تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش حدود 30 درصدی مرگ بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران

در 9 ماهه پارسال 39 نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان باخته بودند.
بر اساس گزارش پزشکی قانونی مازندران 27 نفر از قربانیان مسمومیت با این ماده سمی ، زنان بودند .
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : بیشترین مرگ و میر ناشی از مسمومیت با قرص برنج در استان مربوط به شهرستان ساری با 14 نفر و پس از آن بابل با 13 نفر است.
دکتر علی عباسی افزود : بیشترین آمار مرگ ناشی از این قرص هم مربوط به ماه خرداد و کم ترین آن هم ماه مرداد است.
وی گفت : زنان و مردان متاهل با 29 نفر ، بیشترین آمار جان باختگان ناشی از مسمومیت با قرص برنج را تشکیل می دهند.
عباسی بیشترین جان باختگان ناشی از قرص برنج در مازندران را مربوط به زنان و مردان بین 21 تا 30 سال اعلام کرد.
مدیرکل پزشکی قانونی معتقد است با روند رو به رشد افزایش مرگ ناشی از مسمومیت قرص برنج ، باید برای توزیع این قرص مرگ آور تدبیر سخت گیرانه تری اتخاذ شود.
بر اساس آمار پزشکی قانونی کشور ، در نیمه اوال امسال 294 تن در کشور به دلیل مصرف قرص برنج جان خود را از دست دادند که 17 درصد بیشتر از مدت مشابه سال پیش است .
بیشترین آمار 6 ماهه مرگ ناشی از مسمومیت با قرص برنج مربوط به تهران بود. گیلان و مازندران به ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار داشتند.
** قرص برنج
فسفید آلومینیوم که از آن برای ضد عفونی کردن و جلوگیری از آفت زدگی غلاتی چون برنج مورد استفاده قرار می گیرد ، به نام های تجاری مختلفی همچون کوئیک فوس (Quickphos) و سلفوس (Celphos) وجود دارد که در ایران به نام قرص برنج مشهور است.
قرص برنج طبق اظهارات پزشکی قانونی هیچ پادزهری ندارد و مسمومیت با این قرص برای مصرف کننده کشنده است.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : حسن فلاحتی
6982/1654

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش حدود 30 درصدی مرگ بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..