تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اولین جشن «کاکائی‌ها» در تنکابن برگزار شد +تصاویر

ساعت: 11:46 منتشر شده در مورخ: 1395/11/02 شناسه خبر: 1012309

به همت جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط‌زیست، اولین جشن "کاکائی‌ها و چشمه‌کیله" در تنکابن برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از تنکابن24، کاکایی‌ها پرندگان مهاجری هستند که همه‌ساله اوایل آبان ماه با سـرد شـدن تدریجی هوا از مناطق‎ سیبری‎ بـه حاشیه‎‎‎‎ رودخانه‌ها‎ مهـاجـرت‎ می‌کنند.


پرواز زیبای این پرندگان بر فراز رودخانه چشمه‌کیله تنکابن منظره‌ای زیبا برای مردم بومی و گردشگران به ارمغان آورده است.

برای آگاهی مردم از چگونگی میزبانی از این مهمانانِ هرساله، مراسمی با عنوان «جشن کاکائی‌ها و چشمه‌کیله» به همت جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط‌زیست در تنکابن برگزار شد.

در حاشیه مراسم، مدیرعامل این جمعیت با اعلام اینکه جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط‌زیست تشکلی غیردولتی و غیرسیاسی است که از سال 87 شروع به فعالیت کرده است، به خبرنگار تنکابن24 گفت: هدف این تشکل فرهنگ‌سازی و پاکیزگی محیط‌زیست است.

مریم منصوری با بیان اینکه این تشکل با آگاهی‌رسانی، آموزش، پژوهش و توانمند‌سازی جوامع محلی ازجمله زنان و جوانان و تعامل با سازمان‌های دولتی و غیردولتی فعالیت خود را شروع کرد، گفت: تا به امروز فعالیت‌های زیادی ازجمله تفکیک زباله از مبدأ، آموزش چهره به چهره پاک‌سازی ساحل و ... انجام داده‌ایم.

وی تنکابن را اولین برگزارکننده جشنواره بهارنارنج در مازندران اعلام کرد و افزود: با این حرکت همگان از ارزش مرکبات آگاه شده و خوشبختانه شهرهای دیگر هم از این جشنواره استقبال کردند و آن را در شهرهای خود برگزار کردند.

مدیرعامل جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط‌زیست هدف از اجرای جشن کاکایی‌ها را افزایش آگاهی مرم نسبت به این پرندگان عنوان کرد و متذکر شد: با توجه به اینکه این پرندگان مهاجر هرساله به شهر ما سفر می‌کنند و شور و شعفی وصف‌ناپذیر برای مردم منطقه ما ایجاد می‌کنند، قصد داریم از طریق آگاهی‌رسانی به مردم دغدغه‌ها نسبت به این پرندگان درباره‌ی اینکه آیا به آن‌ها غذا داده شود یا نه را رفع کنیم.

این مسؤول در پایان از آحاد مردم خواست تا با حیات‌وحش مهربانانه‌تر رفتار کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اولین جشن «کاکائی‌ها» در تنکابن برگزار شد +تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..