تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




به روز ترین و جدیدترین تکنولوژی‌ها برای آتش نشانان+تصاویر

جدیدترین تکنولوژی های دنیا که برای آتش نشانان طراحی شده را ببینید.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آتش نشانان به عنوان فداکارترین و ایثارگرترین افراد در همه جوامع شناخته شده اند و همیشه مورد احترام و تکریم مردم قرار دارند، آن ها جان خود را به خطر می اندازند تا بتوانند جان دیگران را در حوادث خطیری مانند آتش سوزی نجات دهند به همین دلیل دانشمندان و مهندسان همیشه در تلاش و تکاپو هستند تا با استفاده از تجهیزات جدید به حفظ ایمنی وافزایش سرعت عمل این جان برکفان کمک کنند.
در زیر برخی از جدیدترین تجهیزات و تکنولوژی ها که برای آتش نشانان طراحی شده را مشاهده می کنید، شماری از این دستگا ها مورد استفاده قرار گرفته اما برخی هنوز در مرحله طراحی قرار دارند یا به طور محدود مورد استفاده قرار می گیرند.

جت پروازی برای آتش نشانان در دبی
این جت پروازی می تواند بیش از 45 دقیقه ماندن و تا ارتفاع 3 هزار پا در آسمان به پرواز دربیاید، دبی 20 دستگاه از این ابزار را در اواخر سال 2015 برای آتش نشانی خود خریداری کرد و در حادثه  آتش سوزی در طبقه 79 برج مشعل مورد استفاده قرار گرفت وموجب نجات جان گرفتاران در آتش شد. 

جدیدترین تکنولوژی های دنیا برای آتش نشانان
 
دستکش پیشرفته برای آتش نشانان

دستکشی که از طریق امواج بی سیم و تنها حرکات دست امکان ارتباط با سایر آتش نشانان رابه خصوص در مواقعی که امکان مکالمه نیست ممکن می سازد، علاوه بر این دستکش سنسورهایی در آن تعبیه شده که می تواند آتش نشان را در زمانی که به دلیل دود زیاد قدرت دید خود را از دست می دهد به او کمک کند تا راه درست را تشخیص دهد و مسیرایمن را پیدا کند. جدیدترین تکنولوژی های دنیا برای آتش نشانان 
 
جدیدترین تکنولوژی های دنیا برای آتش نشانان تکنولوژی جالب که همه چیز در برابر دیدگان آتش نشانان قرار می گیرد
تاناگرام Tanagram یک تکنولوژی جید بر پایه سیستم هاد HUD(نمایشگری فرانما است که اطلاعات را در جلو دید و منظر بیننده، بدون اینکه بیننده مجبور باشد جایی دیگر را بنگرد، نمایش می‌دهد). 

تکنولوژی بسیار جالبی که سنسورهایی مانند بینایی ، تشخیص مواد سمی در محیط، ضربان سنج،تشخیص دمای محیط در ماسک آتش نشان قرار داده شده که اطلاعات را روی شیشه کلاه ودستکش آتش نشان نمایش می دهد و آتش نشان همزمان می تواند از اطراف و پشت سر خود دید داشته باشد. 

می توانید فیلم عملکرد این سیستم را مشاهده کنید.

جدیدترین تکنولوژی های دنیا برای آتش نشانان 

کلاهی که در میان دود قدرت دید به آتش نشان ها می دهد. 

جدیدترین تکنولوژی های دنیا برای آتش نشانان

جدیدترین تکنولوژی های دنیا برای آتش نشانان

کوله پشتی جدید به جای کپسول سنگین
فن آوری جدیدی که به جای یک کپسول سخت و سنگین یک کوله صاف با تمام امکانات و سبک تر برای آتش نشانان فراهم می کند این کوله طوری ساخته شده که در درجه حرارت بالا به هیچ وجه نمی سوزد و بافت های آن آسیب نمی بیند، همچنین این کوله به دلیل شکل صاف و سنگین نبودن به سیستم قلبی آتش نشانانفشار وارد نمی کند و از لحظ سیستم تنفسی نسبت به مدل های قبلی پیشرفته تر است. جدیدترین تکنولوژی های دنیا برای آتش نشانان 

جدیدترین تکنولوژی های دنیا برای آتش نشانان

 تکنولوژی مکان یاب و سنجش علائم بدن برای آتش نشانان 
 تجهیزاتی که در تصویر زیر می بینید از چند تکنولوژی جدید به طور همزمان، به منظور افزایش ایمنی آتش نشان ایالات متحده آمریکا ساخته شده ، این دستگاه ردیابی اجازه می دهد تا فرماندهان به سرعت آتش نشان ها و محل آن ها را ردیابی کنند و همزمان بتوانند علائم حیاتی بدن آن ها را زیرنظر بگیرند و در موقع نیاز فورا وارد عمل شوند.جدیدترین تکنولوژی های دنیا برای آتش نشانان

 گلنزر( GLANSER) یا آتش نشان یاب 
این دستگاه از تکنولوژی استفاده می کند که در صورت از کار افتادن سیستم های جی پی اس معمولی باز امکان شناسایی محل آتش نشان وجود دارد. هنوز برخی آتش نشان ازسیگنال های رادیویی آنالوگ برای ارتباط استفاده می کنند که هنگام ورود به ساختمان های بتنی، تونل ها، جنگل ها و ساخت و سازه های پر از دود امکان از کار افتادن آن وجود دارد. 
 
سیستم GLANSER می تواند حدود 500 آتش نشان را به طور همزمان در یک ساختمان شناسایی کند همچنین در صورتی که دو آتش نشان فاصله یک متری از یکدیگر قرار داشته باشند این سیستم دچار اختلال نشده و به درستی محل آن ها را نشان می دهد. 
 
تستر  (PHASER)
بخش دیگری از این تکنولوژی بر علائم حیاتی بدن آتش نشانان نظارت می کند و نبض، درجه حرارت بدن و فشار خون را نشان می دهد. 
 
حدود 90 درصد از صدمات آتش نشانی مربوط به آتش سوزی های ساختمان ها است وسالانه 81 هزار آتش نشان در آمریکا دچار صدمه و آسیب می شوند، این وسیله به این منظور طراحی شده تا آسیب ها و صدمات کاهش پیدا کند.
 
 
منبع:FOXNEWS
firefighterclosecalls

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «به روز ترین و جدیدترین تکنولوژی‌ها برای آتش نشانان+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..