تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جمع‌آوری ۲۵ تن زباله از حاشیه اتوبان در شهرستان آبیک

ساعت: 14:19 منتشر شده در مورخ: 1395/11/02 شناسه خبر: 1011601

شجاعی با اشاره به اینکه نقش هر یک از ما در جلوگیری از تخریب و آلوده کردن محیط زیست غیر قابل انکار است، تصریح کرد: امروز پرتاب زباله از سوی خودروهای عبوری به یک چالش زیست محیطی در محدوده شهرهای واقع ازاده راه هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شجاعی سرپرست شهرداری آبیک در گفت وگو با نگاه آبیک؛ با اشاره به اهمیت هوا و محیط پاک، اظهار داشت: در دومین روز از هفته گرامیداشت هوای پاک توسط واحد خدمات شهری شهرداری آبیک با مشارکت جمعی از دوستداران محیط زیست حاشیه ازاد راه کرج قزوین حدفاصل شهرستان ابیک از وجود زباله رها شده توسط رانندگان عبوری پاکسازی شد.

وی با اشاره به پرتاب زباله از سوی رانندگان خودروهای عبوری، یادآور سد: متاسفانه در حاشیه ازاد راه بویژه در محدوده شهری با انباشت زباله و چهره نامناسب  مواجه هستیم.

سر پرست شهردار آبیک با اشاره به اینکه نقش هر یک از ما در جلوگیری از تخریب و آلوده کردن محیط زیست غیر قابل انکار است، تصریح کرد: امروز پرتاب زباله از سوی خودروهای عبوری  به یک چالش زیست محیطی در محدوده  شهرهای واقع ازاده راه هستیم.

شجاعی ابراز امیدواری کرد: با اقدام قانونی عوامل مربوط بویژه پلیس راه در برخورد قانونی با رانندگان و سرنشینان خودروهای قانون گریز و ایجاد بسترهای فرهنگی شاهد پاکسازی محیط زیست از وجود هر گونه زباله باشیم.

این مسؤول ادامه داد: در ایام تعطیلات مردم هر روزه به مسافرت با خودروهای شخصی خود می‌روند و معمولاً حجم تردد در مسیرهای جاده‌ای کشور بالاست.

وی اذعان داشت: مسافران در طی مسیر تا رسیدن به مقصد در حاشیه جاده‌ها، مسیر های خاکی، مسیر روخانه‌ها، زیر سایه درختان و مناطق مرتعی، برای استراحت توقف می‌کنند و به نوعی با محیط زیست خلوت می‌کنند که در این میان توجه و حفظ محیط زیست از سوی مسافران اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

سرپرست شهرداری آبیک اضافه کرد: رودر رویی مردم با محیط زیست دو اثر را به دنبال دارد که  مسافران هر از گاهی زباله‌های مصرفی خود را بر جا می‌گذارند، گاهی این زباله‌ها شامل مواد پلاستیکی است که سا‌ل‌ها بازگشت آن‌ها به طبیعت به طول می‌انجامد.

شجاعی در ادامه با اشاره به اثر تخریبی زباله و به خصوص پلاستیک بر روی طبیعت، ادامه داد: به نوعی قاتل خاموش محیط زیست می‌باشند و در ضمن سیمای حاشیه جاده‌ها و رودخانه‌ها و مراتع را ناهمگون می‌سازد و به نوعی باعث آلودگی فیزیکی و آلودگی سیمای محیطی شود.

وی عنوان کرد: می‌توان با بهره‌گیری از نیروهای فعال و علاقمند و همکاری تشکل‌های زیست محیطی و ایجاد همکاری و مشارکت مردم از بسیاری اثرات سوء و مخرب که سبب ایجاد لطمات جبران‌ناپذیر به محیط زیست می‌شود جلوگیری کرد.

شجاعی در پایان گفت وگو با خبرنگار نگاه آبیک؛ تأکید کرد: ممکن است کاری که انجام می دهید، بسیار کوچک به نظر برسد اما مطمئن باشید که با همین کارهای کوچک، اتفاقات بزرگ رقم می‌خورد. بنابراین، با نگارش همان کار ، آن را تبلیغ و ترویج کنید.

لازم به ذکر است، در این اقدام زیست محیطی بیش از ۲۵ تن زباله جمع‌آوری شده  توسط یک دستگاه تریلی به سایت زباله محمد آباد قزوین انتقال داده شد.

انتهای خبر/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جمع‌آوری ۲۵ تن زباله از حاشیه اتوبان در شهرستان آبیک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..