تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




4 روز بی‌خبری از قهرمانان پل

آواربرداری از حادثه پلاسکو در حالی وارد چهارمین روز خود شد که همچنان وضعیت زیر آوارماندگان نامشخص است.

4 روز بی‌خبری از قهرمانان پلاسکو/

عملیات آتش‌نشانان و دستگاه‌های امدادی در محل حادثه وارد چهارمین روز خود شد. این عملیات همچنان ادامه دارد و آن طور که مسئولان مربوطه گفتند احتمالا تا روزهای پایانی هفته همچنان ادامه خواهد داشت.

با گذشت بیش از ۶۴ ساعت از وقوع حادثه در ساختمان پلاسکو، تا کنون تنها منابع رسمی از خروج پیکر دو تن از شهدای آتش‌نشان از زیر آوار حکایت دارند و پیکر ۱۳  تن همچنان خارج نشده است. البته علاوه بر آن ۱۵ آتش‌نشانی که به تایید سخنگوی آتش‌نشانی زیر آوار محبوس مانده‌اند، حدود ۱۰ تن دیگراز شهروندان نیز در زیر آوار پلاسکو محبوس شده‌اند که عملیات برای یافتن آنان همچنان ادامه دارد.

تونل‌هایی با استفاده از ساختمان‌های مجاور پلاسکو برای دسترسی به زیرزمین این ساختمان حفر شده اما تا کنون خبر امیدوار کننده‌ای از آن منتشر نشده است. با این وجود عملیات هنوز در این تونل‌ها ادامه دارد. در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از آوار ساختمان پلاسکو برداشته شده و عملیات با سرعت بیشتری نسبت به روز نخست پیش می رود.

محدودیت‌های ترافیکی در چهارمین روز از حادثه همچنان در معابر اطراف ساختمان پلاسکو ادامه خواهد داشت، اما اجازه تردد به عابران پیاده داده شده است.

دستگاه‌های بیل مکانیکی بر روی آوار به جا مانده از ساختمان پلاسکو همچنان در حال آواربرداری هستند.

در گزارش زیر، آخرین خبرهای روز چهارم حادثه به روز می‌شود:

** 07:12: آوار بتون و میلگرد در پلاسکو

 در چهارمین روز وقوع حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، با توجه به امدادرسانی‌هایی که در سه روز گذشته صورت گرفته، از میزان آهن‌آلات سنگین تا حد چشم‌گیری کاسته شده است. در حال حاضر نسبت به روزهای گذشته از آهن‌آلات قطور در پلاسکو خبری نیست و بیشتر شاهد آوار بتون و میلگرد هستیم.

در بخش جنوبی پلاسکو با کمک دو بیل مکانیکی و لودرها، آوارها منتقل شده و توسط کامیون‌ها از منطقه خارج می‌شود. هر ۱۰ الی ۱۵ دقیقه یکبار، کامیون‌های ۲۰ یا ۳۰ تنی برای حمل نخاله‌ها از منطقه خارج می‌شوند.

دود ناشی از آتش نهفته در زیر پلاسکو همچنان ادامه دارد، اما نسبت به روزهای گذشته از میزان آن تا حد چشم‌گیری کاسته شده است.

** 06:16: دود برخاسته از پلاسکو همچنان نفس‌گیر است

از ساعت ۴ بامداد تلاش کارشناسان عملیات پلاسکو بر این بود که از طریق لیزر برخی سازه‌های آهنی را برش زنند. در حال حاضر سازه‌های آهنی سنگین بیشترین مشکل را برای آتش‌نشانان و امدادگران جهت دستیابی به محبوسین پلاسکو ایجاد کرده و کار را سخت و دشوار کرده‌ است.

تلاش امدادگران بر این است که سازه‌های آهنی را به هر شکلی که شده برش ‌داده، کوچک کرده و بیرون کشند و این کار توسط قیچی‌های غول‌پیکر صورت می‌گیرد. هم‌زمان با این کار، در ضلع‌های مختلف پلاسکو، آواربرداری توسط گروه‌های آتش‌نشان در حال انجام است.

 در این میان آن‌چه کار آتش‌نشانان را با سختی روبرو می‌کند، دود ناشی از آتش نهفته زیر پلاسکو است که بسیار نفس‌گیر شده و گروه‌های امدادی را با مشکل مواجه کرده است. آتش‌نشانان سعی دارند با آب‌پاشی، ضمن کاهش حرارت آتش‌نهفته و کاهش دود، وسعت دیدی برای ادامه فعالیت ایجاد کنند.

** 04:15: افزایش سرعت آواربرداری "پلاسکو"/احتمال ادامه عملیات تا روزهای آتی

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا مستقر در محل حادثه پلاسکو، درباره آخرین وضعیت آواربرداری اظهار کرد: عملیات آواربرداری با سرعت بیشتری در حال انجام است و پس از آن که سازه فلزی از روی آوار برداشته شد، این سرعت افزایش یافت.

ملکی با بیان اینکه در حال حاضر هم‌زمان چندین دستگاه بیل مکانیکی، چنگک، قیچی مکانیکی و بولدوزر در حال انجام عملیات در محل هستند، گفت: حدود ۵۰ درصد آوار برداشته شده و عملیات جست‌وجو برای خارج کردن پیکر شهدای آتش‌نشان همچنان ادامه دارد.

ملکی با بیان اینکه آخرین‌ آمارها تا کنون همان خروج پیکر دو آتش‌نشان از زیر آوار است، گفت: به نظر می رسد که عملیات طی روزهای آتی‌ نیز ادامه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه عملیات آوار برداری در بخش شرقی و جنوبی ساختمان پلاسکو با سرعت بیشتری در حال انجام است، گفت: در ضلع غربی نیز به دلیل سقوط نمای ساختمان بر روی آوار، ‌عملیات کمی کند پیش می‌رود و امدادگران در حال برش اسکلت فلزی و انجام آواربرداری هستند که بخشی از اسکلت فلزی نیز بریده شده است.

** 03:20: با حادثه رخ داده برای آتش‌نشانان، امروز در بسیاری از ماشین‌های آتش‌نشانی پارچه سیاه و گلایل‌های سفید نصب شده و این ماشین‌ها در ایستگاه‌ها و همچنین محل حادثه مستقر شدند و به این ترتیب با جانباختگان این حادثه و خانواده‌هایشان  همدردی شد.

** 01:49: در ضلع جنوبی ساختمان پلاسکو و در خیابان جمهوری، قیچی‌های مکانیکی قطعات فلزی آوار را به کامیون‌ها می‌ریزند و ده‌ها کامیون از محل خارج شده است.

** 01:20: هنوز پیکر جدیدی از محبوس‌شدگان پیدا نشده/ادامه عملیات آواربرداری

سیدجلال ملکی در خصوص آخرین وضعیت آواربرداری در محل حادثه پلاسکو گفت: این عملیات کماکان و بدون درنگ پیگیری می‌شود. بعد از  موردی که ظهر روز گذشته پیدا شد، تا این لحظه پیکر جدیدی از محبوس‌شدگان پیدا نکرده‌ایم.

ملکی در ادامه تصریح کرد: در چند روز گذشته با اعتماد به گفته برخی افراد که ادعا می‌کردند منطقه را می‌شناسد، کانال‌هایی حفاری شد اما در آن نقاط به نتیجه نرسیدیم. ولی ظهر روز گذشته آتش‌نشانان متوجه مسیرهایی شدند و در نتیجه کانال‌هایی حفر کردند و به نتایجی رسیدند. در مراحل بعدی کار نتیجه این حفاری‌ها اعلام می‌شود.

** 01:00: روایت یک آتش‌نشان از 3 روز سخت کاری برای رسیدن به قهرمانان پلاسکو + فیلم

آتش‌نشانی که از ابتدای عملیات امدادرسانی به حادثه پلاسکو، در محل مستقر است، از تلاش‌های سه روز گذشته‌ خود و همکارانش برای باز شدن راه و رسیدن به محبوس‌شدگان در زیر آوار گفت.

** 00:49:پیام تلگرامی تندگویان به لاریجانی درباره تصمیم بنیاد شهید

نایب رئیس کمیسیون معماری شورای شهر تهران در پیامی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی، از تصمیم بنیاد شهید مبنی بر «شهید خدمت شمردن شهدای آتش‌نشانی و بویژه شهدای پلاسکو» انتقاد کرد و خواستار تغییر قانون مربوطه شد.

** 00:00: پیشنهادات "طلایی" برای دوران پساپلاسکو

نایب رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد تشکیل کارگروهی از اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس برای بررسی ابعاد پلاسکو و پساپلاسکو را مطرح کرد. بر همین اساس باید با همکاری مجلس و شورای شهر تهران، بیمه اجباری و الزامی ساختمان‌های عمومی و بلند مرتبه در دستور کار قرار گیرد. همچنین قوانین شهری که متعلق به ۵۰ سال قبل است نیز اصلاح شود

لینک کوتاه: http://newsfa.ir/news/369064

عکس های اینستاگرامی سحرقریشی-اینستاگرام - instagramسحرقریشی-اینستاگرام - instagram عکسهای اینستاگرامی علیرضا حقیقیعکسهای اینستاگرامی علیرضا حقیقی عکسهای اینستاگرامی طناز طباطباییعکسهای اینستاگرامی طناز طباطبایی عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی هنرمندان عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی هنرمندان عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی هنرمندان عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی هنرمندان عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی هنرمندان عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی هنرمندان عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی هنرمندان

کوتاه و خواندنی

قانون مورفی در سال 1949 در پایگاه نیروی هوایی ادوارز شکل گرفت. سرگرد ادوارد مورفی مهندس هوافضا بود که روی یک پروژه کار می‌کرد. در یکی از سخت‌ترین آزمایش‌های پروژه یک تکنسین سیم‌ها را برعکس وصل کرد و آ...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «4 روز بی‌خبری از قهرمانان پل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..