تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طراحی یک دستگاه جایگزین مغز توسط محققان ایرانی

طراحی یک دستگاه جایگزین مغز توسط محققان ایرانی

اخیراً شرکت های دانش بنیان در کشور توانسته اند به دستاوردهای قابل توجهی دست یابند. به تازگی نیز محققان در یک شرکت دانش بنیان طراحی دستگاهی را آغاز کرده اند که می تواند نقش مغز را ایفا کند و در بیماران ضایعه نخاعی بسیار کاربردی باشد. در ادامه با تک شات همراه باشید.


پیمان صالحی، رئیس مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد که در حال حاضر طرح های کلانی در حوزه توانبخشی در حال اجراست که یکی از آنها طرح پاراواک است. این طرح کلان ملی توسط یک شرکت دانش بنیان زایشی از محققان دانشگاه علم و صنعت و با پشتیبانی معاونت علمی در حال انجام است.

صالحی در توضیحات خود در خصوص این طرح گفت:

وقتی که فردی دچار ضایعه نخاعی می شود، ارتباط مغز وی با برخی اندام های تحتانی قطع می شود. از این رو مشکلات عدیده ای برای بیمار به وجود خواهد آمد. به همین دلیل لازم است که بیمار در طول دوره بیماری حرکت هایی داشته باشد تا از بروز مشکلاتی همچون زخم بستر، تحلیل عضلات و ... جلوگیری شود، بر همین اساس محققان کشور دستگاهی را طراحی کرده اند که نقش مغز را ایفا می کنند و فرمان های حرکتی لازم را به اعصاب و عضلات بیماران منتقل می کنند.

لازم به ذکر است که فقط تعداد کمی از کشورهای جهان به این فناوری دست پیدا کرده اند.

صالحی افزود:

اگر هر بیماری که دچار قطع نخاع شده باشد از این دستگاه استفاده کند می تواند از تحلیل رفتن عضلات، زخم بستر، مشکلات گردش خون و دفع و... جلوگیری کند و کیفیت زندگی آنها نیز افزایش می یابد.


این طرح در مراحل نهایی است و امید می رود که تا پایان سال به اتمام برسد.

صالحی خاطر نشان کرد:

بعد از رونمایی از طرح، تعداد دیگری نیز به صورت آزمایشی در کلینیک ها مورد استفاده قرار می گیرد تا پس از اخذ مجوزها به صورت عمومی به بازار رود. از این دستگاه می توان در کلینیک های توانبخشی، خانه و ... استفاده کرد و قیمت این محصول با قیمت جهانی آن قابل رقابت خواهد بود.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طراحی یک دستگاه جایگزین مغز توسط محققان ایرانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..