد

18:45/ نمایی از ساختمان پلاسکو از داخل پس از ریزش، آتش نشانان به شدت در تلاش هستند راهی برای ورود به موتورخانه بیابند.

18:40/ وزیر اطلاعات: تا این لحظه به هیچگونه اطلاعاتی یا نشانه ای از خرابکارانه بودن حادثه آتش سوزی و تخریب پلاسکو نرسیده ایم.

وی افزود: همه شواهد و قرائن را مد نظر قرار می‌دهیم و اگر اقدام تروریستی در این حادثه نقش داشته باشد در خصوص آن بررسی‌های لازم انجام می‌شود.

علوی گفت: در ساعات اولیه احتمال تروریستی بودن حادثه وجود داشت اما تمام علائم و شواهد بررسی شد و هیچ مورد تروریستی در آن دیده نشد.

18:35/ ساجدی نیا: هیچ گونه مسائل امنیتی و انتظامی خاصی را نداریم و با توجه به پیشرفت خوبی که امروز داشتیم امیدواریم محدودیت‌های ترافیکی  کمتر شود اما همچنان ادامه دارد.

اعلام کرده‌ایم که تمامی مغازه‌ها و مجتمع‌های تجاری به استثنا شعاع صد متری از پلاسکو می‌توانند فعالیت روزانه خود را ادامه دهند.

18:30/ مازیار حسینی: طی 60 ساعت عملیات بی وقفه توانستیم با تجهیزات مدرن کار را جلو ببریم، اخرین مرحله حساس دیوار غربی این ساخمان است  که یک سازه فلری با طول زیادی آوار شده که باید ان را برداریم که بعد از این مرحله کار سرعت بیشتر یمی‌گیرد.

پانزده نفر از پرسنل آتش نشانی در این راه جان خود را از دست داده‌اند و براساس آخرین اطلاعات حداکثر ده نفر از مردم عادی در این حادثه زیر آوار مانده اند.

18:21/علوی وزیر اطلاعات لحظاتی قبل برای مشهاده وضعیت حادثه پلاسکو در محل وقوع حادثه حاضر شد.

18:10/ عملیات آواربرداری ساختمان مجاور پلاسکو که شب گذشته تخریب شده بود، پایان یافت/ کامیون‌ها در خیابان جمهوری جهت تسریع در عملیات حمل آوار آماده هستند/ دود غلیظی محوطه پلاسکو را فرا گرفته و با برداشتن آوار، آتش هر بار شعله می‌کشد/150 نیروی آماده باش امدادی و آتش نشانی درر صحنه حضور دارند و مشغول آوار برداری هستند/ بیش از 10 بیل مکانیکی در حال آواری برداری هستند.

18:00/ ملکی: لحظه‌ای عملیات آواربرداری متوقف نشده است/ سازه بزرگی سایه افکنده بر سر آوار داریم آن را تثبیت می‌کنیم




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «50 درصد آوار برداشته شد/اضافه شدن 2 دستگاه بولدزر غول پیکر برای سرعت بخشیدن به عملیات / احتمال دارد امروز پیکر تعداد دیگری از شهدا پیدا شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..