تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آزادسازی چند منطقه در محور شمالی عملیات موصل/ انهدام، کشف و ضبط تجهیزات جنگی تروریست‌ها

به گزارش عمارنامه،  به نقل از خبرگزاری کل العراق (اَین)، نیروهای امنیتی عراق محله مسکونی عربی اول، منطقه آزاد تجاری و کارخانه داروسازی را در محور شمالی عملیات موصل و شمال ساحل چپ، از چنگ ترویست های داعش آزاد کردند.


نیروهای عراقی در روند آزادسازی این مناطق در محور شمالی از پشتیبانی نیروی هوایی نیز برخوردار بودند و علاوه بر تسلط بر این 3 منطقه، یک موتور سیکلت، یک خودروی بمب گذاری شده، یک خودروی مجهز به سلاح سنگین و یک خمپاره‌اندازه را منهدم و شماری از عناصر تروریستی را به هلاکت رساندند.

به گزارش یک منبع امنیتی در استان نینوا، 8 تروریست داعشی که در حال فرار از ساحل چپ به ساحل راست بودند به دست نیروهای عراقی دستگیر شدند. همچنین جنگنده‌های ائتلاف بین المللی، 21 قایق تروریست‌های داعش را در رود دجله و در ساحل چپ هدف قرار داد.

در محور شرقی ساحل چپ نیز نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق مشغول عملیات تفتیش و پاکسازی مناطق آزاد شده هستند. 

در محور جنوب غربی عملیات موصل، نیروهای پلیس فدرال به پاکسازی مناطق و راه های محله‌های آزادشده در این منطقه مشغول هستند.

رائد شاکر جودت، فرمانده پلیس فدرال عراق، نیز اعلام کرد: عملیات نیروهای پلیس فدرال در ساحل چپ موصل، پس از آزادسازی مناطقی که مسئولیت آن به عهده این نیروهای بود، به پایان رسید.

وی افزود: نیروهای پلیس فدرال در این عملیات 974 تروریست داعشی را به هلاکت رساندند و 152 مورد از تسلیحات داعش را منهدم کردند و 120 نقطه را هدف قرار دادند.

فرمانده نیروهای پلیس فدرال عراق گفت: از مجموع 152 مورد ابزار تسلیحاتی تروریست های داعش، 9 پهپاد، 55 کمربند انفجاری، 500 بمب،47 سلاح سنگین و 6 قایق را منهدم و مقادیر بسیاری از سلاح و مهمات جنگی را کشف و ضبط شد.

در محور جنوبی عملیات موصل، نیروهای تیپ 15 پیاده نظام با هجوم تروریست های داعش به نیروهای لشکر 72 ارتش در جنوب تلعفر مقابله کردند و شماری از عناصر تروریستی را به هلاکت رساندند و 2 خودروی مسلح و یک خودروی بمب گذاری شده را منهدم کردند.

در محور غربی عملیات موصل نیز نیروهای بسیج مردمی عراق با هجوم تروریست های داعش به مناطق "تل الزبط و عدایه"  در غرب موصل مقابله کردند و 20 تروریست را به هلاکت رساندند.

نیروهای بسیج مردمی در این عملیات 4 خودروی بمب‌گذاری شده را منهدم و 3 خودروی هامر و مقادیری تسلیحات متعلق به تروریست ها را ضبط کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آزادسازی چند منطقه در محور شمالی عملیات موصل/ انهدام، کشف و ضبط تجهیزات جنگی تروریست‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..