تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین سبزیجات در رژیم کاهش وزن

بیشتر افراد نیاز به مصرف بیشتری از سبزیجات در رژیم غذایی خود دارند. براساس مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها، مصرف روزانه حداقل ۵ وعده سبزیجات و براساس دانشگاه هاروارد، مصرف حداقل ۹ وعده سبزیجات در روز توصیه می شود.

کدام سبزیجات: سبزیجات برگ سبز تیره

سبزیجات برگ سبز تیره حاوی میزان بالایی مواد مغذی بوده، به طوری که سرشار از فیبر سالم و بدون کالری زیادی هستند. از سبزیجاتی مانند جوانه یونجه، سبزی کلارد، قاصدک، کلم کیل، کاهو تیره، برگ چغندر، شلغم، شاهی آبی و سبزی گندم استفاده کنید. سبزیجات به ویژه سبزیجات برگ سبز کربوهیدرات کمی دارند. ۹۹ گرم از جوانه یونجه حاوی ۰/۴ گرم کربوهیدرات است. همچنین همین میزان از کلم کیل و اسفناج نیز به ترتیب ۱/۴ گرم و ۱/۶ گرم کربوهیدرات دارند.

هویج

استفاده از هویج در یک رژیم غذایی کاهش وزن انتخاب سالمی است. این ماده غذایی علاوه بر مواد مغذی، طعم شیرین و آبداری دارد، همچنین ۹۹ گرم از آن حاوی ۶ گرم کربوهیدرات است. مصرف هویج ارگانیک می تواند انتخاب بهتری باشد. همچنین استفاده از هویج خام در سالادها یا به عنوان میان وعده بسیار مفید خواهد بود.

کدو

کدو گزینه دیگری برای استفاده در برنامه رژیم غذایی کاهش وزن است. کلینیک مایو در ایالات متحده، استفاده از کدو در یک رژیم غذایی سالم و در رژیم غذایی بیماران دیابتی را توصیه می کند. ۹۹گرم کدو تنها ۱/۸ گرم کربوهیدرات دارد. همچنین استفاده از این ماده غذایی به صورت خام مفید و راحت است، به طوری که می توانید برش هایی از آن را در حمس یا در یک سس کم چرب استفاده کنید. همچنین اضافه کردن این ماده غذایی در سالادها، اسموتی یا همراه با وعده های غذایی انتخاب خوبی است.

میان وعده های رنگارنگ

برای کاهش وزن می توانید سبزیجات خام را جایگزین میان وعده هایی از جمله چیپس و آبنبات کنید. همچنین براساس دانشگاه هاروارد، برای افزایش خواص غذایی مصرف سبزیجات سبز به همراه سبزیجاتی به رنگ های زرد، نارنجی و قرمز توصیه می شود.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین سبزیجات در رژیم کاهش وزن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..