تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رپرتاژهای سنگین برای پرتقال‌های ننگین!

ساعت: 14:06 منتشر شده در مورخ: 1395/11/02 شناسه خبر: 1012567

حمایت‌های ویژه پشت‌پرده برخی مدیران و مسئولین ارشد از مقوله انتقال پرتقال‌های گندیده و فاسد از شمال کشور به شرکت‌های کنسانتره‌سازی ارومیه و نیز توجه ویژه صداوسیمای آذربایجان‌غربی به چنین وضعیتی دلیل برخی نگرانی‌ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ّه نقل از اروم نیوز، چندی پیش قضیه سرمای شدید در استان‌های شمالی کشور و خراب‌شدن محجصولات باغی مخصوصا مرکباتی نظیر پرتقال در این استان‌ها به تیتر اول رسانه‌های کشوری تبدیل شد تا جایی که بخش‌های مختلف خبری صداوسیما تا نشریات و خبرگزاری‌های کشوری نیز به آن واکنش نشان داده و خواستار توجه دولت به حمایت از کشاورزان شدند.

این مسئله تا جایی پیش رفت که پای مدیران بیمه‌گذار کشوری را به میان کشاند و مشخص شد بیشتر این باغات تحت‌پوشش بیمه نبوده و یا حق‌بیمه اندکی پرداخت کرده‌اند.

با بیان چنین اظهاراتی، دیگر چندان توجهی به مسئله نشد و تقصیرات بر گردن کشاورزان و باغداران منطقه افتاد. تا جایی که از چند هفته گذشته بار دیگر برخی رسانه‌ها نسبت به این مورد حساس شده و در اخبار خود چنین آوردند که کارخانجات آبمیوه‌سازی در برخی محل‌ها نظیر ارومیه به یاری کشاورزان شمال آمده و مشغول خرید میوه‌جات گندیده و سرمازده آن‌ها هستند!

حتی تولید رپرتاژ خبری صداوسیمای مرکز آذربایجان‌غربی با نگاه ویژه به این قضیه و نیز پوشش این گزارش معلوم‌الحال توسط شبکه‌های سراسری هم گویای تلاش مدیران برای سرپوش گذاشتن بر ایرادات کار و نیز عادی جلوه دادن قضیه بود! قضیه‌ای که نه‌تنها عادی جلوه داده شد بلکه به‌سوی مهم‌بودن و حمایت از کشاورزان نیز کشانده شد!

این اقدامات و پوشش‌های ویژه خبری هرچند برای برخی آب و نان شده و باعث بی‌توجهی به اوضاع جاری شد اما برای قسمتی دیگر از رسانه‌ها و فعالان اقتصادی نگران‌کننده و به‌نوعی باعث رنجش خاطر است چراکه در این‌چنین وضعیت ناگواری تولیدات کنسانتره از میوه‌جات گندیده و فاصد در بدترین شرایط چه لزومی دارد؟!

هرچند شنیده‌ها حکایت از حمایت برخی مسئولین ارشد دولت در استان از این شرایط دارد، اما شاید جالب باشد که چرا باید کارخانه‌های استانی که خود درگیر وضعیت خرابی بازار محصولات باغی است، به‌هنگام بروز وضعیت نامناسب برای میو‌های خود نظیر همان سیب‌هایی که چندماه پیش در رودخانه‌ها و کنار جاده‌ها رها شدند سکوت اختیار کرده و مسئولین نیز هیچ قصدی برای حمایت از کشاورزان نداشتند؟

و اینکه چرا باید مسئولین استانی دستور لازم را به کارخانجاتی که هیچ دستگاهی به‌منظور تبدیل میوه‌های فاسد از نوع پرتقال به کنسانتره ندارند ارائه کنند؟! آیا این عمل مسئولین محترم اجحاف در حق باغداران استانی نیست؟

واقعا یا مسئولین تا این حد به‌فکر آینده سیاسی خود هستند که حاضرند برای آن به هر روشی تمسک جسته و سلامتی مردم را نیز به خطر اندازند؟!

به‌راستی برای میوه‌هایی که بدترین وضعیت را پشت سر گذاشته‌اند و البته پس از وضعیت نامناسب میوه‌های تولیدی خود آذربایجان‌غربی، چرا باید کارخانجات این استان به‌طور کامل آماده‌باش بوده و به‌جای پرداختن به مشکلات باغداران بومی به‌فکر تبعیت از دستورات مسئولینی باشند که تنها به‌منظور جوسازی رسانه‌ای و کشاندن افکار عمومی به‌سوی حواشی چنین اقداماتی را اجرا می‌کنند!

در کنار تمام این موارد، توجه خاص و ویژه صداوسیمای استانی به مقوله انتقال میوه‌های گندیده و فاسد باغداران شمال کشور به این استان و پوشش بسیار مثبت این رویداد جای سوال دارد که آیا واقعا این‌چنین پوششی همان واقعیت بوده یا وضعیت در پشت‌پرده مانده است؟!

مشاهده‌های میدانی خبرنگار اروم‌نیوز از وضعیت کامیون‌های انتقال‌دهنده پرتقال‌ها و نیز اوضاع میوه‌جات انتقال‌داده‌شده گویای حقایقی است که شاید برای صداوسیما و مسئولین حامی این وضعیت ناگوار و غیرقابل باور باشد!

شاید بهتر بود مقداری از مسئولیت‌های مدیران حامی این وضعیت نسبت به باغداران خود استان معطوف بود و در کنار پرداختن به ابلاغیات مبنی بر جوسازی و فضاسازی‌های رسانه‌ای، اندکی هم به اوضاع باغداران و مردم خود استان رسیدگی داشتند.

برای مشاهده گزارش تصویری از وضعیت پرتقال‌های انتقال‌داده‌شده به ارومیه و نیز اوضاع محیطی ناشی از این انتقال، کلیک کنید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رپرتاژهای سنگین برای پرتقال‌های ننگین!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..