تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




‍ ۶ دلیل جدی و مهم آسیب مفاصل

Natural-remedies-for-joint-pain ‍ ۶ دلیل جدی و مهم آسیب مفاصل

چگونه به مفاصل ما آسیب وارد می شود چه نوع عادات و سبک زندگی در ابتلای ما به این عارضه ها  نقش دارند آرتریت ،نقرس ،بیماری لایم  و لوپوس می توانند در آسیب زدن به مفاصل ما نقش مهمی ایفا کنند بد نیست با روش های پیشگیری از این عارضه ها آشنا شوید .

تایپ کردن , زیاد نوشتن , بازی تنیس و … از جمله دلایل درد مفاصل هستند اما گاهی اوقات درد مفاصل نشانه یک بیماری جدی است مانند بیماری های منتقله جنسی و اختلالات سیستم ایمنی بدن.

۱- آرتریت عفونی

زخم در محل مفاصل و آلودگی آن با باکتری استافیلوکوکوس اورئوس و یا استرپتوکوکوس سبب ایجاد درد و تورم شدید در آن ناحیه شده و متعاقب آن تب و لرز ایجاد می شود.

شایع ترین مفصلی که آلوده می شود زانوها است اما آرنج و مچ نیز ممکن است آلوده شوند. در این حالت ممکن است نیاز به تزریق وریدی آنتی بیوتیک باشد و یا پزشک مایعی را به مفاصل تزریق کند. در صورت عدم درمان، عفونت سراسر بدن را فرا گرفته و منجر به مرگ می شود.

Septic-Arthritis-1 ‍ ۶ دلیل جدی و مهم آسیب مفاصل

۲- نقرس

مصرف زیاد پروتئین با افزایش تولید اسیداوریک ممکن است به مفاصل آسیب بزند و سبب ایجاد واکنش ها ی التهابی شود. علائم شامل تورم، قرمزی، گرما و درد انگشت شصت است. البته اضافه وزن و چاقی، مصرف زیاد الکل، نوشیدنی های شیرین، کم آبی بدن و مصرف داروهای بتابلاکر که در درمان فشارخون به کار می روند نیز سبب تشدید نقرس می شوند.

ww-2 ‍ ۶ دلیل جدی و مهم آسیب مفاصل

۳- بیماری لایم

این بیماری التهابی عفونی به وسیله نیش کنه منتقل می شود. باکتری آن، مفاصل خصوصاً زانوها را درگیر می کند. همچنین قلب و سیستم عصبی را دچار اختلال می کند. مهمترین علائم بیماری تب، سردرد، خستگی، افسردگی و خارش پوستی هستند. اگر در مناطق اندمیک این بیماری زندگی نمی کنید تشخیص آن بسیار مشکل است.

 ‍ ۶ دلیل جدی و مهم آسیب مفاصل

۴- لوپوس

افراد مبتلا به لوپوس، سیستم ایمنی بیش فعالی دارند. این بیماری اتوایمیون در صورت عدم درمان، مفاصل را نابود می کند. پوست، خون و کلیه نیز در این بیماری تحت تأثیر قرار می گیرند. مفاصل دردناک و متورم و عارضه پوستی پروانه ای شکل از علائم آن هستند. ریزش مو، اختلال تنفسی، اختلال حافظه، زخم دهان و خشکی چشم و دهان نیز از دیگر علائم هستند.

What-are-the-Signs-and-Symptoms-of-Lupus ‍ ۶ دلیل جدی و مهم آسیب مفاصل

۵- سوزاک

این بیماری منتقله جنسی نه تنها ناحیه تناسلی را مبتلا می کند بلکه مفاصل را نیز تخریب کرده و آرتریت گنوکوکی ایجاد می کند. خانم ها بیشتر از آقایان به این بیماری مبتلا می شوند.

rheumatoid-arthritis-hands-2 ‍ ۶ دلیل جدی و مهم آسیب مفاصل

۶- آرتریت روماتوئید

این بیماری، یک اختلال سیستم ایمنی است. ۷۵% بیماران خانم ها هستند. تورم و درد مفاصل، صبح ها بیشتر است و خستگی، تب و کاهش وزن نیز می تواند از علائم آن باشد.

تهیه و تنظیم: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

منبع: دکتر سلام

لینک مرتبط: آسیب مفاصل و بهبودی سریع 

ارسال شده در 2 بهمن 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «‍ ۶ دلیل جدی و مهم آسیب مفاصل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..