تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لزوم ارتقاء سواد سلامت جامعه/ طرح تحول سلامت نیازمند بازنگری است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا تابش امروز در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان یزد با متولیان امر سلامت استان با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت از اقدامات ماندگار دولت است، اظهار داشت: اما این طرح مشکلاتی نیز دارد که از آن جمله می توان به نبود اعتبار پایدار برای اجرای طرح اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه منابع اعتباری به منظور پایدار بودن طرح باید در نظر گرفته شود و این امر نیاز به برنامه ریزی است، عنوان کرد: از اینرو طرح جامع سلامت نیازمند بازنگری و اصلاح است.

رضا تابش افزود: نمی توان دستاوردهای طرح تحول را نادیده گرفت اما تداوم  طرح نیازمند بازنگری و اصلاح برای تامین منابع مالی پایدار است.

نماینده مردم اردکان در مجلس در بخش دیگری از این نشست با ابراز نگرانی از شیوع سرطان ها و بیماریهای غیرواگیر در استان یزد اظهار داشت: برای مهار این بیماری، آشنایی با عوامل خطر و پیشگیری از بروز بیماری ضروری و نیازمند اقدام فوری است.

وی بیان کرد: استان یزد نماد فرهنگ و تمدن کشور است و جهاد علمی و اجرایی و توجه به مقوله سلامت مردم باید در اولویت دست اندرکاران متولیان سلامت این استان قرار گیرد.

تابش تصریح کرد: ارتقای سواد سلامت مردم، آموزش تخصصی، اقدامات پیشگیرانه، استفاده از ظرفیت رسانه ها برای اطلاع رسانی صحیح، تغییر سبک زندگی و تغذیه سالم از مهمترین راهکارهای مهار سرطان بیماری های خطرناک و شایع نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون، دیابت و ... است.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در این نشست همچنین فاجعه ساختمان پلاسکو را به آتش‌نشانان، خانواده‌های آنها و آسیب دیدگان این حادثه تسلیت گفت و از آتش نشانان به عنوان پیگامان مقابله با خطر یاد کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لزوم ارتقاء سواد سلامت جامعه/ طرح تحول سلامت نیازمند بازنگری است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..