تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشکلات پرستاران در بالین/یک پرستار برای ۱۰ تا ۲۵ بیمار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نظام پرستاری، دکتر زینب فدایی افزود: کمبود پرستار یکی از مشکلات جدی پرستاران در مراکز درمانی محسوب می شود و با اجرای طرح تحول و سیل عظیم مراجعان به بیمارستان ها باعث بوجود آمدن و چشمگیر تر شدن کمبود پرستار شده است.

وی اظهار داشت: با ارزان تر شدن خدمات نیازهای القایی توسط بیماران و با نفع پزشکان در این نیازهای القایی سبب افزایش مراجعه بیماران و  افزایش کار پرستاران شده است که به تبع آن باعث کاهش کیفیت خدمات شده است.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: استاندارد نسبت پرستار به بیمار متناسب نیست و رعایت نمی شود و کمبود پرستاردر بیمارستان ها و مراکز درمکانی به شدت وجود دارد.

وی خاطر نشان شد: پرستاران با انبوه مراجعان و بیماران مواجه هستند، بطوریکه یک پرستار با ۱۲ یا ۲۰ و در برخی موارد تا ۲۵ بیمار در حال ارائه خدمات است در صورتی که استاندارد نسبت پرستار به بیمار در بخش عمومی ۱ به ۵ و در بخش ویژه ۱ به ۱ است.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری افزود: در حال حاضر در تمامی بیمارستان ها نسبت بیمار به پرستار در بخش ویژه ۳ به ۱ و در بخش عمومی از ۱۰ بیمار آغاز می شود تا ۲۵ بیمار به ۱ پرستار می رسد.

وی از دیگر مشکلات پرستاران در بالین را معوقات آنان دانست و گفت: این معوقات به نوعی باعث بروز مشکلات خانوادگی و معیشتی را شده است.

فدایی یادآور شد: بی عدالتی ها یکی دیگر از مشکلات پرستاران است که با اجرای تعرفه گذاری می توان به نوعی مشکلات پرستاران در بالین را کم کرد و از بین برد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشکلات پرستاران در بالین/یک پرستار برای ۱۰ تا ۲۵ بیمار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..