تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نرخ رشد جمعیت آذربایجان شرقی نگران کننده است / به‌جای مدرسه‌سازی، خانه‌های سالمندان احداث کنیم!!

ساعت: 11:37 منتشر شده در مورخ: 1395/11/02 شناسه خبر: 1012085

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه نرخ ۱.۲ دهم درصدی رشد جمعیت استان نگران‌کننده است، گفت: در حال حاضر جمعیت استان آذربایجان شرقی رفته‌رفته به‌سوی پیری پیش می‌رود که تا ۳۰ سال آینده بایستی به‌جای مدرسه‌سازی، خانه‌های سالمندان احداث کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناخبر، احدجودی در جلسه شورای ثبت احوال استان گفت: ۱۰۰ درصد وقایع چهارگانه را ثبت می کنیم و در رابطه با اختلافات آماری طلاق و ازدواج، سامانه ای توسط اداره ثبت اسناد راه اندازی شده و اختلافات آماری را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد.

کل ثبت احوال استان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: افرادی که در سنین پایین‌تر و به عنوان مثال قبل از دانشگاه ازدواج کرده‌اند، ازدواج های موفق تری داشته‌اند.

به گفته جودی؛ در۹  ماه نخست سالجاری در استان آذربایجان شرقی، ۵۲ هزار و ۹۶۴ واقعه ولادت در استان ثبت شده که ۷۱ درصد مربوط به مناطق شهری و ۲۹ درصد مربوط به مناطق روستایی است که از این تعداد ۲۷ هزار و ۴۸۶ مورد از ولادت ها در استان پسر بودو نرخ ولادت در استان با ۱۸٫۵ درصد پایین تر از نرخ کشوری است.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار سال ۹۴، نرخ ولادت استان کمتر از متوسط کشوری بود و استان آذربایجان شرقی رتبه ۲۱ کشوری را کسب کرد.

جودی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در ۹ ماهه نخست سالجاری نیز ۱۶ هزار و ۳۵۴ واقعه فوت در استان ثبت شده که ۷۰  درصد از این میزان، مربوط به مناطق شهری است و ۵۵ درصد از مجموع فوتی ها در این بازه زمانی؛ مربوط به مردان است.

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست سالجاری، ۲۶ هزار و ۹۶۸ ازدواج در استان انجام شده است تصریح کرد: ۸۹ درصد ازدواج ها مربوط به شهرها و بقیه مربوط به روستاها می باشد.

وی میانگین سنی ازدواج آقایان در استان را ۲۷ سال اعلام کرد و ادامه داد: میانگین سن ازدواج آقایان تبریزی در حدود ۲۸٫۵ سال و بیشتر از میانگین استانی است و میانگین سنی ازدواج دختران نیز ۲۲ سال است.

جودی تصریح کرد: در همین بازه زمانی نیز شش هزار و ۷۳۷ طلاق در استان وجود داشته که بیش از ۹۰درصد آن ها مربوط به مناطق شهری است.

به گفته وی، میانگین نسبت طلاق به ازدواج در استان، چهار به یک است و بیشترین ازدواج دختران ۱۵ تا ۱۹ سال و بیشترین سن طلاق در بین زنان ۲۵ تا ۲۹ سال است.

جودی ادامه داد: در ۹ ماهه نسخت سالجاری، شش هزار و ۷۳۴ طلاق در استان ثبت شده و در سال ۹۴، میزان طلاق در این استان، کمتر از متوسط کشوری بود.

وی افزود: در حدود ۵۰ درصد طلاق ها در ۵ سال اول زندگی مشترک زوجین اتفاق می‌افتد و برای پیشگیری از طلاق نیاز به آموزش های زندگی از همان دوران مدرسه است .

وی ادامه داد: در زمان حاضر۷۰ درصد جمعیت کشور جمعیت فعال است که اگر در این خصوص بی توجهی شود این رقم سی سال بعد به جمعیت پیر تبدیل می شود و باید از اکنون به فکر افزایش خانه های سالمندی باشیم.

وی همچنین صدور کارت هوشمند ملی را یکی از مهم ترین اولویت های اداره کل ثبت احوال استان دانست و اظهار کرد: امسال تاکنون ۵۴۵ هزار و ۷۲۹ کارت ملی هوشمند در استان برای افراد بالای ۱۵ سال صادر شده است.

جودی با بیان اینکه در مجموع  از ابتدای سال ۹۱ تا کنون، ۹۵۵ هزار و ۸۲ مورد کارت هوشمند صادر شده است.

وی بیشترین فراوانی اسامی نوزادان تازه متولد شده را برای پسران ابوالفضل، علی و امیر علی و برای دختران زهرا، فاطمه و یسنا عنوان کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نرخ رشد جمعیت آذربایجان شرقی نگران کننده است / به‌جای مدرسه‌سازی، خانه‌های سالمندان احداث کنیم!!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..