تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سهم آذربایجان شرقی تنها 2.5 درصد کل درآمدهای مالیاتی کشور است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، داود بهبودی عصر امروز در سیزدهمین جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به خبرهای منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر افزایش مالیات و کاهش بودجه آذربایجان شرقی در سال 96، اظهار داشت: لایحه قبل از ارسال به مجلس در استان‌ها بررسی شده و به دولت ارائه می‌شود تا در بودجه 96 مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طبق روال در مجمع مشورتی نمایندگان و استاندار در مورد درآمد و هزینه‌ها بحث و بررسی شد، افزود: مباحث این موضوع در رسانه‌ها به صورت نادرست مطرح شد و اینکه بیش از 13 درصد افزایش مالیات و 18 درصد کاهش بودجه اتفاق افتاده است، نادرست بوده و باید در محافل کارشناسی مطرح می‌شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی با اشاره به تحلیل غیر کارشناسی و غیر دقیق از مسائل مطرح شده در مورد بودجه و درآمد استان، گفت: افزایش 13 درصدی درآمد دولت از آیتم‌های مالیات و گمرک و فروش اموال دولت و... خواهد بود که در حد پیشنهاد بوده و ریز افزایش هر بخش از جمله مالیات در این بخش مشخص نیست.

وی افزود: این تلقی غیر کارشناسی منجر به فضاسازی علیه دولت و خروج سرمایه‌گذار می‌شود.

بهبودی با اشاره به اینکه در مقایسه با سایر استان‌ها میزان درآمد وصولی دولت از استان‌ها طی 90 تا 96، سهم تهران 50 درصد و سهم اصفهان 7 درصد کل درآمد مالیات کشور است، ابراز داشت: سهم آذربایجان شرقی 2.5 درصد کل درآمد مالیاتی کشور است که مباحث مطرح شده در مورد پرداخت مالیات آذربایجان شرقی چند برابر اصفهان و تهران است بسیار نادرست است. 

 رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه دولت در استان هر چه وصول می‌کند، در این 6 ساله تغییری به وجود نیامده است، خاطر نشان کرد: فقط اینکه در وصول از استان‌هایی مثل بوشهر و فارس عقب‌تر رفته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه نظام وصول مالیاتی استان براساس ظرفیت مالیاتی و میزان درآمد کسب شده بخش‌های خصوصی و... است و نه بر اساس رقم تعیین شده ثابت در جلسات، ادامه داد: سال گذشته 85 درصد از پیش‌بینی را وصول کردیم و امسال میزان وصول 75 درصد پیش‌بینی خواهد بود. 

بهبودی با اشاره به مباحث مطرح شده در مورد کاهش بودجه آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: در بازه سال‌های 90 تا 96 میزان رشد اعتبارات استان نسبت به سایر استان‌های بزرگ بهتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه برخی اطلاعات را که به نمایندگان منتقل شده، مربوط به پیش‌بینی درآمد استان بوده و نه صرفاً مالیات، ابراز داشت: برای تعامل بین نظام اجرایی و مجلس این مباحث برای احکام بودجه سال 96 مطرح شد و نباید به فضاهای غیر فنی و کارشناسی و دغدغه نادرست اجتماعی تبدیل می‌شد که نباید این شائبه‌ها به اشتباه در جامعه مطرح شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی تاکید کرد: در پیش‌بینی ای که برای وصول درآمد سال 96 پیش‌بینی کرده و ارائه کرده‌ایم، پایه مالیات گسترش می‌یابد تا فرارهای مالیاتی کم شود و این‌گونه نیست که تعرفه مالیات در این شرایط افزایش یابد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سهم آذربایجان شرقی تنها 2.5 درصد کل درآمدهای مالیاتی کشور است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..