تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرورت آشنایی تجار داخلی به قوانین و قواعد بین المللی و زبان خارجی

ساعت: 20:51 منتشر شده در مورخ: 1395/11/02 شناسه خبر: 1012697

مسئول دفتر نمایندگی وزارت خارجه در اردبیل مطرح کرد؛

مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اردبیل آشنایی تجار داخلی به قوانین و قواعد بین المللی و زبان خارجی را ضروری عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آذرسلام، یزدان ملکان از جمله فعالیت های دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اردبیل را تایید اسناد اتباع خارجی و ایرانی در حال تردد از مرز این استان برشمرد و گفت: این خدمات از مهمترین فصل های کاری در این مدت بوده و چندصد سند متقاضی مورد تایید قرار گرفته که شامل تایید اسناد و مدارک دانشجویی بوده که نیاز به حضور در تهران و صرف هزینه زیاد را برطرف کرده است.

*تایید اسناد و مدارک دانشجویی /عدم نیاز به مراجعه به تهران

وی تایید مدارک از جمله شناسنامه، گواهی سند ازدواج و تجرد و ...، را از جمله خدمات دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه برشمرد و افزود: راهکار جدیدی در 5 ماه گذشته بکار گرفته شده که با مراجعه به سایت نمایندگی های وزارت امور خارجه در استانها کار تایید اسناد برای مواردی چون ارزهای دانشجویی انجام می شود تا دانشجو دیگر نیازی به مراجعه به دفتر استانها هم نداشته باشد که در این صورت دانشجو فقط به سازمان مالی مورد نظر مراجعه و از طریق سیستم تاک پیگیری می کند.

ملکان گفت: خدمات بعدی، تایید اسناد افراد برای خروج از کشور از این مرز است که در این مورد فرد باید حضوری مراجعه کند.

*هماهنگی برای صادرات غیر نفتی و محصولات کشاورزی و تجارت با تجار امین

وی اظهار کرد: علاوه بر اینها فعالیت غیر کنسولی نیز دنبال می شود مانند تلاش برای صادرات غیر نفتی و محصولات کشاورزی بویژه سیب زمینی، مصالح ساختمانی، تجهیزات پزشکی و کارهای دیگر دفتر است که این دفتر بازاریابی و معرفی می کند و تولید کننده را به مصرف کننده خارجی معرفی کند.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اردبیل آشنایی تجار داخلی به قوانین و قواعد بین المللی و زبان خارجی را ضروری و راهگشا دانست و افزود: تجار این قوانین و قواعد را از طریق اتاق بازرگانی هم می توانند یاد بگیرند. سفارتخانه و یا این دفتر هم اماده است در بخش هایی راهنمایی و کمک کند.

یزدان ملکان با بیان اینکه تجار داخلی در برخی معاملات با طرف خارجی ناشیانه عمل می شودکنند تصریح کرد: یکی از موارد گله مندی از تجار عقد قرار داد خودسر بوده بطوریکه که حتی چند صد تن سیب زمینی را معامله کرده و قرارداد آن را پشت برگ سیگار نوشته اند!.که در هیچ مرجعی قابل ارائه نیست و کاری از دست دفتر هم بر نمی آید بنابراین انتظار می رود تجار داخلی بدون مطالعه و شناسایی وارد تجارت نشوند.

*هماهنگی سفر هیئت های سیاسی و تجاری استان با خارج از کشور و بالعکس/سفر قریب الوقوع استاندار سونقائیت به اردبیل

ملکان هماهنگی های سفر هیئت های خارجی جهت حضور در استان و برنامه ریزی برای بازدید و بالعکس آن تدارک و فراهم سازی سفر هیئت های استانی به خارج از کشور را از کارهای ذاتی نمایندگی استانها برشمرد و ادامه داد: تمام هماهنگی های سفر اخیر هیئت تجاری و اقتصادی استاندار و برخی مدیران به روسیه و آذربایجان و وولگراد از طریق این دفتر و سفارت خانه انجام شد.

وی مهمترین پیامد این سفر را نزدیک شدن اتاق های بازرگانی با یکدیگر برشمرد و گفت: در این سفر مقرر شده هیئت تجاری وولگراد به استان اردبیل سفر کرده تا نیازمندی های بازار خود را بسنجند.

این مسئول خاطر نشان ساخت: در روسیه زمینه ایجاد کارخانه تولید آب میوه توسط سرمایه گذار اردبیلی مطرح شد که به علت برخی موارد فعلاً قرار داد امضا نشده است اما زمینه عقد قرارداد درحال پیگیری است.

یزدان ملکان دیدار و ملاقات رئیس جمهور آذربایجان با استاندار اردبیل را مهم و از برنامه های شاخص عنوان کرد و گفت:در دیدار استاندار سونقائیت و اردبیل برای تبادل محصولات کشاورزی و صنعتی بحث شد و قرار شد ذاکر فرج اف استاندار ایالت سونقائیت به دعوت خدابخش به اردبیل سفر کند.

*قول دولت آذربایجان جهت صدور روادید به اتباع ایرانی در مرز بیله سوار

وی بحث تسهیل صدور روادید برای سفر به کشور آذربایجان را از موارد مطرح شده در این سفر عنوان کرد و گفت: طرف مقابل قول داد همکاری لازم جهت صدور روادید به اتباع استان اردبیل جهت سفر به این کشور در مرز بیله سوار عملی شود که  تمهیدات آن مهیا؛ ولی هنوز عملی نشده است.

وی یادآور شد: هماهنگی های لازم برای سفر دو هیئت بازرگانی از اتاق بازرگانی اردبیل به ارمنستان در سال 93، هماهنگی برگزاری نمایشگاه تخصصی گرجستان و برگزاری نمایشگاه در  شهر گنجه آذربایجان در سال جاری از اقدامات این دفتر بوده است.

ملکان در پایان علت لغو برگزاری نمایشگاه تخصصی باتومیه در گرجستان را بحران های امنیتی ترکیه عنوان کرد.

انتهای پیام/

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرورت آشنایی تجار داخلی به قوانین و قواعد بین المللی و زبان خارجی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..