تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیزاری مردم از رژیم شاهنشاهی اصلی‌ترین پیام روز دوم بهمن در ارومیه

ساعت: 21:20 منتشر شده در مورخ: 1395/11/02 شناسه خبر: 1013008

شاهد عینی واقعه دوم‌بهمن ارومیه در گفت‌وگو با آناج؛

دوم بهمن سالروز غیرت و قدرت و صلابت مردم آذربایجان و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، کرمعلی دینی از نیروهای انقلابی شهربانی و شاهدان عینی واقعه 2 بهمن سال 57 در گفت‌وگو با خبرنگار آناج در ارومیه، اظهار کرد: در روز ۲ بهمن اعتراضات از حوالی ساعت‌های ۱ بعد از ظهر شروع شد و تانک‌های ارتش به خیابان‌ها آمدند تا جلوی اغتشاشات را بگیرند و نیروهای شاه‌دوست هم همراه تانکها به خیابان‌ها ریخته بودند تا مردم انقلابی را سرکوب کنند.

وی ادامه داد: در سوی دیگر خیابان‌ نیز نیروهای انقلابی همراه روحانی نترس ملا حسنی در اطراف مسجد اعظم به مقابله با این نظامیان پرداخته بودند.

این شاهد عینی واقعه 2 بهمن ارومیه، خاطر نشان کرد: استقرار در کنار و روی گنبد مسجد اعظم، سنگربندی خیابان، ایجاد مانع برای حرکت نیروهای زرهی، ایجاد سنگر و جان پناه در پشت‌بام‌های یکی از بانک های نزدیک به مسجد اعظم، قطع درختان بزرگ و انداختن آن در مسیر تانک‌ها برای جلوگیری از پیشروی خودروهای زرهی از اقدامات اولیه انقلابیون ارومیه در دوم بهمن ماه ۵۷ برای شروع نبردی تماشایی با عوامل طاغوت و شاهنشاهی بودند.

وی افزود: وقتی نیروهای نظامی دیدند که نمی‌توانند به مسجد و انقلابیون نزدیک شوند در حوالی ساعت 3:30 بعدازظهر بود که به دستور مقامات رده بالا تانک‌ها اقدام به شلیک گلوله به طرف مسجد اعظم کردند که شیخ غلامرضا حسنی در آن موقعیت مستقر بودند.

دینی تاکید کرد: گلوله تانک درست از یک متری بالای سر شیخ غلامرضا حسنی عبور کرد و به گنبد مسجد اعظم اصابت نمود و از آن سوی گنبد خارج شد؛ اما این پایان کار و ماجرا نبود 6 تانک با اقدام مسلحانه در حد فاصل بین خیابان‌های منتهی به مسجد اعظم با تیراندازی به انقلابیون می‌خواستند آنها را فراری دهند که با رشادت و شجاعت نیروهای انقلابی ارومیه زمین‌گیر شدند.

وی اذعان کرد: این روز باعث خوشحالی تمامی نیروهای جبهه انقلاب و ما شد و در آن سوی میدان موجبات خشم و ناراحتی شاه‌پرستان را به بار آورد که با چندین سلاح سنگین و خرواری از سلاح توانستند درمقابل انقلابیون بایستند.

دینی خاطر نشان کرد: بالاخره توانستیم از زیر سلطه رژیم طاغوتی و افراطی شاه رها شویم و به یاری خدا و رهبری حضرت امام خمینی (ره) حکومت اسلامی را در  کشور پابرجا کنیم.

گفتنی است در دوم بهمن سال ۵۷ مسجد اعظم ارومیه به توپ بسته شد و تعداد قابل توجهی از مردم به شهادت رسیدند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیزاری مردم از رژیم شاهنشاهی اصلی‌ترین پیام روز دوم بهمن در ارومیه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..