تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مبلغ وام ازدواج چقدر است + شرایط وام ازدواج

The Marriage loan amount مبلغ وام ازدواج چقدر است + شرایط وام ازدواجبه تازگی دولت برای افزایش آمار ازدواج اقداماتی مانند اعطای وام ازدواج به زوجین در نظر گرفته است که شرایط و ضوابط خاصی دارد. آسمونی در این مقاله شرایط کامل وام ازدواج به همراه مبلغ وام ازدواج را برای شما عزیزان عنوان می کند.

شرایط و دستورالعمل اخذ وام ازدواج:

الف – شرایط عمومی متقاضیان تسهیلات ازدواج

1- دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران .

2- به هر یک از زوجـــین مــبلغ 100 میلیون ریال تسهیلات ازدواج تعلق می‌گیرد.

تبصره 1 : کلیه شهروندان ایرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آنـها توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صادر شده ، قادر به ثبت نام بوده و گواهی ازدواج آنها که ممهور به مهر کنسولگری ایران در کشور مذکور می‌باشد به عنوان سند ازدواج تلقی می‌گردد .

تبصره 2 : اقرارنامه ازدواج یا هر مدرک مشابه که در سایر ادیان رسمی توسط مراکز اقلیت‌های دینی در داخل کشور مورد تایید قرار گیرد معادل عقدنامه تلقی گردیده و این متقاضیان نیز قادر به ثبت نام خواهند بود .

3- دارا بودن کارت ملی ( موقت یا دایم ) و کد پستی محل سکونت متقاضی .

4- تسهیلات قرض الحسنه ازدواج فقط یکبار (ازدواج اول) به متقاضیان پرداخت می‌شود .

5- متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج فقط از تاریخ وقوع عقد تا پایان سال بعد، مهلت ثبت نام جهت استفاده از تسهیلات موصوف را دارند .

ب – مدارک مورد نیاز

1- اصل و کپی سند ازدواج .

2- اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه‌های زوجین .

3- اصل و کپی شناسنامه‌های ضامنین .

4- اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دایم ) زوجین .

5- اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دایم ) ضامن .

6- کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین .

7- کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام .

پ- شرایط ضامنین (یکی از موارد ذیل به تشخیص بانک مربوطه)

تبصره 1 : اعمال شرایط ذیـل منوط به تشخیص مسئول بانک و با تـوجه به سوابق بانکی و اهلیت مشتری تعیین خواهد شد .

1- چنانـچه متقاضی دریافت تسـهیلات ازدواج ، کارمند رسمی یا پیمانی دولت ، نیروی نظامی و انتظامی ، نـهـادها و مـوسسات عمومی (نظیر شهرداری‌ و بنیاد ، کمیته امداد ، هـلال احمر) باشد ، ارائه گواهی تـعهد کسر اقساط از سازمان مربوطه به همراه ارائه فـیش حقوق و حکم کارگزینی ، و در صورتیکه مانده حقوق نامبرده کفایت نماید ، نیازی به اخذ ضامن نمی‌باشد .

2- ضمانت یک نفر کارمند رسمی ، پیمانی ، بازنشسته دولت ، نــیروی نظامی و انتظامی ، نـــهـادها و مـوسسات عمومی (نظیرشهرداری‌ و بنیاد ، کمیته امداد ، هلال احمر) ، کارگر یا کارمند شرکت‌های تولیدی صنعتی بزرگ و فعال ، با ارائـه آخرین فیش حقوقی و حکم کارگزینی و …

3- ضمانت یک نفر کاسب دارای پروانه کسب که در زمان اعطای تسهیلات دارای فعالیت اقتصادی دایر باشد .

4- ضمانت یک نفر دارنده حساب جاری فعال و خوش حساب که به تایید و تشخیص شعبه پرداخت کننده رسیده باشد .

5- در مورد متقاضیان تسهیلات در مناطق روستایی ، ضمانت یک نفر ساکن روستا که اهلیت و صلاحیت وی توسط شورای اسلامی روستا تایید شود (ممهور به مهر شورا) .

ج- روش ثبت نام

کلیه متقاضیان وام ازدواج که واجد شرایط فوق می‌باشند ، ابتدا باید از طریق همین سایت ثبت نـام کرده و فرم مربوطه را تکمیل نمایند که در صورت موفقیت آمیِز بودن مراحل ثبت نام ، یک کد رهگیری ده رقمی که کاملا محرمانه بوده و مربوط به متقاضی می‌باشد ، به شخص ثبت نام کننده داده می‌شود

متقاضیان موظف هستند جهت اطلاع از وضعیت ثبت نام خود و هـمچنین نام شعبه مربوطه جهت مراجعه برای اخذ وام ازدواج، به همین سایت مراجعه کرده و در صورتیکه شعبه عامل اعطای وام برای متقاضی تعیین شده باشد باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، ظرف مدت زمانی که از طرف سایت اعلام می‌گردد ، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به اتمام مراحل اخذ وام اقدام نمایند . بدیـهی است در صورت عدم مــــراجعه متقاضیان در زمـان تعیین شده ، ثبت نـام آنهاکان لم یکن تلقی می‌گردد .

د- مدت بازپرداخت تسهیلات و کارمزد

مدت بازپرداخت تسهیلات 48ماهه با اقساط مساوی بوده و سررسید اولین قسط ، یک ماه پس از پرداخت تسهیلات مزبور می‌باشد .
نرخ کارمزد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج 4درصد تعیین می‌گردد .

و- دستور العمل اجرایی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ایثارگران

ماده 1- تسهیلات موضوع این دستور العمل از محل منابع قرض الحسنه بانکهای عامل و به میزان دو برابر تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای افراد عادی پرداخت می شود.

ماده 2- متقاضی ایثارگری می تواند در سامانه ازدواج ثبت نام نماید که همانند سایر متقاضیان ازدواج، ازدواج اول وی بوده و حداکثر از تاریخ وقوع عقد تا پایان سال بعد نسبت به ثبت نام در سامانه ازدواج اقدام نماید.

ماده 3- با توجه به ماده (50) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، افراد ایثارگر مشمول، صرفا شامل خود جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان و فرزندان شاهد می باشند.

ماده 4- مدت بازپرداخت تسهیلات موصوف، همانند سایر متقاضیان حداکثر 4 سال (48 ماه) می باشد.

ماده 5- پرداخت تسهیلات موضوع این دستورالعمل از زمان ابلاغ مصوبه قابل اجرا می باشد.

ماده 6- رعایت سایر شرایط و ضوابط اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای این تسهیلات الزامی می باشد.

- اخبار حادثه ریزش ساختمان پلاسکو: کلیک نمایید

- همین حالا عضو کانال تلگرام شوید: کلیک نمایید




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مبلغ وام ازدواج چقدر است + شرایط وام ازدواج»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..