تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه به خسارت‌دیدگان حادثه پلاسکو کمک کنیم؟/ ایرانی هموطنش را تنها نمی‌گذارد

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم ، جمعیت زیادی از مردم ایران و بخصوص شهروندان تهرانی هنوز در بهت فروریختن ساختمان 15 طبقه خیابان جمهوری قرار دارند.ساختمانی که هر روز محل رفت و آمد و اشتغال بسیاری از مردم بود که حالا دیگر نیست.

مجتمع پلاسکو نه تنها محل کسب و کار هزاران نفر بود بلکه البسه جمع کثیری از مردم ایران نیز از این مکان تامین می‌شد که با از بین رفتن این مجموعه، قطعا تعداد بسیاری از کسبه و تولیدکنندگان شاغل در آنجا به جمع بیکاران کشور افزوده می شوند که جلوگیری از این خسارت، نیاز به عزم ملی و حمایت دولت دارد.

به همین منظور با توجه به نزدیک شدن به ایام پایان سال و آغاز سال جدید به نظر می‌رسد همکاری و همیاری مردم بتواند نقش موثری در این موضوع ایفا کند که در ادامه به چند مورد از اقدامات لازم برای کمک به بازماندگان و حادثه دیدگان اشاره می‌کنیم.

خرید پوشاک ایرانی برای حمایت از کارگران بیکار شده

هیچ عقل سلیم و منطق اقتصادی توصیه نمی‌کند در زمانیکه کالایی در داخل کشور تولید می‌شود، فروش نمونه مشابه وارداتی آن در بازار رونق داشته باشد.

این قاعده کلی حتی مواردی که کیفیت کالای ساخت داخل اندکی از نمونه خارجی اش کمتر باشد را نیز به دلیل رونق گرفتن کسب و کار و تولید ملی و همچنین حمایت به جهت افزایش کیفیت شامل می‌شود.

حال آنکه از ایران به عنوان یکی از پرچمداران تولید البسه و پوشاک با کیفیت در میان سایر کشورها نام برده می‌شود اما به جهت تبلیغات پر زرق و برق شرکت‌های خارجی، حتی تولیدکنندگان ایرانی نیز مجبورند محصولات خود را با نشان یک برند خارجی مارک می‌کنند تا بیشتر فروش رود.

از سوی دیگر، حداقل ضرری که طبق برآوردهای اولیه، به اهالی پلاسکو رسیده چیزی در حدود 1000 میلیارد تومان عنوان شده است که با در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی این حادثه مبلغ واقعی خیلی بیش از این مقدار است. این درحالیست که نهایت تعهد بیمه برای واحدهای بیمه شده این مجتمع تجاری کمتر از 40 میلیارد تومان است.

بنابراین و باتوجه به از بین رفتن حدود 600 واحد تولید و عرضه پوشاک مستقر در ساختمان پلاسکو و بیکاری بیش از 4000 نفر از تولیدکنندگان پوشاک، نیاز به عزم ملی برای خرید پوشاک ایرانی در نوروز امسال بیش از پیش به چشم می‌آید.

بلاشک خرید محصولات ایرانی مخصوصا پوشاک در خریدهای آخر سال، می‌تواند مصداق بارز اقدام و عمل در حمایت از کار و سرمایه ایرانی در سال اقتصادمقاومتی قلمداد شود و قسمتی از ضرر و زیان حادثه دیدگان پلاسکو را جبران نماید.

تحریم موادمحترقه در 4شنبه سوری

غم انگیز ترین قسمت حادثه پلاسکو، جان باختن تعدادی از هموطنانمان است که بر اثر فروریختن ساختمان در زیر آوارها مدفون شدند.

حزن این موضوع زمانی بیشتر به چشم می‌آید که بسیاری از این جان باختگان، از پرسنل زحمتکش سازمان آتش نشانی بودند که برای کمک به اطفا حریق و نجات مصدومان به محل حادثه رفته بودند که در راه خدمت به مردم جان خود را فدا کردند.

قطعا امکانات مادی نمیتواند به تنهایی برای قدردانی از زحمات آتشنشانان و ارج نهادن به شهدای این گروه و همچنین دلجویی از خانواده ‌های این عزیزان مفید فایده باشد. از این رو برای جلوگیری از صدمه دیدن آتشنانان در ادامه زندگی کاری شان لازم است همه مردم مراقبت بیشتری نسبت به موارد حادثه آفرین داشته باشند و با ایمن سازی محل کار و زندگی و رعایت اصول ایمنی، همکاری لازم را با پرسنل آتش نشانی داشته باشند.

اما با توجه به نزدیک شدن ایام پایان سال و حوادث ناگواری که هرساله در زمان 4شنبه سوری رخ می‌دهد،‌ اگر امسال عزمی ملی برای استفاده نکردن از مواد محترقه شکل بگیرد، جان آتش نشانان نیز کمتر در خطر قرار می‌گیرد و خانواده‌های این افراد نیز با دغدغه و نگرانی کمتری می‌توانند این ایام را سپری کنند.

این دو موردی که مطرح شد تنها بخشی از کارهایی است که مردم می‌توانند در این ایام برای جبران قسمتی از خسارت‌های وارده انجام دهند و مطمئنا در دراز مدت نیاز به برنامه ریزی های کلان برای بهسازی واحدهای فرسوده و تجهیز یگان های امداد و نجات و ... لازم و ضروری است.

منبع:مشرق

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه به خسارت‌دیدگان حادثه پلاسکو کمک کنیم؟/ ایرانی هموطنش را تنها نمی‌گذارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..