تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمار فاجعه‌بار مبتلایان به HIV که از بیماری خود بی‌خبرند

75 هزار نفر در ایران بر اساس پیش‌بینی‌ها به HIV مبتلا هستند که حدود 40 تا 50 هزار نفر از این تعداد از بیماری خود اطلاعی ندارند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرداد درودی مدیر کشوری برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در حاشیه نشست منطقه‌ای هماهنگی نحوه عملیاتی‌شدن چهارمین برنامه استراتژیک کنترل ایدز در ایران که امروز در اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ این جلسه در ادامه و امتداد سایر برنامه‌هایی که در مناطق مختلف کشور داشتیم، به منظور تسهیل اجرای برنامه راهبردی چهارم HIV برگزار شد. این برنامه در حال حاضر با هماهنگی 23 دستگاه اجرایی و وزارتخانه در حال اجرا است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار است که چنین هماهنگی‌ میان دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها برای مقابله با یک معضل مانند HIV صورت می‌گیرد. HIV فقط یک مسئله بهداشتی نیست، بلکه بیشتر یک معضل و آسیب اجتماعی است و تنها با هماهنگی بین‌بخشی می‌توان نسبت به کنترل این معضل اطمینان داشت.

مدیر کشوری برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در ایران تصریح کرد: ‌بر اساس پیش‌بینی‌ها، 75 هزار نفر در کشور با HIV زندگی می‌کنند که از این رقم حدود 32 هزار نفر ثبت شده‌اند؛ بدین ترتیب حدود 40 تا 50 هزار نفر از این افراد از ابتلای خود به HIV اطلاع ندارند و به سیستم بهداشتی نیز جهت دریافت خدمات لازم متصل نیستند.

درودی افزود: بنابراین یافتن راهکارهایی جهت مراجعه راحت‌تر افراد ناآگاه از ابتلای خود به HIV به مراکز درمانی یکی از اهداف برگزاری نشست امروز بوده تا این افراد از وضعیت بیمارای خود مطلع شوند و تحت درمان قرار گیرند.

وی عنوان کرد:‌ طبق برنامه راهبردی چهارم HIV ، کشور متعهد به شناسایی 90 درصد از بیماران مبتلا به HIV تا چهار سال آینده و تحت درمان قرار دادن این افراد است. در زمینه بیماری HIV، مسئله درمان از مهمترین مسائل حتی برای پیشگیری است؛ زیرا درمان این بیماری سطح ویروس را در بدن فرد بیمار کاهش می‌دهد و انتقال ویروس به بدن سایر افراد را بی‌نهایت کم می‌کند. بنابراین با هم‌فکری در حال جست‌وجوی راهکارهایی در خوزستان هستیم تا این اهداف محقق شود.

مدیر کشوری برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در ایران در پاسخ به چگونگی وضعیت سطح ابتلا به HIV در ایران نسبت به سایر کشورهای جهان تصریح کرد: ما نسبت به این موضوع نگاه منطقه‌ای داریم. متاسفانه خاورمیانه و شمال آفریقا مناطقی با پوشش درمان پایین بیماری ایدز هستند و همچنین پیشگیری از این بیماری در مناطق مذکور بسیار محدود است. در سایر مناطق دنیا HIV تقریبا رو به کاهش است.

درودی ادامه داد: در مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا به علل مختلف نظیر فقر، جنگ و غیره خیلی به مسئله HIV پرداخته نشده است. با این وجود ایران در منطقه خاورمیانه در این زمینه سرآمد است.

وی اضافه کرد: اقدامات ایران در زمینه کنترل HIV می تواند سرمشق سایر کشورهای منطقه قرار گیرد، اما این امر نباید ما را فریب دهد. در زمینه HIV باید به کشور خودمان نگاه کنیم. ما می خواهیم جامعه‌ای عاری از بیماری ایدز داشته باشیم و نسل آینده ایران نسلی عاری از ‌HIV باشد، بنابراین با در اختیار داشتن تمام امکانات تجهیزات و دانش لازم در این زمینه، چرا نباید به این هدف دست یابیم؟

وی با اشاره به محورهای مختلف برنامه راهبردی چهارم HIV یادآور شد: یکی از محورهای این برنامه پیشگیری از انتقال HIV از مادر به جنین است. اگر ابتلای مادر به HIV به موقع تشخیص داده شود می توان حداقل نوزاد را حفظ کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمار فاجعه‌بار مبتلایان به HIV که از بیماری خود بی‌خبرند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..