تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چهاردهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان در سوگ آتش نشانان ساختمان پلاسکو

به گزارش شنبه شب خبرنگار ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در این مراسم ضمن تسلیت درگذشتگان حادثه ساختمان پلاسکو اظهار داشت: می‌توان با افزایش آموزش‌ها و آگاهی‌دادن به مردم علاوه بر کاستن این حوداث، در بعد خود ایمنی و پیشگیری از بروز خسارات جانی در زمان بحران‌ها نیز دستاوردهای بسیاری را حاصل کرد.
«علیرضا درویش نژاد» ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان برای گرامیداشت یاد و خاطره آتش‌نشانان در روزهای اخیر تمام کنسرت‌ها و برنامه‌های شاد خود را لغو و این برنامه را نیز ترتیب داده است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس نیز در این مراسم ضمن عرض تسلیت به قربانیان آتش‌نشانان در حادثه پلاسکو اظهار داشت: در بندرعباس نیز دستورالعمل ایمنی ساختمان‌ها با همکاری شورای شهر مصوب شده اما این مصوبه به تنهایی و بدون حمایت‌ قانون‌های مکمل کارایی لازم را ندارد.
فرجام دانش تصریح کرد: لازم است نمایندگان مجلس تلاش کنند قانون ایمنی ساختمان‌ها به صورت ملی مورد تصویب قرار گرفته و به عنوان یک ابزار در دست بخش‌های نظارتی حکم بازدارندگی در صورت عدم رعایت استانداردها را داشته باشد.
دانش با بیان اینکه سازمان آتش نشانی تهران 31 اخطار پیرامون لزوم رعایت امور ایمنی به ساختمان پلاسکو داده بود اضافه کرد:‌ دلیل عدم توجه کافی مالکان و پیمانکاران به اینگونه اخطاریه‌ها، وجود خلاهای قانونی است.
وی با بیان اینکه بیشترین کمکی که مردم در هنگام حوادث به آتش‌نشانان و امدادگران می‌توانند بکنند، خالی کردن محوطه و محیط پیرامونی حادثه است، افزود: همه با هم باید بر تقویت فرهنگ و نهادینه کردن این امر تلاش کنیم.
چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب هرمزگان از 26 دی ماه کار خود را در بندرعباس آغاز و شنبه دوم بهمن پایان یافت.
ساختمان پلاسکو واقع درخیابان جمهوری تهران، پنجشنبه هفته گذشته دچار آتش سوزی در طبقات بالایی شد که پس از 4 ساعت سوختگی به یکباره بطور عمودی فرو ریخت.
در پی این حادثه آتش سوزی تعدادی از آتش نشانان در زیر آوار ناشی از تخریب ساختمان گرفتار شدند که هنوز از سرنوشت آنان خبری در دست نیست.
این ساختمان دارای قدمتی 54 ساله بود که بیش از 570 باب واحد تجاری را درخود جای داده بود و گفته می شود که تنها صد باب از این واحدها بیمه بوده اند.
هیات دولت با تجلیل از بزرگ مردان ایثار و فداکاری که در حادثه آتش سوزی مجتمع تجاری تولیدی پلاسکو جان باختند، امروز شنبه دوم بهمن را عزای عمومی اعلام کرد.
آمار زیرآوار ماندگان ساختمان پلاسکو حدود 20 تا 30 نفر است
معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: براساس شواهد و قرائن واصله، آخرین آمار زیرآوار ماندگان ساختمان فروریخته پلاسکو حدود 20 تا 30 نفر است.
نجار افزود: براساس یک آمارسرانگشتی مشخص شده است که حدود 20 تن از آتش نشانان و یا کمتر زیر آوار مانده اند. همچنین پیش بینی می شود که حدود 10 تن از زیرآوار ماندگان مردم عادی باشند که از طرق مختلف مفقود شده اند .
معاون وزیرکشور در حوزه بحران تاکید کرد: هم اینک بررسی های لازم در زمینه تعداد مفقودین از سوی نیروی انتظامی در حال انجام است.
وی ابراز امیدواری کرد که با تلاشهای در حال انجام مسئولان، بتوان تعدادی از مفقودین این حادثه را زنده نجات داد .
معاون وزیرکشور در ادامه به برخی اظهارات نادرست و دروغ پراکنی های شبکه های مجازی در حادثه فروریختن ساختمان پلاسکو اشاره کرد و گفت: متاسفانه آمار مفقودان این حادثه از 25 تا 60 نفراعلام می شود که آماری کذب و نادرست است و مردم نباید به این اخبار نادرست توجه کنند.
نجار تعداد آتش نشانان مصدوم این حادثه را حدود 84 نفر اعلام کرد وافزود: از این تعداد 33 تن دچار سوختگی شدید شدند که در بیماستان بستری و تحت مداوا قرار گرفتند. 51 آتش نشان مصدوم نیز بصورت سرپایی مداوا شدند. در حال حاضر نیز چهار تن از آتش نشان بدلیل مصدومیت بالا و سوختگی در بیمارسنان بستری هستد.
نجار تعداد شهدای آتش نشان این حادثه را تا صبح امروز (شنبه) سه تن اعلام کرد و گفت: یک آتش نشان در بیمارستان و دو تن دیگر نیز زیر آوار جان خود را از دست دادند و به درجه شهادت نائل آمدند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چهاردهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان در سوگ آتش نشانان ساختمان پلاسکو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..