تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : خوابیدن بچه ها، کنار پدر و مادر خوبه؟

نوزادان نباید در طول شبانه روز تنها باشند و به مادرشان نیاز دارند. نوزادان شب ها از خواب بیدار میشوند و گریه می کنند. بچه های نوپا نیز شب ها از خواب بیدار میشوند و به دنبال پدر یا مادرشان میگردند.

بعضی از والدین وقتی شب ها فرزندشان از خواب بیدار میشود ، کنار او می روند و او را آرام می کند ، ولی عده ای دیگر ترجیح می دهند که کودکشان در رختخواب آنها بخوابد. به عقیده ی آنها وقتی کودکشان در کنارشان باشد راحت تر می خوابند.

عده ای نیز حتی از فکر کردن به این مسأله می ترسند . چون متخصصان می گویند که بهتر است بچه ها با والدینشان نخوابند. 

عده ای نیز شب ها در کنار فرزندشان می خوابند ولی این مسأله را با دیگران در میان نمی گذارند ، چون می ترسند که دیگران آنها را مسخره کنند. بسیاری از والدینی که شب ها کنار فرزندشان می خوابند از این کار لذت می برند و این کار تجربه ی خوبی برای آنهاست.

بچه ها به دلایل مختلفی دوست دارند شب ها کنار مادر و پدرشان بخوابند . آنها دوست دارند والدینشان را ببینند تا از سلامتی آنها مطمئن شوند. این کار از لحاظ عاطفی به بچه ها احساس امنیت می دهد بعضی از بچه ها حتی اگر از والدینشان دور باز باشند و به اتاق آنها میروند و در کنار آنها می خوابند.

آنها از تختخوابشان بیرون می آیند و به اتاق والدینش رفته بود ، به آنها گفت (( من توی اتاق خودم می ترسم ولی اینجا از هیچی نمی ترسم )). حتی اگر والدین آن کودک به او اجازه ندهند که در اتاق آنها بخوابد ، او پشت در اتاقشان خواهد خوابید.

حتما بخوانید :   زیباجو : پاچنبری، پاشنه آشیل!/ صدای دکتر

حتی والدینی که به فرزندشان اجازه می دهند او در اتاقشان بخوابد ، هنوز نگران هستن. آنها احساس می کنند با این کارشان کودکشان لوس می شود و یا بیش از حد به آنها وابسته می شود.

درست است که بچه به این کار عادت می کند ولی این کار برای او اشکالی ندارد. او وقتی نزدیک والدینش می خوابد ، احساس امنیت می کند. وقتی والدین به فرزندشان اجازه میدهند او کنار آنها بخوابد ، شک دارند که آیا کودک این کار را کنار خواهد گذاشت.

آنها فکر می کنند که مجبورند چند سال به همین کار ادامه دهند. در صورتی که با گذشت زمان ، الگوی خواب بچه ها تغییر میکند. این که کودک چقدر دوست دارد پیش پدر و مادرش بخوابد ، از کودکی به کودک دیگر و از خانواده ای به خانواده ی دیگر تفاوت دارد.

بعضی از خانواده ها فقط در یک سال یا دو سال اول زندگی کودک کنار او می خوابند. عده ای دیگر وقتی کودک خوابید او را در تختخوابش می گذارند. چنین کودکی ممکن است از خواب بیدار شود و دوباره پیش والدینش برود. بعضی از کودکان نیز کمی پیش والدینشان می مانند و بعد به اتاق خودشان می روند.

به طور کلی هدف والدین این است که کودکان در اتاق خودشان بخوابند . وقتی کودک آمادگی لازم برای این کار را پیدا کند. خودش به تنهایی می خوابد . در این صورت والدین نیز میتوانند او را به این کار تشویق کنند ، مثلا برایش چراغ خواب روشن کنند یا لالایی بگذارند.

حتما بخوانید :   زیباجو : قطره آهن نوزادان، از چه سنی؟/ صدای دکتر

والدین باید وقتی با یکدیگر هستند و ارتباط برقرار می کنند مراقب باشند که کودکشان کنار آنها نباشد. وقتی آنها با هم تنها هستند ، باید در اتاق را قفل کنند که مبادا کودک سرزده شب از خواب بیدار شود و به اتاق آنها برود . اگر کودک در اتاق آنها خوابید ، وقتی آنها به هم نزدیک میشوند ، باید کودک را به اتاق دیگری ببرند یا خودشن به اتاق دیگری بروند.

علاوه بر این ، دلیل دیگری نیز وجود دارد که عده ای از والدین به خصوص پدرها ترجیح می دهند کنار کودکشان نخوابند . شب ها وقتی نوزادان خوابند ، سر و صدا از خودشان تولید می کنند.

کودکان نوپا نیز زیاد در خواب می چرخند و به این طرف و آن طرف می روند ، این کار آنها باعث بیدار شدن والدینشان میشود. اگر آنها میخواهند در کنار کودک خودشان بخوابند ، بهتر است تختخواب بزرگی بخرند که با این مشکلات رو به رو نشوند و یا این که تخت کودک را در اتاق خودشان بگذارند و کودک نزدیک آنها بخوابد.

بسیاری از والدین که به کودکشان اجازه می دهند او کنار آنها بخوابد ، از نتیجه ی کارشان راضی و خوشحالند . والدینی که روزها سرکارند و فرصت کافی برای این که در کنار فرزندشان باشند را ندارند و از این که شب ها در کنار او باشند ، او را بغل کنند و ببوسند و به او بگویند که دوستش دارند ، لذت می برند.

صبح ها نیز وقتی می بینند که فرزندشان در کنار آنهاست ، لذت می برند. این دسته از والدین می گویند که وقتی شب ها کودکشان در کنار آنها می خوابد ، کمتر خواب بد می بیند و راحت تر می خوابد. علاوه بر این پدر یا مادر مجبور نیست شب ها از خواب بیدار شود  و به اتاق کودک برود تا نیازهای او را برآورده کند.

حتما بخوانید :   زیباجو : باورهای اشتباهی که درباره چربی ها داریم

اگر در مورد خوابیدن کودکتان در اتاق خودتان نگرانید ، باید بدانید که راه حل های مختلفی پیش روی شما قرار دارد. اگر دوست دارید فرزندتان کنار شما بخوابد ، اشکالی ندارد ، این کار را انجام دهید. هر کاری که می کنید باید سعی داشته باشید که کودکتان احساس امنیت کند و بداند که شما به او توجه دارید و از او مراقبت می کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : خوابیدن بچه ها، کنار پدر و مادر خوبه؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..