تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آتش نشان‌های جان باخته پلاسکو «شهید» محسوب نشدند!

به گزارش خبرگزاری دانشجو؛ حجت‌الاسلام شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی حادثه ساختمان پلاسکو که منجر به شهادت تنی چند از آتش نشان های فداکار تهرانی شده است پیامی را منتشر کرد.

در این پیام بر خلاف انتظار اذهان عمومی، برای کشته شدگان آتش نشانی از عنوان «شهید» و «شهادت» استفاده نشده است؛ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پیام خود از این رویداد با عنوان «درگذشت» یاد کرده است.

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین شهیدی به شرح ذیل است:

انالله و انا الیه راجعون

در معامله با خداوندی که بهشت را به صدق عمل می‌دهد، رستگاری از آن کسانی است که گذشت و جانفشانی برای کمک به خلق را سرلوحه خود قرار می‌دهند. بی‌تردید فداکاری در ساحت آرمان و اعتقادی راسخ منجر به تکلیف الهی و گذشتن از جان برای نجات خلق می‌گردد که در نهایت مایه اعتلاء ارزش‌هایی می‌شود که میراث معنوی رادمردانی است که راه و رسم ایثار را رونق می‌بخشند.

حادثه دردناک و غم‌انگیز آتش سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو که منجر به درگذشت جمعی از آتش نشانان فداکار و متعهد گردید، موجب تألم و اندوه فراوان شد. ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های جان باختگان در این حادثه، از خدای متعال می‌خواهم به تمامی بازماندگان و سوگواران صبر و شکیبایی عنایت فرماید و ارواح آن درگذشتگان فداکار را قرین رحمت خویش نماید.

گفتنی است در خصوص وجهه قانونی «شهید» محسوب شدن آتش نشان هایی که حین خدمت جان خود را از دست می دهند، پیش از این مناقشاتی بین شهرداری، بنیاد شهید و دولت صورت گرفته بود.

مهدی چمران در مهر سال جاری گفته بود:‌ عنوان «شهید خدمت» پیشنهادی است که از سوی بنیاد شهید برای کشته شدگان آتش نشانی ارائه شده است اما استفاده از این عنوان منوط به تصویب در هیئت دولت است.

بر اساس این گزارش، این قانون که از مهر ماه در حال بررسی در هیئت دولت بوده است همچنان بلاتکلیف مانده و دولت در این خصوص هیچ اطلاع بعدی منتشر نکرده است.

فاجعه ساختمان پلاسکو صبح روز پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت در خیابان جمهوری تهران روی داد؛ در این حادثه ساختمان ۱۲ طبقه پلاسکو که مرکز تولید و فروش البسه مردانه بود، ابتدا دچار حریق گسترده در طبقات فوقانی و سپس منجر به فروریختن کامل ساختمان بر اثر شدت حریق شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آتش نشان‌های جان باخته پلاسکو «شهید» محسوب نشدند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..