تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




10 خصلتی که شما را دوست داشتنی میکند

عادت‌هایی را که در ادامه خواهیم گفت احتمالا در افرادی که دوستشان دارید زیاد دیده‌اید یا این عادات رفتاری را خود شما هم داشته باشید، اما باید بتوانید بیشتر آنها را در خود تقویت کنید.

۱. عقل کل نباشید

از هر فرصت و مکالمه‌ای برای اینکه دیگران شما را عقل کل فرض کنند استفاده نکنید. سعی کنید به صحبت‌های بقیه گوش دهید و سوال‌های مناسب بپرسید. دیگران باید بتوانند از طریق حرف زدن با شما احساس خوبی درباره‌ی خودشان پیدا کنند. پس از مدتی مردم برای مشورت گرفتن و صحبت کردن به سمت‌تان خواهند آمد.

۲. در کار دیگران دخالت نکنید

نه تنها نباید آدم افاده‌ای و مغروری باشید بلکه باید تا نظرتان را در مورد مسئله‌ای نخواسته‌اند سکوت پیشه کنید. حتما برای خودتان هم آزاردهنده است که در دفتر کارتان کسی گوش بایستد و بدون اینکه از او بخواهید نظراتش را بیان کند. شما خودتان متوجه خواهید شد چه زمانی به نظرات‌تان احتیاج دارند، بنابراین بهتر است غیر از مواقع نیاز خود را زیاد آفتابی نکنید.

۳. از کسی کینه به دل نگیرید

بعد از بحث و جدل، کینه‌ها و بدی‌ها را از دل‌تان دور کنید، به‌خصوص زمانی که مشاجره بر سر موضوع بی‌اهمیتی بوده است. باید در طی زمان یاد بگیرید که انسان بزرگی باشید و دل‌تان را بزرگتر کنید. این باعث می‌شود دیگران شما را بیشتر تحسین کنند. البته قرار نیست ساده‌لوح و ضعیف باشید و همه‌ی بدی‌های دیگران را ببخشید. همیشه به دیگران گوشزد کنید که از خط قرمزتان عبور کرده‌اند، اما تا ابد این موضوع را به رخ‌شان نکشید.

۴. صبور باشید

به اطرافیان‌تان فرصت دهید تا رشد کنند و به آنها فضای اشتباه کردن بدهید. می‌دانید که همه چیز در زندگی دارای یک منحنی یادگیری است و شما باید به آدم‌های اطرافتان فرصت این رشد و یادگیری درونی را بدهید. این شما را قابل اعتمادتر و به تبع آن دوست‌داشتنی‌تر می‌کند و دیگران برای درخواست کمک و مشورت بیشتر به شما مراجعه خواهند کرد.

۵. دیگران را تحسین کنید

اینکه به خصلت‌ها و ویژگی‌های خوب دیگران توجه کنید نشان می‌دهد شما فرد خودمحوری نیستید. اگر به اطرافیان‌تان توجه نشان دهید نه تنها شما را دوست خواهند داشت بلکه وقتی شما را می‌بینند از ته دل لبخند می‌زنند و از دیدنتان خوشحال‌ می‌شوند. همه‌ی ما وقتی کسی تحسین‌مان می‌کند یا چیز خوبی در موردمان می‌گوید، حرف او در خاطرمان می‌ماند و باعث می‌شود ناخودآگاه او را بیشتر دوست داشته باشیم.

۶. بیشتر روی نقاط قوت دیگران تمرکز کنید

گاهی اوقات بسیار سخت است که با افرادی کار کنید که شخصیت‌شان کاملا با شما متفاوت است. باید بتوانید برای بهبود روابط‌تان نقاط قوت آنها را ببینید، روی آنها تمرکز کنید و از آنها فرصتی برای بهتر شدن روابط بسازید. برای اینکه دوست‌تان داشته باشند باید بتوانید روی ویژگی‌های خوبی که از اطرافیان‌تان می‌بینید سرمایه‌گذاری کنید تا آنها هم قدرتان را بیشتر بدانند.

۷. زود قضاوت نکنید

هیچ چیز آزاردهنده‌تر از فردی نیست که اطلاعات درستی راجع به اتفاقات پیش آمده ندارد و با بی‌عدالتی تمام دیگران را قضاوت می‌کند. شما باید برای نتیجه‌گیری در مورد یک موضوع، تمام جزییات را بدانید و پیشامدها را دقیقا بسنجید تا بتوانید قضاوت عادلانه و غیرجانبدارانه‌ای داشته باشید. این رفتار احترام و تحسین دیگران را برمی‌انگیزد.

۸. بی‌ریا باشید

این روزها پیدا کردن آدم‌های اصیل و صادق بسیار کم اتفاق می‌افتد و این باعث می‌شود شما دوست‌داشتنی‌تر شوید. اگر شما برای کسی فیلم بازی نکنید، همین باعث می‌شود از همنشینی با آدم‌های متظاهر لذت نبرید. اگر صورت واقعی افراد را دوست داشته باشید و بتوانید با محبت و به درستی از آنها انتقاد کنید، شما را دوست خواهند داشت و در هنگام مشکلات از شما درخواست راهنمایی می‌کنند. در طولانی‌مدت زمانی که مردم شما را به عنوان فردی بی‌ریا و راستگو بشناسند هر حرف و رفتاری را از جانب شما به فال نیک می‌گیرند و هنگامی که احتیاج به کمک دارند به سراغ‌تان می‌‌آیند تا بدون اینکه به‌دنبال منافع خودتان باشید آنها را پشتیبانی کنید.

۹. بخشنده و بزرگوار باشید

هیچ‌گاه در تقسیم کردن شادی‌ها و چیزهای خوب بخیل نباشید. اگر در جایی فروشگاه حراجی دیدید به دوستانتان هم بگویید. سعی کنید وقتی به مسافرت می‌روید برای محل کار و همکاران‌تان از خوراکی‌های آنجا بیاورید. زمانی که از کمک کردن به دیگران احساس خوبی داشته باشید و در آن راهی برای کمک کردن به خودتان پیدا کنید دیگران از صمیم قلب شما را دوست خواهند داشت. فقط بدون تلاش برای در کنترل زندگی دیگران به آنها کمک کنید.

۱۰. محرم اسرار دیگران باشید

مردم باید بتوانند با شما درددل کنند و مطمئن باشند رازشان نزد شما می‌ماند. باید دیگران را مطمئن کنید که از اعتمادشان سوءاستفاده نخواهید کرد و راز آن‌ها را راز خودتان بدانید. انسان‌های قابل اطمینان همیشه دوست‌داشتنی‌تر هستند.

منبع : باز خبر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «10 خصلتی که شما را دوست داشتنی میکند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..