تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیمه بیکاری کارگران حادثه پلاسکو از بهمن ماه پرداخت می‌شود

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: مستمری بازماندگان حادثه پلاسکو بر اساس آخرین حقوق دریافتی، به صورت مادم العمر پرداخت می‌شود.

بیمه بیکاری کارگران بیکار شده حادثه پلاسکو از همین ماه پرداخت می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مستمری بازماندگان حادثه پلاسکو بر اساس آخرین حقوق دریافتی، به صورت مادم‌العمر پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات سازمان تامین اجتماعی در کمک به حادثه دیدگان پلاسکو، تصریح کرد: در ابتدا تمامی مراکز درمانی و بیمارستان‌های سازمان برای پذیرش مجروحان احتمالی به حالت آماده باش در آمد.

نوربخش ادامه داد: تمامی هزینه های مجروحان تحت پوشش، چه در مراکز خصوصی چه در مراکز دولتی صد در صد برعهده سازمان تامین اجتماعی است و افرادی که مرخص شده اند نیز  می توانند با مراجعه به اسناد پزشکی سازمان تامین اجتماعی، هزینه کرد خود را دریافت کنند.

وی بیان کرد: مستمری بازماندگان نیز بدون تشریفات معمول از همین ماه پرداخت خواهد شد.

نوربخش تأکید کرد: کارگران بیکار شده این واحد تجاری از امروز به اداره کار جنوب غرب تهران برای تشکیل پرونده مراجعه کنند، شعبه 26 تهران برای بررسی اسناد در آنجا مستقر است تا در صورت نیاز، برخی افراد را به واحدهای دیگر و بیمه بیکاری برخی دیگر را از همین ماه برقرار و پرداخت کند.

وی با اشاره به اقدام بعدی سازمان تامین اجتماعی در جهت کمک به حادثه دیدگان، افزود: با هماهنگی بانک رفاه، مقرر شد سازمان تامین اجتماعی از محل وجوه خود و بانک، تسهیلاتی را پرداخت کند به این صورت که کارگاه هایی که قابلیت جذب کارگران بیکار شده را دارند، به آنها وام های کم بهره تعلق گیرد و از سوی دیگر به واحدهای حادثه دیده نیز در حد توان برای برپایی کارگاه خود در جای دیگر، کمک خواهیم کرد.

نوربخش بیان کرد: با اعلام مرکز اصناف حدود 560 واحد تجاری و هزار و پانصد میلیارد تومان پوشاک در این حادثه از بین رفته اند و بیش از 3 هزار نفر کارگر بیکار شدند بنابراین این آمار یعنی آسیب جدی در تولید پوشاک کشور که بنده به عنوان یک شهروند از هموطنان تقاضا می کنم به دلیل خسارت مالی شدید و نزدیک بودن به سال جدید، کالای ایرانی خریداری کنند تا هم نقدینگی کشور حفظ و هم به مالباختگان کمک شود.

وی تصریح کرد: وقتی ما کمک نقدینگی به یک کارگاه می کنیم این امکان فراهم می شود که این کارگاه ها،بتواند کارگران دیگر را جذب کند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی افزود: آتش نشانان دو گروه هستند کارمندان رسمی و قراردادی، که هر کدام از آنها حتی با داشتن یک روز سابقه کار اگر در محل کار جان خود را از دست دهد شامل حوادث ناشی از کار شده و مستمریشان برقرار می شود اما کارمندان رسمی تابع قانون کشور هستند و مستمری شان را باید صندوق بازنشستگی شهرداری برقرار می کند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی علاوه بر برقراری مستمری بازماندگان بدون تشریفات معمول و پرداخت هزینه مجروحان تحت پوشش، کمک هایی را نیز در زمان اضطرار و برگزاری مراسم شهدای معظم خواهید داشت.

محمد حسن زدا، معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی نیز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تکلیف بیمه افراد غیر آتش نشان و مالکان، چه خواهد شد، بیان کرد: اگر در این حادثه افراد عادی غیر از آتش نشان و مالکان نیز آسیب دیده باشند در صورت تحت پوشش بودن، هزینه درمانی و مستمریشان مطابق معمول خواهد بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیمه بیکاری کارگران حادثه پلاسکو از بهمن ماه پرداخت می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..