تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جرم دندان سبب ابتلا به سکته قلبی و مغزی می شود

پیشرفت علم و دانش هر روزه افق های جدیدی به روی بشر می گشاید. اکتشافات جدید پزشکی از جمله مفید ترین این افق ها به شمار می آیند. به تازگی محققان به رابطه بین ابتلا به سکته قلبی و مغزی و رعایت بهداشت دهان و دندان به ویژه وجود جرم بر روی دندان ها دست یافته اند. در ادامه با دکتر سلام همراه باشید.

جرمگیری دندان با سکته قلبی چه رابطه‌ای دارد؟

محققان دریافته‌اند، احتمال ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی در افرادی که دندان‌های خود را جرم گیری کرده بودند، کمتر است. این مطالعات نشان داده است افراد مسنی که به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت می‌دهند، نسبت به هم سن و سالان خود که به این موضوع توجهی ندارند، کمتر در معرض خطر حمله قلبی یا سکته مغزی قرار می‌گیرند.

در واقع در جرمگیری دندان پلاک‌های بسته شده روی دندان یا لثه پاک می‌شود. این پلاک‌ها محل تجمع باکتری‌هایی است که می‌تواند به بیماری لثه منجر شود. از آنجا که بیماری لثه را عفونت باکتریایی ایجاد می کند، محققان تصور می‌کنند این بیماری با حمله قلبی یا سکته مغزی ناشی از بیماری مزمن التهاب رگ‌های خونی ارتباط دارد. درمان بیماری لثه می‌تواند سطح مواد التهابی در خون را کاهش دهد.

ثابت شده است، جرمگیری دندان با ۳۱ درصد کاهش خطر حمله قلبی در آینده و ۱۵ درصد کاهش سکته مغزی مرتبط است




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جرم دندان سبب ابتلا به سکته قلبی و مغزی می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..