تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کارت ژنتیک برای مشاغل سخت صادر می‌شود

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران از صدور کارت ژنتیک برای مشاغل سخت خبر داد.

مسعود قادی پاشا مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: گروههای خونی که در موارد تشخیص هویت به کار برده می شود و تست های DNA از طریق نشانگرهای مشخصی که بر روی آنها وجود دارد، امکان تشخیص هویت افراد را فراهم می کند.

وی ضمن اشاره به صدور کارت ژنتیک برای مشاغل سخت ادامه داد: این کارت در مسایل جناحی و یا در سوانح هوایی و یا سایر حوادث که امکان شناسایی حادثه دیدگان وجود ندارد با بررسی نمونه های بیولوژیکی به جا مانده در صحنه واقعه و یا صحنه جرم، امکان تشخیص هویت افراد را مشخص می‌کند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به اینکه کارت های ژنتیکی برای تشخیص هویت در مسایل حقوقی نیز کاربرد دارد، گفت: در مواردی که پدر یک کودک معلوم نباشد با تهیه مارکرهای ژنتیکی پدر و مقایسه آن با مارکرهای ژنتیکی کودک، هویت ژنتیکی کودک را می‌توان تشخیص داد.

قادی پاشا بیان کرد: کارت های ژنتیکی در مورد تشخیص هویت شهدای گمنام نیز کارایی دارد.

وی یادآور شد: 2 سال قبل به ستاد بحران کشور این پیشنهاد مطرح شد و ما آمادگی داریم که برای تمام مشاغل پرخطر مانند خبرنگاران، امدادگران و آتش‌نشانان که در حوادث پرخطر حضور دارند، کارت شناسایی ژنتیکی تهیه کنیم تا در صورت بروز حوادث بتوانیم با سرعت بالاتری اقدام به تعیین هویت افراد کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کارت ژنتیک برای مشاغل سخت صادر می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..