تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خوردن باقلا در بارداری | مزایا و معایب خوردن باقلا در بارداری

باقلا یکی از مواد غذای غنی از پروتئین است که مزایای زیادی دارد.

باقلا

باقلا نوعی سویا است که به طور کامل نرسیده است. برداشت باقلا زمانی انجام می شود که به طور کامل نرسیده است. خوردن باقلا در ژاپن خیلی رایج است. اخیرا باقلا به عنوان میان وعده ای پر طرفدار استفاده می شود. از آن جایی که باقلا از سویا نارس تر است، تفاوت زیادی از نظر مواد غذایی بین سویا و باقلا وجود دارد. اما هر دو منبع غنی از پروتئین و مواد مغذی لازم می باشند.

ارزش غذایی باقلا

باقلا ماده غذایی غنی از مواد مغذی است. نصف فنجان باقلا حاوی 120 کالری و مواد مغذی زیر می باشد
2.5 گرم چربی
9 گرم فیبر
13 گرم کربوهیدرات
11 گرم پروتئین
باقلا همچنین حاوی 10 درصد آهن مورد نیاز روزانه، 4% کلسیم مورد نیاز روزانه، 10% ویتامین ث مورد نیاز روزانه، 8% ویتامین آ مورد نیاز روزانه می باشد. باقلا منبعی غنی از منیزیم، پتاسیم، مس، فسفر، ویتامین کا، فولات و اسیدهای چرب امگا سه می باشد.

خوردن باقلا در بارداری

خانم های باردار روزانه مقداری باقلا می توانند مصرف کنند. اما نگرانی هایی درباره مصرف سویا در طول بارداری می باشد. خوردن هرگونه ماده غذایی خانواده سویا در بارداری باید با هماهنگی با پزشک انجام شود.

خواص باقلا

خوردن باقلا برای دیابت نوع دو، چاقی و سلامتی استخوان ها لازم است. همچنین به خاطر آنتی اکسیدان موجود در باقلا، خوردن آن از بیماری هایی مانند سرطان جلوگیری می کند.

مزایای خوردن باقلا در بارداری

منبع غنی از پروتئین

باقلا منبع غنی از پروتئین می باشد. خانم های باردار که رژیم غذایی گیاه خواری دارند می توانند باقلا در رژیم غذایی خود قرار دهند و پروتئین مورد نیاز خود را تامین کنند. همچنین باقلا سرشار از کلسیم و پروتئین است و برای خانم هایی که نمی توانند لاکتوز مصرف کنند، مفید است.

ماده غذایی کم کالری

تمام حبوبات غنی از مواد مغذی ولی کم کالری هستند. باقلا سرشار از کربوهیدرات و آنتی اکسیدان است.

منبع غنی از فولات

باقلا منبعی غنی از فولات است. فولات در مواد غذایی منبع فولیک اسید است. فولات احتمال نقص در تولد را کاهش می دهد. همچنین احتمال زایمان زودرس را کاهش می دهد. خوردن فولات برای خانم های باردار و یا افرادی که برنامه بارداری دارند مفید است.

خوردن باقلا در بارداری | مزایا و معایب خوردن باقلا در بارداری

عوارض جانبی خوردن باقلا در بارداری

آلرژی

خانم های بارداری که نسبت به باقلا حساسیت دارند، نمی توانند آن را مصرف کنند. البته افرادی که حساسیت ندارند نیز پیش از مصرف باقلا باید با پزشک مشورت کنند. علائم حساسیت به باقلا شامل حالت تهوع، خارش، اسهال و .... میباشد.

احتمال خونریزی

خانم های بارداری که قرص های رقیق کننده خون مصرف می کنند نباید باقلا مصرف کنند زیرا احتمال خونریزی افزایش می یابد. اگر قرص های ضد افسردگی مصرف می کنید، نباید باقلا مصرف کنید.

مشکلات معده

خوردن باقلا به مقدار زیاد باعث مشکلاتی از جمله اسهال، یبوست و گرفتگی معده می شود.

مشکلات تولید مثل

باقلا حاوی مقدار زیادی استروژن می باشد. مطالعات نشان می دهد خوردن باقلا موجب ایجاد مشکلاتی در سلامتی سیستم تولید مثل در خانم ها می شود. در واقع استروژن مستقیما بر نوزاد دختر از زمان جنینی تا بزرگسالی تاثیر می گذارد.

مشکلات باروری

خانم های باردار باید باقلای طبیعی را به جای باقلای اصلاح شده ژنتیکی مصرف کنند. مواد غذایی که اصلاح ژنتیکی شده اند، احتمال مشکلات باروری را افزایش می دهند و بر سلامتی باروری تاثیر می گذارند. همچنین این مواد اصلاح شده احتمال سقط جنین را افزایش می دهند.

در بارداری چگونه می توان باقلا را مصرف کرد؟

در صورتی که نسبت به باقلا حساسیت ندارید و با پزشک مشورت کرده اید می توانید آن را در طول بارداری مصرف کنید.

باقلا به صورت یخ زده در فروشگاه ها به فروش می رسد. بنابراین می توانید آن را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.
باقلا را می توانید به مدت ده دقیقه در آب جوش و نمک بجوشانید. پس از سرد شدن می توانید آن را مصرف کنید. این ماده غذایی سرشار از فیبر است.
می توانید باقلا خام یا پخته شده را به سالاد، سوپ، پاستا یا برنج بیفزایید.
می توانید خمیری از باقلای خام تهیه کنید و آن را با آواکادو، گوجه فرنگی یا نعناع مخلوط کنید و مصرف نمایید.
می توانید باقلا را به تخم مرغ بیفزایید و با سبزیجاتی مانند اسفناج، پیاز، فلفل، بروکلی و پنیر مخلوط کنید.
همچنین می توانید باقلا را با سایر حبوبات بپزید و مصرف کنید.
بنابراین می توانید در بارداری باقلا را مصرف کنید. اما اگر نمی توانید باقلا بخورید می توانید عدس یا سایر حبوبات را جایگزین آن کنید. نکته مهم این است که پیش از مصرف باقلا باید با پزشک مشورت کنید.

اوما

اخبار مرتبط :

بیماری در اثر خوردن باقلا

خواص و اثرات باقلا

ارزش غذایی باقلا و لبو

2 راه پوست کندن باقلا

روش انجماد نخود فرنگي و باقلا سبز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خوردن باقلا در بارداری | مزایا و معایب خوردن باقلا در بارداری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..