تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۵ دلیل برای نوشیدن آب اسفناج

اسفناج یک نوع گیاه گل دار است که متعلق به خانواده آمارانتاسیا است، همراه با برگ و پیاز. یکی از گیاهان سبزی است که سرشار از مواد مغذی است و به عنوان ابر غذا شناخته می شود. این گیاه مملو از ویتامین های آ، بی، سی، ای و کا است. همچنین، سرشار از کاروتن ها، فولات و منیزیم ، آهن، ید، پتاسیم، فسفر و مواد معدنی دیگر است.
اسفناج بیشتر به خاطر سمزدایی اش، بسیار معروف است؛ به روند هضم کمک  می کند و روده بزرگ، روده کوچک و معده را پاک می کند. از آنجا که مواد مغذی در اسفناج قلیایی هستند، اسفناج به تنظیم “PH” بدن نیز کمک می کند.
اسفناج ( همانند سایر گیاهان برگ سبز) بهتر است که تازه مصرف شود. حرارت، ممکن است ارزش مواد مغذی آن را کم کند. اگر می خواهید از حداکثر خواص سلامتی آن استفاده کنید، بهتر است به جای پختن، از آب اسفناج استفاده کنید.

آب میوه یا سبزی چیست؟

آب میوه یا سبزی، روشی است که به وسیله آن، عصاره میوه ها یا سبزیجات گرفته می شود، که معمولاً  برای این روش، از دستگاه آب میوه گیری یا مخلوط کن استفاده می کنند. این روش، بهترین راه، برای استفاده از حداکثر مواد مغذی یک میوه یا سبزی است، زیرا هیچ حرارتی در آن دخالت ندارد. همه چیز با میوه یا سبزی خام انجام می پذیرد.

چرا باید آب اسفناج بنوشید؟

برای آنکه ویتامین روزانه مورد نیاز بدنتان تأمین شود
سازمان کشاورزی امریکا، مصرف کردن دو تا سه وعده سبزیجات در روز را، برای مردان و زنان بالغ توصیه می کند. با آب گرفتن یا مخلوط کردن میوه ها و سبزیجات همانند اسفناج، شما می توانند مواد مغذی توصیه شده روزانه خود را تأمین کنید.

کم کالری است

اسفناج به خاطر اینکه چیزی ندارد، غذای سالمیست. یک فنجان از اسفناج تازه، حاوی ۲۸ کالری و کمتر از یک گرم چربیست. این امر، از آب اسفناج ، یک نوشیدنی کم کالری و سرشار از مواد مغذی می سازد. یک لیوان از اسفناج مخلوط شده، حاوی ۵/۳ گرم پروتئین است و فقط نیم گرم شکر دارد.

مملو از فیبر رژیمی است

زمانی که بخواهید وزنتان را کم کنید یا هضم بهتری داشته باشید، فیبر بهترین دوست شما است. فیبر، مدفوع شما را حجیم می کند و دفع آن برای سیستم گوارشتان راحت تر می شود. همچنین، به چربی و سموم می چسبد و آنها را بدون هیچ خطری، از بدن دفع می کند. فیبر شما را برای طولانی مدت سیر نگه می دارد، از دوباره خوردن و هوس زیاد از حد خوردن، جلوگیری می کند.
متاسفانه، بیشتر مردم، میزان فیبر مورد نیاز روزانه بدنشان را تأمین نمی کنند. آب اسفناج کمک می کند تا میزان جذب شده فیبر زیاد شود. فقط یک وعده، آب اسفناج حاوی ۶/۲ گرم فیبر است. مردهای بالغ به ۳۸ گرم فیبر و زن های بالغ به ۲۵ گرم فیبر در روز نیاز دارند.

سرشار از ویتامین کا است

فقط یک لیوان آب اسفناج، ۵۸۰ میکروگرم ویتامین کا دارد، که ۱۰۰ درصد بیشتر از میزان توصیه شده آن در روز است. ویتامین کا به لخته شدن خون کمک می کند و از خون ریزی غیر طبیعی و کبودی جلوگیری می کند. ویتامین کا به بدن کمک می کند تا به طور طبیعی خود را درمان کند و استخوان و دندان ها را قوی نگه می دارد.
کلسیم
کلسیم یک ماده معدنی مورد نیاز است که به ساختن استخوان ها و دندان ها کمک می کند. همچنین به جلوگیری از بیماری های استخوانی همانند پوکی استخوان کمک می کند. یک وعده آب اسفناج حاوی ۱۱۹ میلی گرم کلسیم است که ۱۲ درصد کلسیم توصیه شده روزانه است.

منبع: آشپزباشی، ترجمه شده از Healthy diet base

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۵ دلیل برای نوشیدن آب اسفناج»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..