تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روز بدون تصادف آرزوی دست نیافتنی

شاید روز بدون تصادف هیچ وقت نرسد اما با رعایت قوانین می توانیم شاهد کمترین تصادف در جاده ها باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حواس پرتی ، جاده های خیس و لغزنده ، رانندگی با سرعت زیاد ، بی توجهی رانندگان به قوانین ، خودروهای بدون ایمنی مناسب ، استفاده از دارو های خواب آور حین رانندگی و ...

همه و همه تنها در یک لحظه می تواند خانواده ای را بی سرپرست کند و یا ممکن است عضوی از خانواده را تا آخر عمر گوشه نشین کند .

روز بدون تصادف آرزوی دست نیافتنی / لطفا تصادف نکنید

همزمان با نزدیک شدن ایام نوروز ، شاهد اجرای طرح های مختلف از طرف سازمان های ذیربط به منظور کاهش ترافیک و تصادف در سطح جاده های کشور هستیم ، اما همچنان مرگ در کمین رانندگان است .

* اولین قربانی تصادف رانندگی در ایران که بود ؟

نخستین تصادف رانندگی در تهران ، واقع در خیابان سپه و پاییز سال 1305 به وقوع پیوست .

روز بدون تصادف آرزوی دست نیافتنی / لطفا تصادف نکنید

این تصادف بین اتومبیل مظفرالدین شاه و درشکه غلامحسین درویش معروف به درویش خان نوازنده رخ داد که درویش خان را به کام مرگ کشاند .

از زمان اولین تصادف در ایران ، یعنی 83 سال پیش شاهد تصادف های بسیاری در جاده های کشور بوده ایم که در این میان ، جان تعداد زیادی از هموطنان گرفته شد .

*افزایش مصدومین حوادث رانندگی در 8 ماهه امسال / ایلام دارای کمترین تلفات است

بر اساس گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور،  در 8 ماهه نخست امسال 237 هزار و 534 مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که از این تعداد 170 هزار و 385 نفر مرد و 67 هزار و 149 نفر زن بودند .

همچنین آمار مصدومین حوادث رانندگی 8 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد 1/8 درصدی مواجه بوده است .

شایان ذکر است استان های فارس با یک هزار و 60 ، خراسان رضوی با 838 و تهران با 831 فوتی ، بیشترین آمار و استان های ایلام با 96 ، کهگیلویه و بویر احمد با 122 و خراسان جنوبی با 145 فوتی کمترین آمار تلفات در حوادث رانندگی را داشته اند .

*نقش هلال احمر در کاهش تلفات جاده ای

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به نقش هلال احمر در کاهش تلفات جاده ای گفت : جمعیت هلال احمر با توجه به رسالت نهضت های بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر به عنوان مدافع ، حامی و مسئول در اقدامات بشر دوستانه با هدف تسکین آلام بشری ، در حوادث جاده ای کشور که سالانه خسارت های معنوی و مادی بسیاری را به هموطنان تحمیل می کند ، ورود کرده و نقش های گوناگونی را ایفا می کند.

وی افزود : به طور مثال کمپین  تصادف های جاده ای و یا نقش جوانان و داوطلبان امدادگر در ایام نوروز و برخی مناسبت ها به منظور آرامش بخشی به رانندگان و آموزش به منظور رانندگی صحیح تر و یا تولید محتواهای آموزشی و انجام پژوهش های مختلف با هدف کاهش تصادف ، صورت می گیرد .

روز بدون تصادف آرزوی دست نیافتنی / لطفا تصادف نکنید

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر اظهار داشت : از سوی دیگر سازمان امداد و نجات با تجهیز و آماده سازی پایگاه های بین شهری و جذب ، نگهداری و آموزش امدادگران و نجاتگران بیشترین نقش را در کاهش آسیب های پس از سانحه ایفا می کند .

*انجام کمترین و بیشترین عملیات جاده ای در استان های مختلف

سلیمی در خصوص کمترین و بیشترین عملیات صورت گرفته به وسیله نیروهای هلال احمر گفت : طی 6 ماه گذشته ، 12 هزار و 489 مورد عملیات در جاده های سطح کشور انجام شده است .

این مقام مسئول اذعان داشت : در مدت زمان یاد شده بیشترین خدمات ارائه شده در اصفهان با یک هزار و 114 مورد ، مازندران 942 مورد ، فارس 648 مورد و کمترین خدمات به ترتیب در استان های ایلام (128 ) ، قم (129 ) و یزد (152 ) صورت گرفت .

*جاده هایی که تسلیم راننده ها هستند

اصولا در هر تصادفی 4 عامل انسان ، جاده ، وسیله نقلیه و محیط دخیل هستند .

می توان گفت جاده همیشه تسلیم راننده است و راننده ای که جاده را خلوت می بیند ، ناخودآگاه وسوسه می شود سرعت خود را افزایش دهد .

پیشگیری از تصادف تمرین ، مهارت و تکنیک های خاص رانندگی را می طلبد و راننده خوب کسی است که در هر شرایطی ، حتی با رعایت نکردن قوانین از سوی سایر رانندگان و یا وجود شرایط جوی نامناسب و ... طوری رانندگی کند خود  که عامل تصادف نباشد .

گزارش از زهرا حسینی سرشت

انتهای پیام /ت




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روز بدون تصادف آرزوی دست نیافتنی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..