تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بررسی دیجیاتو: (Galaxy A7 (2017 و (Galaxy A5 (2017 سامسونگ [به همراه بررسی ویدیویی]

سامسونگ پس از گلکسی اس 5 تاحدی تغییر رویه داد و تلاش کرد انتقادات کاربران را بیش از پیش در نظر گیرد، از جمله در مورد طراحی بدنه و رابط کاربری موبایل هایش.

این رویه در نهایت به خلق محصولاتی مثل گلکسی اس 7 (بررسی دیجیاتو) و گلکسی اس 7 اج (بررسی دیجیاتو) منتهی شد که هر یک در زمان خود یکی از بهترین موبایل های عرضه شده به بازار به حساب می آمدند و در جلب رضایت کاربران و منتقدان موفقیت بالایی داشتند.

با مشاهده ی این رویه ی جدید، کاربران بیش از پیش برای معرفی موبایل های جدید سامسونگ اشتیاق داشتند، خصوصاً سری نوت که حتی پیش از این هم شهرت مناسبی در بازار تبلت ها کسب کرده بود.

اما پس از معرفی نوت 7 ناگهان همه چیز بهم ریخت؛ عجله برای رقابت با اپل کار دست سامسونگ داد و اعتباری که این شرکت به سختی کسب کرده بود تا حدی از دست رفت.

حالا تمام نگاه ها به کیفیت محصولات بعدی سامسونگ است، از جمله Galaxy A7 2017 و Galaxy A5 2017 که نخستین میان رده های سامسونگ پس از رسوایی نوت 7 به حساب می آیند.

یکی از مقامات سامسونگ در مراسم رونمایی از محصولات جدید می گوید: «بیشترین تمرکز ما روی این موضوع قرار دارد که کاربر محصولاتمان همواره تازه ترین تکنولوژی ها را در اختیار خود داشته باشد و موبایل های جدید سری A بهترین سند برای اثبات همین موضوع به حساب می آیند. »

از شما دعوت می کنیم در ادامه ی مطلب با بررسی این دو تلفن هوشمند همراه باشید تا ببینیم تلاش سامسونگ برای خلق موبایل های چشمگیر و جبران خسارات پیشین موفق بوده یا خیر.

ویژگی های اصلی:

نمایشگر 5.7 و 5.2 اینچی Super AMOLED با رزولوشن Full HD چیپست 8 هسته ای اگزینوس 7880 با قدرت 1.9 گیگاهرتز واحد پردازش گرافیکی Mali-T830 MP3 3 گیگابایت حافظه رم 32 گیگابایت حافظه داخلی (حدود 23 گیگابایت در اختیار کاربر) پشتیبانی از دو سیم کارت و یک کارت حافظه تا 256 گیگابایت به شکل همزمان دوربین های عقب و جلو با رزولوشن 16 مگاپیکسل و f/1.9 باتری های 3600 و 3000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع مقاومت در برابر آب (گواهی IP68) قابل انتخاب در 4 رنگ مشکی، طلایی، آبی و صورتی ملایم قیمت در زمان نگارش بررسی: معادل حدود 425 و 380 دلار در مالزی بررسی ویدیویی طراحی

دو تلفن هوشمند جدید سامسونگ در اکثر بخش ها از جمله طراحی مشابه یکدیگر هستند و عمده ترین تفاوت بینشان اندازه ی محصول است. طراحی موبایل های جدید با نسل پیشین هم نزدیکی هایی دارد، از جمله اینکه در ساخت هر دو نسل ترکیب شیشه و فلز مورد استفاده قرار گرفته است.

ارگونومی هر دو محصول نیز به لطف خمیدگی های اطراف بدنه بسیار مناسب است، هرچند بدنه شیشه ایِ دستگاه، مثل پرچمداران همین سازنده تا حدی لیز می خورد و این موضوع هنگام استفاده، ارگونومی مناسب محصول را تحت تاثیر قرار می دهد.

خصوصاً با توجه به اینکه هر دو محصول (حتی A5 که از نظر اندازه تقریباً با پرچمدار سامسونگ یکسان است) از گلکسی اس 7 سنگین تر هستند، به ترتیب 169 و 186 گرم در مقایسه با پرچمدار 152 گرمی.

خوشبختانه سازنده موفق شده ضخامت هر دو مدل جدید را 7.9 میلی متر طراحی کند که با پرچمدار همین شرکت برابر هستند، در نتیجه ارگونومی آنها هم صرف نظر از وزن بالاتر، کمابیش با مدل پرچمدار یکسان است.

البته بدون تردید مدل A5 به دلیل نمایشگر 5.2 اینچی، برای استفاده با یک دست نسبت مدل بزرگتر 5.7 اینچی راحت تر است، اما اگر نمایشگر بزرگتر بخواهید قطعاً با این موضوع هم کنار خواهید آمد.

طراحی میان رده های جدید تا حد زیادی پرچمداران سازنده را تداعی می کند

خصوصیت دیگری که با بدنه ی شیشه ای پرچمداران سامسونگ مشترک است هم مقاومت پایین در برابر جذب اثر انگشت به حساب می آید. البته بدنه ی شیشه ای دو میان رده ی جدید در برابر خط و خش مقاوم هستند، اما اگر از لمس کیفیت بدنه ی صیقلی دستگاه لذت می برید، باید زحمت تمیز کردن دائم آن را هم به جان بخرید.

در نسل قبل شاهد بودیم که استفاده از گوریلا گلس 4 خیال کاربران را از بابت استحکام شیشه ی پشت بدنه آسوده کرده بود، اما این بار سازنده جزئیات مربوط به لایه ی محافظ پشت بدنه را در محصولات جدید فاش نکرده و بر همین اساس نمی توان در مورد استحکام این قسمت نظری داد. تنها می توانیم بگوییم طی مدتی که دستگاه برای بررسی در اختیار ما قرار داشت مشکل چشمگیری در مورد خط افتادن بدنه ی محصول مشاهده نشد.

سامسونگ که در Galaxy J7 (بررسی دیجیاتو) اسپیکر دستگاه را به گوشه ی بالا سمت راست بدنه منتقل کرده بود ظاهراً از این تصمیم نامعمول رضایت دارد، چرا که در مدل های 2017 باز هم اسپیکر را در همین قسمت مشاهده می کنیم. جالب اینکه این تغییر حداقل از نظر زیبایی موثر بوده و نمای جذابی کنار بدنه ایجاد کرده است، یعنی همان جایی که فریم فلزی همرنگ بدنه با خمیدگی های دلپذیر و ظاهر زیبای خود قرار داد.

دکمه های اطراف بدنه در هر دو محصول به راحتی در دسترس کاربر قرار دارند و جک 3.5 اینچی هدفون پایین بدنه در کنار درگاه USB-C حضور دارد. درگاه سیم کارت اول کنار بدنه واقع شده، اما درگاه سیم کارت دوم و کارت حافظه در کناره ی بدنه هستند.

در نمای روبرو هم کمابیش با ظاهر مشابه گلکسی اس 7 مواجه هستیم. در هر دو محصول حدود 73 درصد این بخش را نمایشگر تشکیل داده که بر پرچمدار سامسونگ برابری می کند و حسگر اثر انگشت بیضی شکل هم در پایین صفحه نمایش حضور دارد.

سامسونگ که پیشتر برای نخستین بار چراغ LED را به Galaxy J7 Prime (بررسی دیجیاتو) آورده بود، حالا دوباره به رویه پیشین خود بازگشته و این ویژگی مختص پرچمدارانش را برای میان رده های جدید در نظر نگرفته است.

دکمه های ناوبری اندروید که دو طرف دکمه ی هوم نیز مثل پرچمدار همین سازنده تنها هنگام لمس روشن شده و در حالت عادی از نظر پنهان هستند، موضوعی که سادگی و زیبایی این بخش را افزایش داده است.

موبایل های جدید سری A ضمناً در چهار رنگ قابل خرید هستند که سازنده طبع شاعرانه ی خود را در نام گذاری آنها به رخ کشیده است، رنگ هایی از «آسمان تیره» و «طلایی شنزار» گرفته تا «غبار آبی» و حتی «صورتی لطیف».

در مجموع هر دو مدل جدید (در کنار A3 که کوچکترین نسخه از محصولات جدید سری A به حساب می آید) از طراحی مینیمال و چشم نوازی برخوردار هستند، خصوصاً اینکه لنز دوربین هم از پشت بدنه بیرون نزده و این موضوع سادگی و زیبایی طراحی دستگاه را افزایش داده است.

اما گذشته از تمام شباهت ها به نسل های پیشین، یک نکته ی مهم باقی می ماند که میان رده های جدید سامسونگ را با نسل های پیش از خود و بسیاری از رقبای بازار متفاوت می کند، اینکه محصولات جدید سری A هم حالا مثل پرچمداران گران قیمت سامسونگ در برابر آب مقاوم هستند. به لطف گواهی IP68، می توانید این میان رده های جدید را به مدت 30 دقیقه تا عمق 1.5 متری آب غوطه ور نمایید.

نمایشگر

هردو مدل جدید به نمایشگر Super AMOLED با رزولوشن Full HD مجهز هستند که نسبت به نسل قبل تفاوتی نداشته است. رزولوشن 1080 روی نمایشگر 5.2 اینچی مدل کوچکتر به تراکم 424 پیکسل در هر اینچ منجر شده و این رقم برای مدل A7 به دلیل 5.7 اینچی بودن نمایشگر 386 پیکسل در هر اینچ از سطح نمایشگر است.

برای مقایسه در نظر داشته باشید که صفحه نمایش گلکسی اس 7 در هر اینچ 576 پیکسل دارد. اما پرچمدار گران قیمت سامسونگ از این نظر یکی از بهترین های بازار به حساب می آید و نمی توان انتظار داشت کیفیت نمایشگر آنها برابر باشد.

البته هر دو نمایشگر جدید به لطف پنل سوپر امولد از نظر پویایی و زنده بودن رنگ ها عالی هستند و از این نظر نسبت به بسیاری از میان رده های مجهز به صفحه نمایش LCD برتری دارند. البته اگر بخواهید می توانید این خصوصیت را با استفاده از امکانات رابط کاربری بر اساس سلیقه ی خود شخصی سازی نمایید.

اما اگر پرچمدار سامسونگ یا تولید کننده های دیگر را کنار میان رده های جدید قرار دهید، نمایشگر آنها جزئیات کمتری دارد و پیکسل های تشکیل دهنده ی حروف و آیکون ها قابل تشخیص هستند.

پرچمداران را که کنار بگذاریم، دو میان رده ی جدید در مقایسه با بیشتر رقبا در این بخش نمره ی قبولی کسب می کنند، از جمله HTC A9S که با وجود بدنه ی زیبا در هر اینچ از نمایشگر خود تنها 294 پیکسل دارد.

خصوصا اینکه حالا ویژگی همیشه روشن ماندن نمایشگر (Always on Display) از پرچمداران اخیر به میان رده های جدید آمده است، در نتیجه می توانید بدون نیاز به روشن کردن صفحه نمایش و مصرف شارژ باتری، اطلاعتی مثل درصد باتری، تاریخ و نوتیفیکیشن ها را با یک نظر مشاهده کنید.

این نمایشگر ضمناً به قابلیت فعال شدن با ضربه مجهز نیست، اما با توجه به اینکه دکمه ی هوم موبایل های سامسونگ پایین صفحه نمایش قرار دارد نمی توانیم انتقاد چندانی را متوجه سازنده کنیم.

خبر خوب برای کاربران فعال اینکه حداکثر روشنایی صفحه نمایش و میزان بازتاب نور از سطح نمایشگر در سطح محصولات رده بالا به حساب می آید و مشکلی هنگام استفاده از دستگاه در محیط های پر نور خارجی وجود ندارد.

نرم افزار

هرچند سامسونگ بروزرسانی پرچمداران خود به اندروید نوقا را آغاز کرده است، اما هر دو میان رده ی جدید با اندروید 6.0.1 مارشملو در اختیار ما قرار گرفتند. این تلفن هوشمند هم قطعاً در آینده تازه ترین نسخه اندروید را دریافت می کند، اما سامسونگ گفته در ابتدای عرضه توقع نداشته باشید نسخه ی نوقا به شکل پیشفرض روی دستگاه نصب باشد.

در این نسخه، شاهد بکارگیری رابط کاربری جدید سامسونگ هستیم که Grace UX نام دارد اما با این وجود از نظر ظاهری چندان با تاچ ویز متفاوت نیست و در عمل چند قابلیت جدید در خود دارد.

مهمترین ویژگی جدید تاچ سه بعدی به حساب می آید که پیشتر آن را در آیفون های اخیر و البته اندروید نوقا هم مشاهده کرده بودیم. با وجود این قابلیت وقتی آیکون نرم افزارها را فشار دهید، یک منو مشابه کلیک راست در کامپیوترها ظاهر می شود و گزینه های مختلفی در اختیار شما قرار می دهد.

البته در حال حاضر این گزینه ها بسیار محدود هستند و عموماً app info یا امکان disable کردن اپلیکیشن ها را در اختیار کاربر قرار می دهند. اما انتظار می رود پس از بروزرسانی به اندروید نوقا (که به شکل مقیم چنین قابلیتی را در خود دارد) تنوع گزینه های قابل انتخاب بیشتر شود.

به لطف رابط کاربری جدید، قابلیت Gaming Tools که اولین بار در گلکسی اس 7 اج معرفی شده بود حالا به میان رده های جدید هم آمده هست (با وجود سخت افزار نه چندان قدرتمند برای بازی کردن).

این قابلیت به شکل گزینه هایی روی تصویر ظاهر می شود که با استفاده از آنها می توانید هنگام اجرای بازی ها، با یک اشاره دکمه های ناوبری اندروید و نوتیفیکیشن های دستگاه را غیر فعال کنید، به تنظیمات دستگاه دسترسی داشته باشید، از تصویر با یک لمس اسکرین شات بگیرید یا حتی ویدیوی بازی کردن خود را در حافظه ذخیره کنید.

یک عملکرد کاربردی دیگر هم این است که می توانید با استفاده از این گزینه ها صفحه ی موبایل را برای مدت مورد نظر خود در برابر لمس غیر فعال کنید، بدون اینکه ااجرای پلیکیشن بازی به دلیل فعال شدن صفحه ی قفل متوقف شود.

در این نسخه همچنین شاهد وجود Secure Folder هستیم که با استفاده از آن می توانید عکس ها و اپلیکیشن ها را به راحتی قفل کنید و تنها با اثر انگشت خودتان به آنها دسترسی داشته باشید.

اما این ویژگی یک مزیت جانبی دیگر هم دارد، اینکه می توانید اپلیکیشن هایی که در Secure Folder ذخیره کرده اید را بار دیگر به شکل عادی هم روی حافظه نصب کنید تا امکان استفاده از هردوی آنها به شکل همزمان وجود داشته باشد.

یک ویژگی مثبت دیگر در رابط کاربری سامسونگ این است که دستگاه تاریخ شمسی را هم روی نمایشگر همیشه روشن یا صفحه خانگی دستگاه در کنار تاریخ میلادی نمایش می دهد.

اپلیکیشن یادداشت برداری جدید سامسونگ که در اصل برای نوت 7 نگون بخت طراحی شده بود هم در میان رده های جدید حضور دارد. در این اپلیکیشن می توانید با دستخط خودتان یادداشت کنید، نقاشی بکشید، فایل GIF بسازید، یا مثل نرم افزارهای عادی فایل های متنی را تایپ و ذخیره کنید.

در حقیقت می توان گفت سامسونگ در نسخه ی جدید، عملکردهای نرم افزارهای مختلف را در یک اپلیکیشن واحد گردآورده و در اختیار کاربر قرار داده است. خوشبختانه قابلیت تقسیم صفحه به دو قسمت هم در هر دو میان رده ی جدید وجود دارد، در حالی که سازنده آن را برای کوچکترین مدل یعنی A3 در نظر نگرفته است.

در نهایت گفتنی است که رابط کاربری سامسونگ حالا از همیشه زیباتر شده و بلوغ مناسبی را تجربه می کند، اما اگر طراحی آن را دوست نداشته باشید، این امکان وجود دارد که theme دستگاه را تغییر دهید و ظاهر آن را با سلیقه ی خودتان شخصی سازی کنید.

دوربین

هردو میان رده ی جدید سامسونگ به دوربین 16 مگاپیکسلی با f/1.9 مجهز هستند و جالب اینکه حالا رزولوشن دوربین های عقب و جلوی دستگاه هم با یکدیگر برابر هستند.

اما با وجود بهبودها هنوز هم قابلیت هایی مثل لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار به روش پیکسل دوگانه به پرچمدار شرکت کره ای اختصاص دارند و برای میان رده های جدید در نظر گرفته نشده اند.

شرکت سازنده در مدل های جدید رابط کاربری دوربین را هم بهبود داده و حالا این بخش عملکرد راحت و ساده تری دارد، ضمن اینکه مثل پرچمداران سامسونگ اگر دکمه ی هوم را 2 بار فشار دهید بلافاصله دوربین برای تصویر برداری آماده خواهد بود.

با سوایپ کردن از سمت چپ حالت های مخصوص عکس برداری از غذا، شب، حالت HDR، پانوراما، هایپر لپس (تایم لپس) و تنظیمات دستی قابل انتخاب خواهند بود.

البته تنظیمات دستی دستگاه چندان متنوع نیستند. تنها گزینه های قابل تغییر نوع وایت بالانس، مقدار نوردهی و ISO به حساب می آیند که آخری بین 100 تا 800 محدود است.

البته کیفیت عکس برداری یک موبایل میان رده طبعاً آنقدری نیست که بتوانیم از حالت های مختلف عکاسی و تنظیمات دستی انتظار معجزه داشته باشیم، اما این امکانات حداقل برای سرگرم کردن کاربر کافی هستند.

اما به نظر می رسد جذاب ترین ویژگی جدید رابط کاربری امکان تغییر محل دکمه ی شاتر عکاسی است، قابلیتی که خصوصاً هنگام گرفتن سلفی کاربرد دارد و این امکان را فراهم می کند که محل دکمه را متناسب با نحوه ی در دست گرفتن موبایل برای خودتان شخصی سازی کنید.

اما در مورد کیفیت تصویربرداری، به لطف 16 مگاپیکسلی بودن دوربین، عکس های هر دو میان رده ی جدید از جزئیات کافی و قابل قبول برخوردار هستند. خوشبختانه به دلیل جزئیات کافی لازم نیست دستگاه نارسایی در این بخش را به شکل نرم افزاری جبران کند، موضوعی که به بی روح و به اصطلاح آبرنگی شدن رنگها منجر می شود. در نتیجه رنگها در عکس های هر دو میان رده ی جدید پویا و چشم نواز ثبت می شوند.

سنجش نوردهی هم به درستی انجام می گیرد، در نتیجه کمتر پیش می آید با عکس های بیش از حد تیره یا روشن مواجه شوید. هنگام عکس برداری در نور روز کنتراست عکس ها هم مناسب است و جزئیات کافی در بخش های تیره به چشم می خورد، البته با در نظر گرفتن میان رده بودن محصول. با وجود اینکه سازنده فناوری قابل توجهی را برای فوکوس خودکار دستگاه در نظر نگرفته است، اما فوکوس هم تا زمانی که نور مناسب باشد به خوبی انجام می گیرد و دستگاه از این نظر مشکلی ندارد.

اما با وجود گشادگی دریچه دیافراگم f/1.9 به نظر می رسد هنگام عکسبرداری در شب دستگاه مقدار زیادی پردازش های ثانویه روی تصویر اعمال می کند و این موضوع میزان پویایی و جزئیات تصویر را کاهش می دهد.

خوشبختانه در چنین مواقعی فلش دوگانه ی دستگاه قادر است کمبودها را تا حد زیادی جبران نماید. قدرت فلش برای تامین نور مناسب کفایت می کند و تغییری هم در طبیعی بودن رنگها ایجاد نمی شود.

البته این در صورتی است که مشغول عکاسی در فضاهای بسته باشید، چرا که در فضا های باز و در فواصل زیاد، عملکرد فلش تا حدی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

ثبت عکس با دوربین جلوی دستگاه هم به دلیل سخت افزار مشابه به خلق تصاویری با کیفیت یکسان منجر می شود. علاوه بر این در شرایط کم نور می توانید صفحه نمایش را به عنوان فلش برای سلفی گرفتن مورد استفاده قرار دهید.

هردو دوربین میان رده های جدید سامسونگ ضمناً قادر هستند ویدیو ها را با رزولوشن 1080p و نرخ 30 فریم در هر ثانیه ثبت کنند، اما امکان افزایش تعداد فریم به 60 حتی در رزولوشن های پایینتر هم وجود ندارد. کیفیت صدا و تصویر ویدیوهای ضبط شده هم کافی و مناسب است، به شرطی که آنها را با ویدیوهای 4K ضبط شده توسط پرچمداران گران قیمت مقایسه نکنید.

در مجموع باید گفت سامسونگ به خوبی موفق شده در نسل جدید، دوربین میان رده های خود را بهبود دهد، بر همین اساس در این بخش نمره ی قبولی را دریافت می کند، حتی در مقایسه با محصولاتی که اندکی گران تر هستند.

در پایان از شما دعوت می کنیم گالری نمونه عکس های ثبت شده با دوربین Galaxy A5 2017 و Galaxy A7 2017 را مشاهده و با یکدیگر مقایسه نمایید.

گالری نمونه تصاویر Galaxy A7 2017

گالری نمونه تصاویر Galaxy A7 2017

سخت افزار

سامسونگ در میان رده های جدید چیپست اگزینوس 7880 ساخت خودش را مورد استفاده قرار داده که بر منبای فناوری 14 نانومتری تولید شده است، در نتیجه نسبت به فناوری های قدیمی تر کم مصرف تر به حساب می آید.

این چیپست 8 هسته ای به واحد پردازش گرافیکی Mali-T830 MP3 مجهز است و روی کاغذ جایی بین چیپست های میان رده و پرچمدار قرار می گیرد و در مجموع می توان قدرت آن را هم رده با اسنپدراگون 625 در نظر گرفت. در دنیای واقعی هم میان رده های جدید به لطف چیپست بروزرسانی شده و بهبودهای نرم افزاری، مشکل خاصی در اجرای رابط کاربری خود ندارد.

برای بررسی دقیق تر عملکرد چیپست قدرت آن را با نرم افزارهای بنچمارک سنجش کردیم. هر دو میان رده ی جدید سامسونگ در بنچمارک آنتوتو امتیاز حدود 60 هزار را کسب کردند که نشان می دهد قدرت دستگاه نسبت به نسل قبل از خود و حتی میان رده های جدیدتر سامسونگ از جمله J7 Prime تقریباً دوبرابر شده است.

در ادامه می توانید امتیاز میان رده های جدید سامسونگ در بنچمارک آنتوتو را با برخی از محصولات موجود در بازار مقایسه کنید. این بنچمارک چیپست را به شکل یک مجموعه ی کامل آزمایش و امتیاز دهی می کند.

گیک بنچ 4 هم نرم افزار دیگری است که عملکرد واحد پردازش گرافیکی و پردازنده را به شکل جداگانه بررسی و امتیاز دهی می کند. هر دو موبایل جدید در این بنچمارک امتیاز کمابیش یکسانی را برای عملکرد پردازنده کسب کردند که در ادامه مشاهده می فرمایید.

اما جالب اینکه پردازشگر گرافیکی مدل A7 احتمالاً به دلیل بزرگتر بودن نمایشگر فشار بیشتری را تجربه می کند و این موضوع امتیاز دستگاه را نسبت به برادر کوچکتر خود کاهش داده است.

بر همین اساس می توان گفت اگر اهل بازی کردن هستید شاید A5 خصوصاً برای درازمدت انتخاب منطقی تری باشد، اما در کوتاه مدت احتمالاً تفاوت چندانی را تجربه نمی کنید و می توانید از بازی کردن روی نمایشگر بزرگتر A7 لذت ببرید.

ضمناً بر اساس امتیازهای این بنچمارک می توان گفت پردازنده هر دو موبایل جدید سامسونگ در حالت چند هسته ای و به شکل تئوری، تقریباً دو برابر میان رده های اخیر رقیب هموطن یعنی ال جی قدرت دارد، اما به شکل تک هسته ای اخلاف چندان چشمگیر نیست چرا که برای مثال LG X Power (بررسی دیجیاتو) در این بخش امتیاز 567 را به دست آورده است.

اما برگردیم به دنیای واقعی، جایی که انجام بازی های سبک تر مثل Temple Run 2 یا بازی های دو بعدی بدون کم و کاست انجام می گیرد اما آسفالت 8 به اندازه ی پرچمداران قدرتمند روان اجرا نمی شود و گاهی پرش هایی در تصویر مشهود است.

مدل کوچکتر به دلیل اندازه ی نمایشگر در این بخش عملکرد مناسب تری دارد

البته مدل کوچکتر به دلیل اندازه ی نمایشگر عملکرد مناسب تری دارد، اما باز هم نمی توانید توقع داشته باشید این میان رده های نه چندان اقتصادی، از این نظر با پرچمداران سامسونگ یا حتی موبایل های قدرتمند چینی مثل وان پلاس 3 یکسان باشند.

ضمناً باید اشاره کنیم که هنگام اجرای بازی های سنگین گرمای قابل توجهی هم در پشت بدنه احساس می شود، اما به نظر نمی رسد این موضوع در عملکرد دستگاه موثر باشد و جای نگرانی وجود ندارد.

میان رده های جدید علاوه بر این به 32 گیگابایت حافظه پرسرعت UFS 2.0 داخلی مجهز هستند که کمتر از نیمی از آن در اختیار سیستم عامل دستگاه است. اما اگر فضای بیشتری احتیاج داشته باشید هر دو موبایل جدید از کارت های حافظه تا 256 گیگابایت پشتیبانی می کنند.

نکته ی جذاب هم اینکه جایگاه کارت حافظه از سیم کارت های اول و دوم مجزاست در نتیجه می توانید هر سه را همزمان باهم مورد استفاده قرار دهید و محدودیتی از این نظر وجود ندارد.

پخش صدا

همانطور که اشاره کردیم سامسونگ در Galaxy J7 (بررسی دیجیاتو) اسپیکر را به گوشه ی راست سمت بالای بدنه منتقل کرده بود و حالا همین تصمیم را برای میان رده های جدید سری A هم عملی کرده است.

اینکه تنها اسپیکر مونوی دستگاه زیر بدنه باشد یا کنار آن تفاوت چندانی برای کاربر ایجاد نمی کند غیر از اینکه صدا به شما نزدیک تر است، اما باید توجه داشت که اسپیکر بسیاری از موبایل های اقتصادی (مثل محصولات سری X ال جی) پشت بدنه واقع شده است، در نتیجه موبایل های جدید سامسونگ از این نظر نسبت به چنین محصولاتی برتر هستند.

شرکت کره ای محل جدیدی برای تعبیه کردن اسپیکر دستگاه یافته است

در مورد کیفیت پخش صدای دستگاه هم از دو دیدگاه می توانیم عملکرد محصول جدید را بررسی کنیم. اگر رده ی قیمت حدود 400 دلار را در نظر بگیریم، موبایل های اچ تی سی تی یا پرچمداران چینی مثل وان پلاس 3 کیفیت مناسب تری دارند، حتی با اندکی هزینه ی بالاتر می توان LG G5 (بررسی دیجیاتو) را تهیه کرد که در این بخش عملکرد بهتری ارائه می کند.

اما اگر میان رده بودن دستگاه را در نظر بگیرید، ناراضی نخواهید بود. البته مثل هر موبایل هم قیمت دیگری اسپیکر A7 2017 و A5 2017 هم بیس را چندان با قدرت پخش نمی کنند و این موضوع به پخش تاحدی بی روح و توخالی موسیقی منجر می شود. اما خوشبختانه حداکثر بلندی صدا کمابیش به محصولات پرچمدار نزدیک است و از همه مهم تر اینکه حتی در بلند ترین سطح صدا هم نویز قابل توجهی به موسیقی اضافه نمی شود.

در پایان لازم است اشاره کنیم که این موضوع بیشتر از هرچیز هنگام پخش موسیقی در فضا های بسته صدق می کند، چرا که در فضای باز توخالی بودن موسیقی باعث می شود به نظر برسد حداکثر بلندی کافی نیست.

حسگر اثر انگشت

هرچند حسگر اثر انگشت پرچمداران سامسونگ عملکرد بسیار مناسبی دارد، اما پیشتر در بررسی میان رده ی همین شرکت یعنی Galaxy J7 Prime با مشکلات مختلفی هنگام استفاده از حسگر اثر انگشت مواجه شدیم.

بر همین اساس این تردید می رود که میان رده های جدید هم مشکلات مشابهی داشته باشند. جالب اینکه هنگام ثبت اثر انگشت هم دستگاه اصرار داشت که سطح حسگر باید کاملاً پاکیزه باشد و حتی به پاک کردن با پارچه ی خالی هم راضی نمی شد، در نتیجه وادار شدیم با استفاده از دستمال و آب سطح حسگر را پاک کنیم تا اثر انگشت را شناسایی کند.

حسگر میان رده های جدید در مقابل آلودگی حساس هستند

هنگام استفاده از دستگاه هم اگر سطح حسگر کاملاً پاک باشد مشکلی در شناسایی اثر انگشت کاربر وجود ندارد. اما به نظر می رسد این میان رده های جدید نسبت به آلودگی بیش از حد حساس هستند، در نتیجه مقدار کمی چربی انگشتان شما می تواند دقت آنها را به شکل قابل ملاحظه ای کاهش دهد.

البته خوشبختانه حسگر این دو موبایل به شکل لمسی عمل می کند و برای باز کردن قفل دستگاه لازم نیست دکمه را به داخل فشار دهید. باز شدن قفل هم با توجه به سخت افزار میان رده ظرف حدود یک ثانیه انجام می شود.

باتری

میان رده های جدید سامسونگ به باتری 3000 و 3600 میلی آمپر ساعتی مجهز هستند که نسبت به 2900 و 3300 میلی آمپر ساعت در نسل گذشته افزایش داشته است.

این ظرفیت حالا با توجه به اندازه، رزولوشن نمایشگر و سخت افزار دستگاه کاملاً مناسب به حساب می آید و انتظار می رود موبایل های جدید عملکرد مناسبی در این بخش داشته باشند، خصوصاً اینکه پرچمدار سامسونگ با وجود ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی باتری و رزولوشن و قدرت پردازش به مراتب بالاتر، در این بخش عملکرد مناسبی دارد.

برای بررسی عملکرد دستگاه، پخش ویدیو با هر دو میان رده ی جدید را امتحان کردیم. برادر کوچکتر در این آزمون حدود 18.5 ساعت به پخش ویدیو ادامه داد که تقریباً 4 ساعت نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است.

جالب اینکه مدل A7 با وجود نمایشگر بزرگتر، به لطف ظرفیت بالاتر باتری به نزدیک 20 ساعت دست یافت که باز هم از بهبود حدوداً 4 ساعته نسبت به نسل قبلی حکایت دارد.

دو تلفن هوشمند در بنچمارک PC Mark هم رقم های 8:43 برای A5 و 8:36 ساعت برای A7 را کسب کردند که نشان می دهد یکبار شارژ باتری میان رده های جدید سامسونگ، برای یک روز کامل استفاده ی بیشتر کاربران کفایت می کند. این بنچمارک به شکل ترکیبی پخش ویدیو، وب گردی و ویرایش عکس را ادامه می دهد تا بتوان تخمینی از عمر باتری به دست آورد.

در دنیای واقعی هم چیزی جز این را تجربه نمی کنید و اکثر مواقع ذخیره ی شارژ باتری در پایان روز برای رسیدن تا صبح روز بعدی هم کفایت می کند.

میان رده های جدید ضمناً از فناوری شارژ سریع هم پشتیبانی می کنند که به لطف آن نیم ساعت استفاده از شارژر دستگاه برای پر شدن نیمی از ظرفیت باتری کافی است.

علاوه بر این دو حالت ذخیره انرژی دستگاه هم در رابط کاربری دستگاه وجود دارد. فعال کردن حالت اول که سطح متوسط به حساب می آید، حداکثر روشنایی نمایشگر را به 90 درصد محدود می کند، توان پردازش را کاهش می دهد، نمایشگر همیشه روشن را غیر فعال می کند و تبادل داده را هم در پس زمینه غیر فعال خواهد کرد.

دستگاه تخمین می زند در این حالت حدود 10 ساعت به عمر باتری اضافه می شود که البته این رقم کاملاً حدودی است و به نحوه ی استفاده ی شما بستگی دارد. البته امکان شخصی سازی محدودیت های اعمال شده هم وجود دارد، برای مثال می توانید حداکثر روشنایی را باز هم کاهش دهید و در عوض امکان تبادل داده در پس زمینه را از دستگاه نگیرید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بررسی دیجیاتو: (Galaxy A7 (2017 و (Galaxy A5 (2017 سامسونگ [به همراه بررسی ویدیویی]»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..