تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آینده روشن کشور در دوره طلایی پسابرجام آغاز می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»؛ مسعود سلطانی‌فر در کنگره ملی مدیریت امور جوانان اظهار کرد: کنگره ملی مدیریت امور جوانان در حالی برگزار می‌شود که در دنیای امروز رشد منابع انسانی بیش از هر زمانی مورد توجه قرار گرفته و از آن به عنوان سرمایه انسانی یاد می‌شود، در این میان جوانان بخش اصلی سرمایه‌های انسانی برای توسعه کشورها هستند.

وی افزود: جوانان در دهه‌های اخیر و خصوصا در جریان انقلاب اسلامی و تداوم آن، نقش برجسته و موثری داشتند؛ امام (ره) و رهبر معظم انقلاب همواره جوانان را به عنوان بزرگترین تکیه گاه انقلاب قلمداد کرده و نقش محوری برای آنها قائل هستند؛ بنیانگذار  انقلاب اسلامی نیز در آغاز جوشش انقلاب، جوانان را بزرگترین حامی خود بر می‌شمردند و اعتمادشان به جوانان کشور به عنوان سرمایه‌های بی‌بدیل مشهود بود.

وزیر  ورزش و جوانان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز بیش از همه اقشار جامعه، جوانان را مورد توجه قرار می‌دهند و آنان را سرمایه‌های اصلی و آینده ساز کشور توصیف می‌کنند، گفت: ایشان همواره به دستگاههای اجرایی و مسولان کشور، بهره بردن از ظرفیت عظیم جوانان را به عنوان یک راهبرد مهم نظام توصیه می‌کنند.

سلطانی‌فر همچنین به تاکیدات رئیس جمهور نسبت به جوانان اشاره و تصریح کرد: جوان ایرانی شعار ما می‌توانیم را در همه عرصه‌ها عملی ساخته و این باعث افتخار برای کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تامین نیازهای جوانان و حل مسائل و مشکلات و ساماندهی امور آنها از جمله مواردی است که نمی‌توان صرفا در چارچوب وظایف و فعالیتهای یک وزارتخانه یا سازمان گنجانده شود اظهار کرد: در رابطه  با موضوع جوانان همه دستگاهها باید پاسخگو باشند.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: حل مشکلات جوانان به عنوان یک امر فرابخشی نیازمند مشارکت کلیه دستگاههای مرتبط با امور جوانان است.

سلطانی‌فر جوانان را  موتور توسعه کشور نام برد و گفت: بهترین راه فعال‌سازی این نیروی محرکه دخیل کردن آنها و همسو سازیشان در تصمیم گیریها است ضمن اینکه نباید از تقویت شادی و نشاط در میان جوانان که منجر به ارتقا سطح امیدواری در میان جامعه جوان می‌شود غافل شدکه دستیابی بدان نیازمند یک اصل و اراده ملی و همراهی تمامی متولیان مربوطه است.

سلطانی‌فر با بیان اینکه جوانان مدیران آینده کشور هستند، تصریح کرد: آینده روشن کشور در دوره طلایی پسابرجام که فصل جدید حیات و توسعه کشور است آغاز می‌شود، که این مهم به توانمندی، رشد و آموزش جوانان بستگی دارد.

وی افزود: این جامعه عظیم و این نیروی کارآمد برای آنکه بالفعل شود نیازمند مشارکت تمامی دستگاههای عضو ستاد ساماندهی امور جوانان و مسولیت پذیری آنها در قبال جوانان است.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: مشارکت موثر و افزایش قدرت تاثیرگذاری جوانان می‌تواند بهبود وضعیت جامعه جوان را برای تحقق رفاه و خشنودی عمومی جامعه و جوانان سرعت بخشد؛ این حرکت اکنون با برگزاری نخستین کنگره مدیریت امور جوانان آغاز شده  و در مرحله بعدی با شکل گیری مجمع ملی سازمانهای مردم نهاد جوانان تکمیل و همچون بازوی تقویت کننده از یک طرف مدیران تصمیم گیر و مجری و از سوی دیگر توسط جوانان به عنوان ذی نفعان اصلی پیگیری می‌شود.

سلطانی‌فر افزود: وزارت ورزش و جوانان در پی آن است تا با گسترش امید در بین جوانان و ارتقای روحیه مسئولیت پذیری و دغدغه مندی نسبت به فردای ایران اسلامی در بین جوانان فروغی دوباره بخشد.

وی اظهار کرد: بی تردید جوانان امیدوار، بانشاط، و دغدغه مند و مسئولیت پذیرند و در یک کلام جوان مشارکت جو سرمایه اصلی ساختن ایرانی آباد است.

وزیر  ورزش و جوانان با اشاره به عملکرد دولت نسبت به مشارکت سازمان یافته جوانان در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: تعداد اعتبارنامه‌های صادر شده برای فعالیت سازمان های مردم نهاد جوانان که از ابتدای تاسیس وزارت در سال 89 تا ابتدای دولت تدبیر و امید در مرداد ماه 92 حدود 50 مورد بوده است که اکنون به 15 هزار  سمن فعال در کشور رسیده است.

سلطانی‌فر افزود: اختصاص منابعی در بودجه سال 96 و برنامه ششم این بخش را در آستانه تحول قرار می‌دهد؛ هرچند توانمند سازی این تعداد سازمان مردم نهاد نیازمند حمایت و منابع بیش از آنچه تاکنون تخصیص یافته، است اما حرکت در مسیر ایجاد و انگیزه و توانمند سازی جوانان برای مشارکت بیشتر در امور اجتماعی مسیر پایان ناپذیری است که کمترین دستاورد آن تشکیل و ارتقای سرمایه اجتماعی در فردای ایران توسعه یافته و سربلند خواهد بود.

وی تاکید کرد: فعالیت جوانان در سمنها موجب توانمند شدن و افزایش آمادگی نسل جوان برای پذیرش مسولیتهای اجتماعی شده و این خود به پرورش مدیران آینده کشور کمک خواهد کرد.

به گفته وزیر ورزش و جوانان، کنگره مدیریت امور جوانان به منظور ایجاد نگرش مثبت در مدیران دستگاههای اجرایی به جوانان و هماهنگی و همگرایی دستگاههای مرتبط با امور جوانان و استفاده حداکثری از ظرفیت آنها در حوزه مدیریت امور جوانان طراحی شده است.

سلطانی‌فر از جوانان به عنوان موتور توسعه کشور نام برد و گفت: بهترین راه فعال کردن این نیروی محرکه هم‌سو سازی آنها در تصمیم‌گیری‌های پیرامونی است.

وی تصریح کرد: در این کنگره به 10 محور اساسی حوزه جوانان که درکمسیونهای تخصصی مورد بررسی قرار گرفت، پرداخته می‌شود؛ مشارکت اجتماعی جوانان، فرهنگ، هنر و گردشگری، توانمند سازی و ارتقای مهارتهای جوانان، اشتغال و اقتصاد مقاومتی، سیاست گذاری و برنامه‌ریزی، فضا مجازی و رسانه، آسیبهای اجتماعی، ازدواج و تحکیم خانواده، سلامت و بهداشت و ورزش و اوقات فراغت محورهای ذکر شده هستند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آینده روشن کشور در دوره طلایی پسابرجام آغاز می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..