تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خلاقانه عکاسی کنید/ ویژگی های یک لنز مناسب چیست؟

به گزارش خبرنگار دریچه فناوریگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عکاسی هنری است که خلاقیت و ذوق عکاس بر نمایش یک عکس زیبا و چشم نواز جزء جدایی ناپذیر آن است، اما بخشی از خلاقیت عکاس و رسیدن به هدف در سوژه عکس به انتخاب دوربین خوب و از آن مهمتر یک لنز مناسب بستگی دارد، استوانه ای که عدسی های متعدد را در خود جای داده و با عبور نور و هدایت آن به دوربین موجب می شود آنچه ذوق عکاس است به صورت واضح بر روی فیلم عکاسی قرار گیرد.کیفیت تصویر بیش از دوربین مشروط به انتخاب لنز مناسب برای عکاسی است، عکاسان حرفه ای با لنزهای مختلف آشنایی کامل داشته و خوب می دانند برای هر نوع سوژه ای از چه نوع لنزی بهره بگیرند، لنز نرمال یا استاندارد، لنزهای زاویه عریض،  لنزهای تله فوتو، لنزهای زوم، لنزهای چشم ماهی، لنزهای ماکرو، لنز های تیلت شیفتTilt shift  یا لنزهایی با قابلیت تغییر زاویه و لنزهای تثبیت کننده تصویر، همه و همه به کیفیت عکاسی و بهتر دیده شدن سوژه به عکاس کمک خواهند کرد.

در ادامه مولفه های خرید یک لنز مناسب را بیان خواهیم کرد.
در ابتدای خرید بهتر است نیاز خود را بشناسید و آنچه مناسب کارتان است و یا کارایی که از دوربین انتظار دارید لنز خریداری کنید.

وزن، نخستین مولفه است که باید به آن توجه داشته باشید، حمل لنز سبک بسیار ساده و راحت تر است و تقریبا برای تمامی ژانرهای عکاسی مناسب خواهد بود، در مرحله بعد فاصله کانونی را مورد بررسی قرار دهید، لنز باید بتواند تمام فاصله های کانونی مورد نیاز شما را پوشش دهد که دیگر نیاز نداشته باشید لنزهای اضافی را با خود حمل کنید، همچنین با توجه این فاصله کانونی دیگر نیاز به خرید لنزهای مشابه مثلا 24mm f/1.8 و لنز 28mm f/1.8 نخواهید داشت.

برای ثبت سوژه هایی با کیفیت مناسب کیفیت تصویر را نیز در خرید لنز مدنظر داشته باشید و در لیست مولفه های خود برای خرید بیشینه نسبت کانونی را قرار دهید، این مولفه زمانی به کار می آید که بخواهید در شرایطی که نور ضعیفی در محیط وجود دارد عکاسی کنید و یا به میزان کمتری از عمق تصویری دسترسی داشته باشید.

بسیاری از لنزها فیلتر مخصوص خود را پیشتیبانی می کنند اما بهتر است به سراغ لنزی بروید که از فیلترهای مشابه پشتیبانی کند، نکته مهم اینست که اگر بخواهید فیلترهای لنز قدیمی خود را بر روی لنز جدید سوار کنید به مشکل برنخورید، هر چند در این زمینه هولدرها شرایط را سهل کرده اند اما برای جلوگیری از هزینه های اضافی توجه به این نکته هم خالی از لطف نخواهد بود.



اگر علاقمند به ژانر اکشن و عکاسی از این موقعیت ها هستید در هنگام خرید توجه به سرعت فوکوس خودکار را فراموش نکنید، سرعت و دقت در این حیطه برای شما خیلی مهمتر از سایر عکاسان خواهد بود، علاوه بر آن اگر به عکاسی های خاص علاقمند هستید از لنزهای تیلت شیفت و ماکرو و دیگر لنزهایی که در ابتدای گزارش به آن اشاره شد استفاده نمایید.

در هنگام خرید علاوه بر متغییرهایی هم چون کیفیت ساخت بدنه اصلی لنز، یکنواختی رینگ فوکوس، برند سازنده، ویژگی weather sealing و سازگاری لنز برای نصب بر روی دوربین شما، متغییر قیمت نیز بسیار مهم خواهد بود، به طور قطع قیمت یک لنز شاخصه ای است که با توجه به شرایط هر فرد هنگام خرید لنز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اگر کیت لنزها یا همان لنزی که کارخانه سازنده همراه دوربین به فروش می رساند برای نوع عکاسی شما مناسب است دیگر نیازی ندارید تا به سراغ لنزهایی با فواصل کانونی متفاوت بروید، البته برخی از لنزهایی با فواصل کانونی دارای همپوشانی استفاده می کنند، اما این کار ضرورتی ندارد.

همه مواردی که به آن اشاره شد به سلیقه و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد، شاید از یک لنز گران قمیت خوشتان بیاید و آن را تهیه کنید و شاید هم یک لنز با قیمت مناسب تر هم پاسخگوی نیاز شما در عکاسی و آنچه هدف و سوژه شماست، باشد، عکاسی از پرتره را بپسندید و یا به عکاسی با سوژه های ماکرو و منظره علاقه نشان دهید، همه اینها به نظر شما معطوف است.



البته رقابت بین شرکت های سازنده لنزهای دوربین در هر ژانری با قدرت ادامه دارد و شما بر اساس مولفه هایی که ذکر شد می توانید آنچه مورد نیازتان هست را تهیه کنید، هر چند که آنچه از سابقه عکاسان در طول سالها عکاسی نشان داده شده، کمتر پیش می آید فردی اولین لنز دوربینش تمامی نیازهایش را برطرف سازد، زیرا هر لنز با توجه به کارکردش نگاهی جدید در عکاسی به شما می آموزد.

و در پایان؛
اگر شرایط اقتصادی به شما اجازه خرید لنزهای متعدد را نمی دهد می توانید به سراغ لنزهای اجاره ای بروید و هر یک را برای مدتی عکاسی تست کنید، اینگونه برای خرید یک لنز مناسب با توجه به کارکردی که انتظار دارید راحت تر و بهتر می توانید تصمیم بگیرید.

گزارش از عاطفه بیات

یازهرا(س)
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خلاقانه عکاسی کنید/ ویژگی های یک لنز مناسب چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..