تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تسهیلات تامین اجتماعی برای «بیکار‌شدگان و خانواده شهدا»ی حادثه پلاسکو

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»؛ سید تقی نوربخش ظهر امروز در نشستی خبری درباره اقدامات سازمان تامین اجتماعی برای برقراری بیمه بیکاری و مستمری خانواده‌های بازمانده حادثه پلاسکو اظهار کرد: اکثر آسیب‌دیدگان و محبوس‌شدگان تحت پوشش بیمه بوده‌اند و از این جهت سازمان موظف است هزینه‌های درمانی آنان را به‌صورت صد‌درصد برعهده گیرد.

مدیر‌عامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: مستمری خانواده شهدا هم بدون هیچ معطلی  در شعبه 2 تهران برقرار می‌شود.

وی با اعلام خبری امیدوار‌کننده برای کارگرانی که بعد از حادثه پلاسکو بیکار شده‌اند، گفت: تمهیداتی برای این افراد برای برقراری بیمه بیکاری آنان در نظر گرفته شده که برای آگاهی از آن باید به اداره کار جنوب غرب در خیابان سرهنگ سخایی مراجعه کنند.

میزان حقوق بیکاری و مستمری برای آسیب‌دیدگان پلاسکو

نوربخش درباره میزان مستمری خانواده شهدا و بیمه بیکاری کارگران پلاسکو  که شغل خود را از دست داده‌اند، گفت: حداکثر تا 80 درصد حقوق کارگران بابت بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد و مستمری خانواده‌های شهدا برابر آخرین حقوق دریافتی و به صورت مادام‌العمر پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با بیمه بیکاری کارگرانی که از پس حادثه پلاسکو بیکار شدند به دو حالت اجرایی اشاره و تصریح کرد: یکی از حالات این است که کارگران به کارگاه‌هایی که قابلیت پذیرش دارند، معرفی می‌شوند و در روش دیگر مستمری بیکاری برایشان از همین ماه برقرار خواهد شد.

تسهیلات در نظر گرفته شده برای کارگاه‌های آسیب‌دیده

وی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای کارگاه‌هایی که این قبیل کارگران را پذیرش می‌کنند، ابراز کرد: این اقدام با هماهنگی که بین ما و بانک رفاه صورت گرفته انجام خواهد شد و طی آن از محل وجوه سازمان تامین اجتماعی و این بانک تسهیلاتی با سود کم به این کارگاه‌ها تخصیص خواهیم داد.

برآورد خسارات پلاسکو

نوربخش با بیان اینکه در پلاسکو 1200 واحد وجود داشت که 560 واحد آن فعال بود، ابراز کرد: براساس برآوردی که صورت گرفته، یک هزار و 500 میلیارد تومان منسوجات از بین رفته و بیش از 3 هزار کارگر بیکار شده‌اند.

وی افزود: به کارفرمایانی که سرمایه‌شان از بین رفته یا واحد پخش آنها دچار آسیب مالی شده نیز در حد مقدورات کمک می‌کنیم تا بتوانند فعالیتشان را به جای دیگری منتقل کنند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ضمن خواهش از مردم برای خرید پوشاک ایرانی تا پایان سال در راستای حمایت از کارگران و کارفرمایان داخلی گفت: سعی می‌کنیم برای فعال کردن فضای کسب و کار و جذب کارگرانی که از پس حادثه پلاسکو بیکار شده‌اند تمام تلاش خود را داشته باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تسهیلات تامین اجتماعی برای «بیکار‌شدگان و خانواده شهدا»ی حادثه پلاسکو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..