تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اپل شرکت کوالکوم را به دادگاه کشاند

اپل شرکت کوالکوم را به دادگاه کشاند

چند روز پیش، کمیسیون تجارت آمریکا (FTC) شکایتی را علیه کوالکوم تنظیم و این شرکت را به عقد قراردادهای ضد رقابتی با کمپانی اپل متهم کرد. اقدامی که تولید گوشی های آیفون از سال 2011 تا کنون را تحت الشعاع قرار داده است. با تک شات همراه باشید.

در این شکایت آمده است که کوالکوم به صورت انحصاری مسئولیت تولید تراشه های های مودم وایرلس محصولات اپل را با قیمتی به مراتب بالاتر از شرکت های رقیب بر عهده می گرفت و در عوض، پرداختی های کمتری را از اپل به دلیل استفاده از پتنت های این شرکت دریافت می کرد.

اتخاذ چنین رویکردی در طی سال های اخیر، باعث شد تا کمپانی اپل امسال علاوه بر تراشه های کوالکوم، از تراشه های کمپانی اینتل نیز در محصولات خود استفاده کند. در همین رابطه، اپل به تازگی شکایتی جدید را علیه کمپانی اپل به دادگاه فدرال آمریکا تقدیم و خواستار غرامت یک میلیارد دلاری از این شرکت شد.

گفتنی است شرکت کوالکوم حدود یک میلیارد دلار از دارایی های اپل را بلوکه کرده است که به اعتقاد کوپرتینویی ها، این اقدام پس از همکاری این شرکت با بازرسانی که در خصوص شرکت کوالکوم در حال تحقیق بودند، انجام شد.

بر اساس این شکایت، اپل مدعی شد که شرکت کوالکوم، کسب و کار خود را بر اساس "تاکتیک های انحصارطلبانه و دریافت حق امتیازهای بیش از حد" بنا کرده است. اپل در ادامه نوشت که کوالکوم حدود 5 برابر بیشتر از سایر شرکت های دارنده پتنت، از این شرکت پول دریافت می کرد.

در بیانیه اپل آمده است:

کوالکوم در طی سال های طولانی، به گرفتن هزینه ها و پول هایی پافشاری و از طریق تکنولوژی هایی کسب درآمد می کند، که هیچ ارتباطی با آن ها ندارد. هر چه اپل به نوآوری هایی همچون تاچ آی‌دی، نمایشگرهای پیشرفته و دوربین ها روی می آورد، به همان میزان می بایست هزینه هایی را بدون هیچ دلیل منطقی به کوالکوم پرداخت کند. کوالکوم کسب و کار خود را بر پایه استانداردهای قدیمی و منسوخ بنا کرده و همواره تلاش می کند تا سلطه خود را از طریق تاکتیک های انصارطلبانه و دریافت حق امتیازهای بیش از حد گسترش دهد. علی رغم آن که کوالکوم یکی از شرکت هایی تاثیرگذار در تعیین استانداردهای پایه ارتباطی بوده است، اما روی بر روی دریافت مبالغی از اپل پافشاری می کند که تقریباً 5 برابر بیشتر از سایر شرکت ها در این زمینه دریافت می کند.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اپل شرکت کوالکوم را به دادگاه کشاند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..