تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شهدای پلاسکو و پرداخت مستمری بازنشستگی به بازماندگان آنها/ جزییات بیمه بیکاری برای کسبه

حادثه‌دیدگان پلاسکو | کسانی که در پلاسکو واحد پخش داشتند یا سایر افرادی که خارج آن، کارگاه تولیدی دارند با وامی که بهره شش درصد دارد می‌توانند به ازای هر نفر ‌آنرا از بانک رفاه دریافت کنند.

حادثه‌دیدگان پلاسکو

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جزئیات حمایت‌های درمانی، بیمه‌ای و حمایتی از حادثه‌دیدگان پلاسکو را تشریح کرد.

تقی نوربخش با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص نحوه خدمات امدادی و بیمه‌ای و حمایت سازمان تامین اجتماعی از آسیب دیدگان حادثه پلاسکو اظهار کرد: از ساعات اولیه حادثه تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان تهران به صورت آماده ‌باش درآمدند. همچنین همه امکانات درمانی در اختیار مجروحین احتمالی قرار دارد.

وی افزود: تمام هزینه مجروحین تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی صد در صد رایگان است. تعداد بسیاری از مصدومان در حال حاضر مرخص شده‌اند، اما اگر هزینه‌های احتمالی بر عهده سازمان تامین اجتماعی باشد می‌توانند با مراجعه به دفتر اسناد پزشکی سازمان در خیابان کارگر آن‌ را دریافت کنند.

پرداخت مستمری بازنشستگی به بازماندگان شهدای پلاسکو از هفته آینده

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه اضافه کرد: مقررش شده است در فاصله هفته آتی اقدامات لازم برای پرداخت مستمری بازنشستگی به بازماندگان شهدای این حادثه انجام می‌شود و پرداخت‌ها از همین ماه صورت می‌گیرد. به همین منظور آن‌ها می‌توانند به تقاطع خیابان سرهنگ سخایی و 30 تیر اداره کار جنوب غربی سازمان تامین اجتماعی رفته و تشکیل پرونده بدهند. همه این اقدامات بدون تشریفات اداری مرسوم انجام می‌شود.

به گفته نوربخش، احکام بیمه بیکاری نیز طی همین هفته صادر می‌شود. تاکنون نیز ۱۰۰ نفر در این خصوص به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده‌اند.

وی ادامه داد: کسانی که در پلاسکو واحد پخش داشتند یا سایر افرادی که خارج آن، کارگاه تولیدی دارند با وامی که بهره شش درصد دارد می‌توانند به ازای هر نفر ‌آنرا از بانک رفاه دریافت کنند. با این کار کارگران در حوزه خود مشغول می شوند و کارفرمایان نیز بخشی از خسارت خود را دریافت می کنند.

نوربخش با بیان اینکه ثبت نام این افراد از همین هفته آغاز می‌شود، گفت: زمینه اشتغال نیز برای تعداد معدودی از کسانی که در این حادثه زیان دیده‌اند و تحت پوشش سازمان قرار دارند، ایجاد شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مردم اطمینان خاطر داد که این اقدامات خارج از تشریفات اداری معمول برای التیام بخشی از آلام آن‌ها انجام می‌شود.

به گفته وی جزئیات پرداخت تسهیلات با بهره شش درصد در این هفته مشخص می‌شود.

نوربخش با اشاره به اینکه بیمه‌ها در این موضوع به دو بخش بیمه اجباری کارگران و بیمه کارفرمایان تقسیم می‌شوند، گفت: بخش اول ۷۲۰ نفر هستند که اطلاعات آن‌ها به سرعت استخراج شده، اما دستیابی به اطلاعات بخش دوم قدری دشوار است که در حال استخراج است. همه آن‌ها می‌توانند از مزایای مذکور استفاده کنند.

وی با تاکید به ضرورت ایجاد فرهنگ بیمه‌ای در کشور گفت: بیش از ۳۰۰۰ نفر در ساختمان پلاسکو کار می‌کردند که بیشتر از ۱۵۰۰ نفر آن‌ها بیمه نیستند. بنابراین بیمه باید فرهنگ‌سازی شود. متاسفانه در کتب علوم اجتماعی مدارس ما بحث بیمه وجود ندارد که قرار شده در سال آینده مفاهیم بیمه در کتب جای خود را پیدا کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در اثر حادثه آتش‌سوزی پلاسکو تعدادی به لحاظ روحی دچار تالماتی شدند، گفت: سازمان تامین اجتماعی به کسانی که تحت تاثیر مسائل روحی ناشی از این حادثه قرار گرفتند، مشاوره ارائه می‌دهد.

نوربخش در مورد پیشنهاد و توصیه خود به ایرانی‌ها مبنی بر خرید کالاهای ایرانی، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی به عنوان حامی تولید و نیروهای کاری نوین بر استفاده از کالاهای ایرانی تاکید دارد. در اثر حادثه پلاسکو ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه ملی از بین رفت. ۵۶۰ واحد تولیدی در اثر حادثه پلاسکو از بین رفته و بیش از ۳۰۰۰ نفر کار خود را از دست دادند. بنابراین توصیه من این است که هم‌وطنان تا شب عید فقط پوشاک ایرانی بخرند.

ایسنا

اخبار مرتبط:

حادثه پلاسکو| حال و هوای منزل آتش نشان شهید حادثه پلاسکو بهنام میرزاخانی+ تصاویر

ساختمان مجاور پلاسکو و کسبه در حال تخلیه مغازه های خود!+ تصاویر

فاجعه پلاسکو و پشت صحنه اقتصادی آن! | ساکنان پلاسکو چه کسانی بودند؟

فاجعه پلاسکو | اظهارات تلخ کسبه پلاسکو!

حادثه پلاسکو روی بازار لباس شب عید اثر می‌گذارد؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شهدای پلاسکو و پرداخت مستمری بازنشستگی به بازماندگان آنها/ جزییات بیمه بیکاری برای کسبه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..