تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرور خاطرات «حاج اصغر گلرو مفرد» عضو جمعيت فدائیان اسلام

«زندگی و مبارزات حاج اصغر گلرو مفرد» که توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده، از بهترین نقاط آغاز راه مطالعات تاریخ معاصر به شمار می‌آید.

مرور خاطرات «حاج اصغر گلرو مفرد» در نماز جمعهبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به مناسبت سالروز شهادت شهید سید مجتبی میرلوحی معروف به نواب صفوی، رهبر مجاهد جمعیت فدائیان اسلام که برای اعتلای اسلام عَلَم مبارزه برداشت و در این مسیر از هیچ اقدامی فروگذار نکرد و در پایان نیز به شهادت رسید، کتاب «زندگی و مبارزات حاج اصغر گلرو مفرد» معرفی شد.
 
مرحوم اصغر گلرو مفرد از اعضاي اوليۀ جمعيت فدائیان اسلام و یاران شهید نواب صفوی بوده که هماهنگی جلسات فدائیان و دیدارهای خصوصي و عمومي شهید نواب را بر عهده داشته است، لذا روایت او از فعالیت‌های این گروه مبارز از اهمیت زیادی برخوردار است. کتاب «زندگی و مبارزات حاج اصغر گلرو مفرد» به کوشش احمد فلسفی تدوین شده است که روایت مرحوم گلرو مفرد از مبارزات و اقدامات شهید نواب صفوی در مبارزه با رژیم منحوس پهلوی را با بیانی ساده و جذاب به همراه اسناد و تصاویری ارزشمند ارائه کرده است. حاج اصغر گلرو مفرد که پس از دستگيري نواب صفوي و يارانش، دستگير شد و تحت شکنجه‌هاي سختي قرار گرفت، ديده‌ها و شنيده‌هاي ویژه‌ای از مبارزه و مقاومت خود و همراهان شهیدش در بازداشتگاه‌های مخوف رژیم پهلوی را در این کتاب به تصویر کشیده است.
 
کتاب «زندگی و مبارزات حاج اصغر گلرو مفرد» علی‌رغم حجم کم و مطالب بسیار کوتاه، اطلاعات بسیار خوبی از شکل‌گیری جمعیت فدائیان اسلام و سیر مبارزات تاریخی آن گروه مجاهد، و حواشی آن مانند ملی شدن صنعت نفت ارائه می‌دهد به گونه‌ای که مخاطب در مدت کوتاهی می‌تواند با بخش مهمی از تاریخ مبارزات اسلامی در عصر حاضر آشنا شود و در صورت علاقه‌مند بودن به این بخش از تاریخ معاصر ایران، دامنۀ مطالعاتی خود را گسترش دهد؛ به تعبیر دیگر کتاب «زندگی و مبارزات حاج اصغر گلرو مفرد» که توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در قطع پالتویی چاپ شده، به خاطر بیان ساده‌ای که دارد می‌تواند برای عموم مخاطبان به ویژه گروه نوجوان مفید باشد، و از بهترین نقاط آغاز راه مطالعات تاریخ معاصر به شمار آید. به عنوان مثال بخش اول کتاب به قدری روان و خواندنی است که خواننده بدون وقفه آن را می‌خواند و دست از مطالعه این دوره برنمی‌دارد.
 
شایان ذکر است؛ این کتاب در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور که به‌ همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاستگذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.
 
 
 
 
انتهای پیام/



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرور خاطرات «حاج اصغر گلرو مفرد» عضو جمعيت فدائیان اسلام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..