تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگارش داستان در 100 كلمه‌ بسیار دشوار است

نگارش داستان در 100 كلمه بسیار دشوار است و اگر چنین اتفاقی رخ دهد، می‌توان گفت استثناء بوده و نویسنده بسیار توانمند است.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اصغر عزتی‌پاك، نویسنده و منتقد ادبی و یكی از داوران بخش داستان چهاردهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره، درباره آثار این دوره از جشنواره اظهار كرد: در رابطه با بخش داستان‌های 100 كلمه‌ای باید بگویم در این زمینه حرف تازه‌ای كه هیچ، حتی داستان درستی هم شكل نگرفته بود.

وی ادامه داد: در آثار داستانی 100 كلمه ای ارسال شده به جشنواره جوان سوره، شكل و شمایل داستان كامل را ندیدم و فكر می‌كنم این بخش از جشنواره حرفی برای گفتن نداشت. علت اینكه آثار این بخش ضعیف است، این است كه اساسا نگارش داستان در 100 كلمه بسیار دشوار است و اگر چنین اتفاقی رخ دهد می‌توان گفت استثناء بوده و نویسنده بسیار توانمند است.

عزتی‌پاك خاطرنشان كرد: از شانس و بخت و اقبال داستان در ایران، اتفاقا كسانی به سراغ داستان 100 كلمه ای رفته‌اند كه نخستین آثارشان بوده است و به جای اینكه كهنه كارها و اساتید وارد این حوزه شوند، جوان ترها به سراغ آن رفته‌اند.

این نویسنده همچنین با اشاره به آثار بخش داستان كوتاه جشنواره شعر و داستان جوان سوره، عنوان كرد: داستان های كوتاه خیلی خوبی به جشنواره رسیده بود و از 40 اثری كه برای داوری مطالعه كردیم، 20 اثر با كیفیت و خوب در آن‌ها وجود داشت. در بسیاری از این آثار، از تمام ظرفیت‌های یك قالب ادبی داستانی استفاده شده بود و به كار بردن ظرفیت‌های متفاوت، طرح موضوعات جدید و درون‌مایه‌های تازه از ویژگی‌های این بخش بود.

وی گفت: شكل كلی عموم داستان‌ها به لحاظ ساختاری و فنی خوب بود و مشكل عمده‌ای كه در بخشی از داستان‌ها با آن مواجه بودیم، نداشتن حرفی عمیق و در خور توجه از سوی نویسنده بود و گویی نویسندگان برای گفتن حرف و درون‌مایه‌ای تازه به خوانندگان كم می آوردند؛ در حالی كه تكنیك و فن نویسندگی را به خوبی فرا گرفته بودند.


انتهای پیام/



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگارش داستان در 100 كلمه‌ بسیار دشوار است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..