تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«آتش‌فشان» پلاسکو خاموش نمی‌شود/ شهادت 2 آتش‌نشان/بازدید رئیس‌جمهور از عملیات آواربرداری و امداد در آوارهای پلاسکو/ استفاده از دستگاه زنده‌یاب/ احتمال زنده بودن ۴ نفر/ آواربرداری کامل تا ۶ روز دیگر/ ارائه وام ۱۰۰ میلیونی به تولیدی‌های پلاسکو

به گزارش عمارنامه،  ساختمان پلاسکو یکی از ساختمان‌های بزرگ و تجاری تهران که قدمت 53 ساله دارد که صبح روز پنجشنبه دچار آتش سوزی گسترده شده بود. از این ساختمان 17 طبقه به‌ عنوان اولین ساختمان مرتفع و مُدرن ایران یاد می‌شود.

در زیر آخرین روند اقدامات انجام شده را می‌خوانید:

11:15/ سخنگوی اورژانس تهران: دقایقی پیش یک کپسول اکسیژن میان اوار پیدا شد ولی هنوز مصدومی یافت نشده است.

11:14/ فرزند شهید شاه‌بیک، مدیر جبهه فرهنگی سرای شهیدان در یادداشتی نوشت: امروز مردان آتش نشان، ایثار سال‌های دفاع مقدس را احیاء و جلوه تازه ای از عشق را به نمایش گذاشتند.

11:07/ ملکی سخگوی سازمان آتش نشانی: یک مغازه در ضلع شرقی پلاسکو جهت تسریع در روند عملیات، تخریب شده است. شهادت ۲ آتش نشان مورد تایید است که یک نفر از آنها از زیر آوار بیرون کشیده شده و یک نفر در بیمارستان به شهادت رسیده است.


11:05/ جهانگیری معاون اول رئیس جمهور: از درگاه خداوند مسئلت داریم که بتوانیم به زیرآوارماندگان به صورت سالم و زنده دسترسی پیدا کنیم و اگر تقدیر چیز دیگری باشد، به بازماندگان تسلیت عرض می‌کنیم. مسائل فنی بروز این حادثه نیز باید در جای خود در دولت رسیدگی شود.


ادای احترام اعضای شورای شهر همدان به آتش‌نشانان

 

11:04/ اعضای شورای شهر همدان به همراه شهردار و دیگر مسولین استان با حضوردر سازمان آتش نشانی همدان با آتش نشانان و خانواده های شهدای حادثه پلاسکو همدردی و با اهدای شاخه گل به مقام آنها ادای احترام کردند.

11:00/ سردار مهماندار رئیس پلیس راهوار تهران: همچنان محدودیت ها ادامه دارد که برای تقاطع چهار راه استانبول است. از تقاطع حافظ جمهوری به سمت محل حادثه؛ از میدان فردوسی به سمت جنوب؛

از میدان امام به سمت شمال؛ از شرق نیز محدودیت به سمت چهار راه استانبول ادامه دارد.
همچنان از مردم درخواست می کنیم از ورود به این منطقه خودداری کنند
از لحاظ دسترسی پیاده برای کسبه و مردم این امکان وجود دارد که دسترسی به پیاده‌راه‌ها وجود دارد اما توصیه می کنیم که کسبه و مردم از مراجعه به این محدوده خودداری کنند.

10:59/ نایب رئیس اتاق اصناف: تخصیص مکانی موقت برای شب عید پلاسکو. زیان‌دیدگان در اولویت نمایشگاه بهاره

10:58/ محدود مرکزی پلاسکو با نوار زرد توسط آتش نشانان بسته شد.

10:55/ «امروز همه داغداریم»مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و کارکنان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، در پی حادثه تلخ آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو و به شهادت رسیدن آتش‌نشانان غیور و جان‌برکف، پیام تسلیت و همدردی صادر کردند.

10:54/ پیرهادی عضو هیات رئیسه شورای شهر :برخی از ادوات و لوازم مهم آتشنشانی همچون نردبانهای بلند مرتبه در این عملیات خراب شده یا آسیب دیده و این لوازم فقط چند تا در تهران در اختیار سازمان آتش نشانی بوده
لذا شورای شهر امادگی دارد خارج از اعتبار مصوب آتش نشانی اعتبار مورد نیاز و مجوز خرید تجهیزات جدید و بروزرسانی را به شهرداری بدهد
از شهرداری هم درخواست داریم سریعا نسبت به تامین تجهیزات ضروری شهر اقدام نماید و مطمئن باشند شورا نیز به فوریت همکاری و انجام وظیفه خواهد کرد

10:52/ مقیمی، رئیس پلیس آگاهی ناجا: فرم‌هایی تهیه شده تا کسبه ساختمان پلاسکو پس از عملیات با مراجعه به پلیس آگاهی، لیست اموال خود را با لیست اموالی که پلیس نگهداری کرده، مطابقت دهند. سگ‌های زنده یاب آموزش‌های تخصصی دیده‌اند و بهتر است از آنها استفاده شود.

10:50/ در حالی که رئیس کل بیمه مرکزی شامگاه روز گذشته از بیمه کمتر از ۴۰ میلیارد تومانی برای ساختمان پلاسکو خبر داد، رئیس اتاق اصناف ایران میزان بر آورد اولیه خسارت را بیش از هزار میلیارد تومان عنوان می‌کند.

 


بیش‌ از صدها تُن آوار جمع‌آوری شده است

 


عملیات آواربرداری و نجات با سرعت بیشتری در حال انجام است

10:42/ عملیات آوار برداری با سرعت بیشتری در حال انجام است بیش از صدها تن آوار تا کنون جمع آوری و از محل خارج شده است.


حضور "سردار نجات" قائم مقام سازمان اطلاعات سپاه در محل حادثه پلاسکو

10:37/ با کشف دو کپسول مربوط به آتش‌نشان‌های مفقودی، عملیات آواربرداری مکانیزه در جبهه جنوبی برای دقایقی متوقف شده است.
آتش‌نشان‌ها به صورت دستی در حال کندوکاو هستند.

10:34/ نیروهای انتظامی مستقر در محل ساختمان پلاسکوی تهران عملیات تخلیه پاساژ کویتی‌ها را آغاز کردند.

10:33/ مرتضی مرادی‌پور معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان تهران: 4 خانواده از محبوس شدگان زیر ‌آوار تاکید داشتند که عزیزانشان زنده‌‌اند و ما علی‌رغم اقدامات قبلی به احترام آنها مجدد دستگاه‌های بیورادار را به کار گرفتیم ولی هیچ پیامی از این دستگاه‌ها دریافت نشد.

10:32/ طلایی عضو شورای شهر تهران: ما صدها ساختمان مثل پلاسکو داریم و به جای متهم کردن همدیگر نسبت به ساماندهی و اقدامات لازم برای این ساختمان ها و جلوگیری از بروز حوادثی مثل پلاسکو اقدام کنید؛ اگر می‌توانید بسم الله.

10:29/ وزارت خارجه فرانسه با انتشار پیامی، با خانواده‌های قربانیان حادثه فروریختن ساختمان پلاسکو در تهران در اثر آتش‌سوزی ابراز همدردی کرد.

10:23/ بهمن کشاورز(رئیس اسکودا) در یادداشتی نوشت: به نظر می‌رسد که خوشبختانه کسی از مستأجران کشته نشده، هرچند شهیدشدن فرد یا افرادی از مأموران فداکار و جان‌بر‌کف آتش‌نشانی از این جهت نیز بار غم سنگینی را بر دل همگان گذاشته است.

10:19/ سخنگوی اورژانس تهران: آتش نشان 30 ساله، در حال امداد رسانی دچار حادثه شد/ شدت حرارت سبب ذوب شدن پلاک و سوختن آتش نشان شد.

10:19/ یک کپسول هوا در عملیات آواربرداری یافت شده، که مربوط یه یکی از آتش نشان ها است اما همچنان پیکری کشف نشده است و جست و جو ادامه دارد.

10:18/ دادستانی تهران دستور تخلیه پاساژ کویتی ها را صادر کرده است تا در صورت لزوم عملیات تخریب انجام شود.

10:17/چیت چیان، وزیر نیرو: در حال حاضر با استقرار ژنراتورها برق رسانی به ساختمان‌های اطراف صورت می‌گیرد/ 200 نفر از همکاران آب فای در صحنه حضور دارند/برای تامین آب مورد نیاز برای اطفای حریق فشار آب افزایش یدا کرده است/6 نقطه جدید جهت تامین آب جهت اطفای حریق فراهم شده/ در حال حاضر 28 نفر از نیروهای اب فای در حال برشکاری ستون‌ها هستند/آب و برق کلیه مناطق اطراف پلاسکو تامین است.

10:17/ رئیس کل بیمه مرکزی: تنها ۱۶۰ واحد از ۶۰۰ واحد موجود در ساختمان پلاسکو تحت پوشش بیمه قرار داشتند و متأسفانه بقیه هیچ‌گونه بیمه‌ای ندارند.
 

10:15/علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی شهادت تعدادی از عزیزان ایثارگر و فداکار آتش‌نشان در حادثه پلاسکو را تسلیت گفت و با ادای احترام به آن‌ها تاکید کرد: یاد عزیزان ایثارگر و شهید این حادثه برای همیشه زنده خواهد بود .

10:13/ وزیر کشور: جلسه ای را با حضور مالکان و هیئت مدیره ساختمان پلاسکو برگزار خواهیم کرد تا حرف‌هاى آنها نیز شنیده شود و سپس تصمیم‌گیرى خواهد شد.

از خسارتهاى واردشده به ساختمان پلاسکو بخشى از آن تحت پوشش بیمه بوده و بیمه باید جبران خسارت کند، بخشى از آن هم تحت پوشش نبوده که باید با انجام اقداماتى از تضرر افرادى که در این ساختمان فعالیت می ‌کردند، جلوگیرى شود.

10:11/ علیزاده رئیس انجمن علمى کاردرمانى: بسیارى از کلینیک‌هاى کاردرمانى اعلام آمادگى کردند تا به صورت رایگان تمامى خدمات را به مصدومان حادثه پلاسکو ارائه دهند.

حضور وزیر نیرو در محل حادثه

10:00/ رضا کیانیان بازیگر: همه ما در فروریختن ساختمان پلاسکو مقصریم.

09:55/ عضو کمیسیون عمران مجلس: کمیسیون عمران مجلس ابعاد مختلف حادثه پلاسکو را بررسی می‌کند.

09:53/ قناعتی: احمد مسجد جامعی تا پیگیری حادثه پلاسکو، استعفایش از شورای شهر را پس گرفت.

09:52/ چندین دستگاه کامیون در بیرون محوطه دپو شده و به نوبت نسبت به انتقال نخاله و اوار اقدام می‌کنند.


خروج نخاله از محل آوار پلاسکو

09:50/ جلسه اضطراری شورای شهر تهران در محل حادثه پلاسکو در حال برگزاری است.

09:47/ درپی حادثه پلاسکو، مجوز طرح ترافیک امروز در تهران به فروش نمی‌رسد.

09:42/ رازقی رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک راهور تهران: در حال حاضر ترافیک در بخش شمال به جنوب خیابان ولیعصر تهران سنگین است.

09:30/ رئیس پزشکی قانونی استان تهران: پیکر آتش‌نشانی که بامداد امروز از زیر آوار بیرون کشیده شد، به پزشک قانونی منتقل شده اما هویت وی هنوز مشخص نشده است. تا ظهر امروز هویت وی مشخص می‌شود.

09:21/ برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس تهران برای همدردی با آتش‌نشان‌هایی که در حادثه پلاسکو به شهادت رسیدند امروز به یکی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی خواهد رفت و لباس آتش‌نشان‌ها را بر تن خواهد کرد

09:20/ ساجدی‌نیا: تا کنون کسی به پلیس آگاهی تهران مراجعه نکرده است. اگر خانواده‌ای نزدیکانش در محدوده پلاسکو مفقود شده یا از سرنوشت آن خبری ندارند به پلیس آگاهی تهران واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

09:15/ کیانی فرمانده عملیات میدان در حادثه پلاسکو: ۵۰ درصد آواربرداری انجام شده است و تا آخر هفته کار تمام می‌شود.

تاکنون هیچ نشانه‌ای از زنده بودن افراد در زیر آوار تأیید نشده است اما به دلیل آنکه زیززمین پلاسکو کاملاً تخریب نشده است، احتمال زنده‌ بودن برخی افراد وجود دارد.

به دلیل دود ناشی از آتش‌سوزی پی‌درپی در آوار این ساختمان، سگ‌های زنده‌یاب، کارایی زیادی نداشتند.

بخشی از ساختمان ضلع شرقی پلاسکو تخریب شده است و این تخریب، سرعت کار را افزایش داده است.

تاکنون تنها پیکر یک نفر از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

09:00/ آخرین آمار امداد رسانی اورژانس تهران در حادثه حریق پلاسکو تا ساعت ۸:۳۰ صبح امروز: کل مصدومان ۱۱۹ نفر، انتقال به بیمارستان‌ها ۳۷ نفر، درمان سرپایی ۸۲ نفر، از کل انتقالی‌ها به بیمارستان‌ها فقط ۴ نفر بستری هستند و بقیه مرخص شده‌اند. همچنین تا کنون تنها ۲ نفر از زیر آوار خارج شده‌اند.


آواربرداری و امداد و مجات در روز سوم حادثه پلاسکو با دقت در حال انجام است


لحظات نفس‌گیر

 

08:35/ به رغم اطلاع‌رسانی شبکه‌های مختلف خبری و خبرگزاری‌ها مبنی بر پیدا شدن پیکر دو آتش‌نشان از زیر آوار، ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: فقط یک پیکر از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

08:20/ دریافت علائم از 4 دستگاه زنده‌‌یاب هلال احمر از ضلع غربی و موتورخانه ساختمان پلاسکو، قوت گرفتن یافتن انسان زنده با توجه به دریافت پیام‌های صوتی به صورت ضربه.

08:12/ فاضلی رئیس اتاق اصناف: تا ظهر امروز خسارت‌ها برآورد می‌شود و اکنون در حال ارزیابی هستیم. ۴۰۰ بنگاه پیراهن دوز در پلاسکو فعال بودند.

08:10/ وزیر کشور با هیأت امنای ساختمان پلاسکو امروز جلسه دارد.

08:07/ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: کارگران بیکار شده پلاسکو که دارای بیمه تأمین اجتماعی هستند از فردا به اداره کار در خیابان حافظ مراجعه کرده و برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کنند.

وجوهی را در اختیار بانک رفاه قرار دادیم تا وام‌های ارزان‌قیمت به افرادی که کارگران بیکار شده پلاسکو را به کارگیری کنند ارائه شود.

با استاندار تهران صحبت کردیم که بتوانیم محلی را در تهران آماده کنیم و این محل، مرکز تولید موقت شود ضمن اینکه با صندوق کارآفرینی امید صحبت کردیم که بتوانیم وام‌های ارزان‌قیمت به مجموعه‌های تولیدی ارائه دهیم و مبلغ 100 میلیون تومان وام با بهره 4 درصد برای کارگاه‌های تولیدی داشته باشیم.

مستمری خانواده شهدای آتش‌نشان بدون تشریفات قانونی از امروز برقرار می‌شود.

08:00/ همچنان دود زیادی از آوار پلاسکو متصاعد می‌شود. گفته می‌شود امدادگران به آتش نهفته رسیدند و در تلاش برای خاموش کردن آن هستند.

07:56/ دلجویی رئیس‌جمهور از آتش‌نشانان. اشک‌های آتش‌نشانان در هنگام بازدید رئیس‌جمهور از عملیات امداد و نجات در آوارهای پلاسکو.


بازدید رئیس‌جمهور از عملیات آواربرداری و امداد و نجات در آوارهای پلاسکو

 

07:50/ رئیس‌جمهور: بسیار متأسف هستم از حادثه‌ای که پیش آمد. هم برای جان و هم اموال مردم. این حادثه درس و هشداری برای همه مسئولان در زمینه امن‌سازی زندگی مردم که جزو حقوق شهروندی است، بود و در این زمینه باید برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری صورت گیرد.

این حادثه بسیار تلخی بود و در این حادثه همه مسئولان هماهنگی خوبی داشتند.امدادگران، تیم پزشکی، و تیم‌های انتظام امور؛ در واقع در این زمینه همکاری و هماهنگی بسیار خوب و ستودنی از آغاز بوده و ادامه دارد.

تأسف و نگرانی برای آنهایی است که زیر آوار بودند و آنهایی که جان عزیز خود را از دست دادند اما در دل مردم جاودانه می‌مانند چرا که برای نجات مردم رفتند و در میان آتش‌ و دود و آهن گرفتار شدند. ما در برابر این حماسه‌آفرینان باید سرتعظیم فرود آوریم.

07:42/ رئیس‌جمهور هم‌اکنون در حال بازدید از عملیات آواربرداری و امداد و نجات از آوارهای ساختمان پلاسکو است. شهردار تهران گزارشی از اقدامات انجام شده را به رئیس‌جمهور ارائه کرد. استاندار تهران نیز در این بازدید حضور دارد.

07:25/ در پیام تسلیت فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش درپی حادثه آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو که منجر به محبوس شدن و شهادت جمعی از آتش‌نشانان ایثارگر کشورمان شد، آمده است: «سانحه ناگوار آتش سوزی ساختمان مرکز شهر تهران که منجر به شهادت جمعی از آتش نشانان غیور شد، ایران اسلامی را یکپارچه سوگوار ساخت. این حادثه غم‌انگیز صحنه حماسه آفرینی دلاورمردانی گردید که نام و یادشان تا ابد در تاریخ ایران و ایرانی ماندگار خواهد شد».

07:15/ خبرها حاکیست امروز رئیس‌جمهور به پلاسکو می‌رود.

07:00/ طلایی: پیش‌بینی می‌شود که عملیات آواربرداری ۵، تا ۶ روز طول بکشد. مردم، اخبار را از مراجع رسمی پیگیری کنند.

06:50/ همچنان از آوارهای پلاسکو دود بر می‌خیزد. به رغم بارش باران، این دودها فروکش نکرده است.

06:47/ آواربرداری همچنان ادامه دارد. در پی حادثه دلخراش آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو، امروز در کشور از سوی هیأت دولت، عزای عمومی اعلام شده است. تاکنون پیکر دو تن از آتش‌نشانان از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

04:45/ لودرهای حاضر در محل نخاله و ضایعات حاصل از فروریختن پلاسکو را بار کامیون می‌کنند.

04:15/ دود همچنان از ساختمان به آسمان می‌رود

04:10/ هنوز در میان آواربرداری از داخل ساختمان شعله‌های آتش زبانه می‌کشد

04:00/ بعد از اتمام استفاده از دستگاه زنده یاب مجدد امدادگران مشغول فعالیت آواربرداری شدند

03:45/ دستگاه زنده یاب زنده بودن حدود 4 نفر را نشان می‌دهد/ خوشحالی میان امدادگران موج می‌زند

03:35/ پلاسکو در سکوت کامل فرو رفت/ دستگاههای امدادی خاموش شدند/ کسی صدایی نمی‌زند/ تمام ماشین ها خاموش شدند.

به نظر می‌رسد مسئولان امدادی در حال استفاده از دستگاه‌های زنده یاب هستند

03:30/ آتش از چند نقطه در اطراف پلاسکو زبانه کشید/به دلیل باران و نم ناکی  بخار و دود با یکدیگر مخلوط شده است

03:10/ با باز شدن معبر شمالی جنوبی آواربرداری سرعت بیشتری گرفت

گفته می شود تعدادی از مغازه داران همجوار نگران انتقال این خرابی ها به مغازه‌های خود هستند

به دلیل حرارت بالای منتقل شده از دیوارها، ساختمان پشتی باز هم شعله ور شد

02:50/ خبرنگار مستقر فارس در صحنه حادثه پلاسکو سرایت آتش به پاساژ کویتی‌ها را که توسط برخی رسانه‌ها منتشر شده، تکذیب کرد.

02:45/ ماشین های حمل ضایعات یکی پس از دیگری با انبوهی از آهن پاره و ضایعات از محوطه خارج می شوند و سری بعدی خودروها وارد محل حادثه میشوند

02:41/ تخریب ملک کناری پلاسکو ادامه دارد/ امدادگران قصد دارند شمال و جنوب ساختمان پلاسکو را به یکدیگر متصل کنند

 

02:39/ شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران: دستورات لازم برای انتقال اجساد آتش نشانان به پزشکی قانونی صادر شده است.

وی ادامه داد: پزشکی قانونی براساس دستورات صادره علت قطعی فوت و همچنین هویت اجساد را تعیین خواهد کرد.

02:30/ شهرداری تهران مشغول آماده سازی و پاکسازی خیابان برای شروع روز شنبه/ پیاده‌‌روها با داربست و گونی ‌های آبی رنگ از خیابان جدا شده‌اند.

02:25/ بررسی ها نشان می‌دهد آتش با از خودگذشتگی دو آتش نشان اطفا شده است

02:12/ یک آتش نشان دیگر برای مهار آتش در پارکینگ داوطلب شد/ این آتش نشان برای خاموش کردن آتش از پنجره وارد محوطه حریق شده است.

01:52/ دود غلیظ سفید از آوار بلند شد


حیاط پشتی که از آن به پارکینگ هم نام برده می‌شود

 

01:48/ استفاده از نردبان برای رسیدن به آتش گسترده در پارکینگ و مهار آن/ افزایش دود سیاه و غلیظ در پی آتش سوزی مجدد

 

01:35/ شعله مجدد آتش در ساختمان پلاسکو/ گویا این آتش مهار شدنی نیست


امشب چندین بار از این پنجره شعله‌های آتش زبانه کشیده و مشخص نیست پشت این دیوان چه آتشی زیر خاکستر است

 

01:28/ برخی منابع حاضر در صحنه حادثه اعلام کرده‌اند که مسئولان سازمان امداد و نجات مجددا از وسایل زنده یاب استفاده کرده‌اند.

01:12/ سردار طلایی عضو شورای شهر تهران در محل خرابه‌های پلاسکو حاضر شد

00:55/ تصاویر پخش شده از بخش‌هایی از محل حادثه حکایت از زبانه کشیدن شعله های آتش دارد

 

00:50/ گفته میشود پیکر دومین شهید هم از میان آوار خارج شده است

00:45/ تخریب املاک کناری همچنان ادامه دارد

00:40/ خبرنگار فارس: به دلیل نامعلومی فعلا عملیات آواربرداری متوقف شده است/ جستجوی امدادگران در محل دیگری در حال انجام است.

00:37/ هنوز به طرز وحشتناکی از منطقه پلاسکو دود سفید رنگ و غلیظی به هوا می‌رود

00:36/ گفته میشود آتش ساختمان کناری مهار شده است

00:34/ بر اساس تصاویر منتشر شده لودرهای به کار گرفته شده در منطقه عملیات در حال تخریب چند مغازه کناری پاساژ هستند

به نظر می‌رسد در صورت عدم تخریب این املاک مانع از اقدام مناسب امدادگران است.

00:30/ تعدادی از درختان پیاده راه مسیر ساختمان پلاسکو را کندند/این اقدام برای دسترسی بیشتر به آوار و پیدا کردن راه نفوذ است.

00:25/ تمرکز آتش نشانان بر یک نقطه از آوار

00:20/ بخش‌هایی از محل حادثه شعله ور شده است/ آتش نشانان هنوز درگیر خاموش کردن آتش هستند

00:05/ تصویر زنده شبکه خبر از محل حادثه حکایت از آن دارد که خودرو اورژانس به محل حادثه نزدیک شده است.

به نظر می‌رسد این خودرو قرار است پیکر شهیدی که از دل آوار بیرون آمده را منتقل کند.

........................................................روز دوم.......................................................

23:54/ ملکی: تنها پیکر یک شهید از زیر آوار بیرون آورده شده است.

23:52/ گیل آبادی در گفت‌وگو با فارس: موضوع کشف 4 پیکر صحت ندارد تا کنون فقط کشف یک پیکر قطعی شده است/شاید در همین حوالی پیکر دیگری از  شهدا کشف شود.

23:47/ به نظر می‌رسد امدادگران به نقطه کشف پیکر همه شهدا رسیده‌اند

23:45/ مشاهدات خبرنگار فارس حکایت از کشف 3 کپسول آتش نشانی و دو ماسک اکسیژن دیگر است

23:40/ خبرنگار فارس: اجازه فیلمبرداری به هیچ کس داده نمی‌شود. حتی شبکه خبر/ مسئولان می‌گویند دوربین‌های خود را  خاموش کنید نمی خواهیم فیلم بگیرید زیرا مشغول خارج کردن اجساد هستیم.

23:30/ ملکی به شبکه خبر گفت: پیکر 4 نفر از آتش نشانان از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

23:25/ خبرنگار حاضر فارس در محل حادثه: حجم انبوه آوار، دود ناشی از آتش سوزی و همچنین دقت امدادگران برای سالم خارج کردن پیکر شهدا موجب  شده عملیات آواربرداری زمان بیشتری ببرد

23:20/ هویت جسد کشف شده هنوز مشخص نیست به گفته ملکی سر و صورت این شهید آسیب دیده است و نمی‌توان تشخیص داد

23:10/ ساجدی نیا: هر کدام از هموطنان هستند که از عزیزانشان بی خبر بوده و احتمال می‌دهند که در این حادثه حضور داشته به پلیس آگاهی مراجعه  کنند.

23:05/ اولین جسد از دل آوار بیرون کشیده شد

23:03/ گویا امدادگران شیء یا چیزی را پیدا کرده‌اند منتها مانعی گذاشتند که مانع دید عکاسان شده است.

22:55/ نوربخش در شبکه خبر: درمان و بستری همه حادثه دیدگانی که بیمه بوده اند رایگان خواهد بود/ هماهنگی با ادارات کار برای برقراری بیمه بیکاری بیمه شدگان پلاسکو

امسال هموطنان برای ارج نهادن به تولید ملی و ایجاد رونق کسب و کار در حوزه پوشاک شب عید از تولیدات ملی استفاده کنند.

22:50/ کشف کلاه و کپسول آتش نشانی

22:40/ جنب و جوش میان مأموران و امدادگران افزوده شده است. 

22:16/ سلیمی: امداد رسانی در دو مرحله بود ابتدا پیش از فروریختن و سپس بعد از ریزش ساختمان/ در ابتدا ده تیم فعالیت می‌کردند اما بعد از فرو ریختن ساختمان تعداد نفرات حاضر به 150 نفر رسید/بیش از 50 آمبولانس به منطقه اعزام شدند/3 فروند هلی کوپتر آمادگی داشتند برای پرواز/در حال حاظر 50 نفر در منطقه هستند و صد نفر دیگر در حال آماده باش هستند.

14 قلاده سگ زنده یاب در محل حضور دارند البته این سگ‌ها در فواصلی جا به جا می شوند.

22:15/ طلایی در شبکه خبر: بعد از ظهر امروز جلسات ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و این جلسات پیوسته هستند و تمهیدات پیش بینی شده در بخش‌های مختلف شده است/باید وضعیت موجود مدیریت شود و کار سرعت بخشیده شود/ بخشی از اقدامات مثل بازماندگان و حتی افرادی که از وضعیتشان خبری نیست در حال انجام است.

22:12/ آتش در بخشی از ساختمان مجددا شعله ور شد

22:10/ ملکی: عملیات آواربرداری در حال انجام است/ علیرغم همه تلاش‌های انجام شده هنوز هم به پیکر هیچ یک از آتش نشانان دسترسی پیدا نشده است/ وضعیت آوار پیچیده و فنی است هر لغزشی می تواند وضعیت را خرابتر کند/ با توجه به وضعیت وخیم قطعا تعدادی از همکاارن به شهادت خواهند رسید.

در لحظات اولیه تدبیر بر این بود که آوار برداری از بالا ترین قسمت انجام شود و سبک سازی شود اما برخی آمدند و حرفهایی زدند درباره شناخت از منطقه اما ما هر چه کندیم و تلاش کردیم موفق نشدیم.

22:05/ دادستان تهران: از امدادگران، آتش نشانان و شهرداری که با جان و دل کار می کنند تشکر می کنیم/ نسبت به روز گذشته پیشرفت خوب بوده است.

وی ادامه داد در مورد بحث اموال دستور دادیم داوطلبان برای خروج اموال بیایند با همکاری پلیس اموال را خارج کنند.

دادستان تهران گفت: به سرپرست دادسرای امور جنایی تهران اجازه دادیم مقدمات تشکیل پرونده مربوط به شناسایی مقصران این حادثه را انجام دهد.

وی افزود: البته الان نگاه‌ها نباید دنبال علت حادثه باشد باید برای آواربرداری و پایان این وضعیت باشد.

 

دولت آبادی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص آخرین اقدامات و دستورات صادره گفت: پس از پایان بازدید صحبت می کنم.

21:52/ دادستان تهران به همراه شهردار تهران هم اکنون در حال بازدید از محل حادثه/ دولت آبادی برای اطلاع از نحوه عملیات وارد پارکینگ پلاسکو شد اما به خبرنگاران و عکاسان اجازه ورود ندادند

21:50/ خبرنگار فارس: تعدادی گاو صندوق از محل حادثه کشف شده است/ براساس اعلام پلیس این اموال به گنجینه پلیس آگاهی منتقل می‌شود

21:45/ شهریاری سرپرست دادسرای ویژه قتل: تا این لحظه هیچ دستور خاصی صادر نشده و شرایط تغییری نکرده است/ هنوز جسدی از دل آوار بیرون  نیاورده شده

آتش نشانان در حال آوار برداری هستند تا بتوانند هرچه زودتر اخبار تازه ای از افراد زیر آوار اعلام کنند

21:38/ در حال حاضر از قسمت پارکینک بیل مکانیکی در حال تخریب ساختمان کناری پلاسکو است تا کار آوار برداری و دسترسی به تونل ها آسان تر شود

21:36/ آتش نشانان در محل در حال هدایت خبرنگاران به ناحیه امن هستند

یک آنش نشان: همگی کنار بایستید احتمال ریزش سازه های فلزی وجود دارد

21:30/ ادای احترام مقامات آتش نشانی ایرلند به آتش نشانان فداکار و غیرتمند حادثه پلاسکو

21:25/ قالیباف شهردار تهران در گفت و گوی زنده تلویزیونی: عملیات آواربرداری و پاکسازی محل با توجه به حجم خرابی، حداقل 5 تا 6 روز ادامه خواهد داشت.
همچنان برای نجات آتش نشانان محبوس در زیر آوار تلاش می کنیم و به نجات آنها امیدواریم هر چند امیدها کم شده است.

تداوم اعمال محدودیت های ترافیکی در منطقه برای تسهیل در عملیات امدادی دلجویی از خانواده های آتش نشانان و مصدومان این حادثه از اولویت های مسئولان است

21:20/ در حال حاضر نیروهای آتش نشانی در پارکینگ مشغول برش سازه های آهنی هستند تا امکان جا به جایی آنها راحت تر باشد/ اطفاء حریق همچنان ادامه دارد

21:15/ رییس اورژانس کشور: سه آتش نشان دیگر در حادثه پلاسکو تحت درمان سرپایی قرار گرفتند/ دستور وزیر بهداشت برای توزیع ماسک بین نیروهای امدادی و انتظامی در محل حادثه

21:12/ عملیات آتش نشان ها به صورت اطفا حریق و آواربرداری در حال انجام است، زمانی که آوار ها جا به جا می‌شوند آتش شعله ور می‌شود که همین موضوع باعث کندی در روند فعالیت آتش نشان‌ها شده است.

به گفته شاهدان عینی در ضلع شرقی ساختمان پلاسکو 8 دستگاه جرثقیل در حال فعالیت هستند و هنوز از افرادی که در زیر آوار مدفون شده اند خبری در دسترس نیست.

21:05/ باتوجه به احتمال یافته شدن پیکرهای زیر آوار همزمان با سرعت گرفتن آواربرداری مقابل ساختمان با گونی های آبی بسته شد تا عکاسان و خبرنگاران ساختمان را نبینند.

21:00/ دستیارویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی: سانحه ساختمان پلاسکو ایران را در سوگ نشاند. اینجانب ضمن ضرورت توجه مسئولان و شهروندان در پیشگیری از وقوع چنین حوادثی و امیدواری بر اینکه با تلاش در جهت اصلاح سیاستها و اعمال نظارت ها دیگر شاهد چنین حوادثی برای شهروندان عزیز ایران نباشیم.

20:55/ براساس اعلام منابع خبری کل مصدومان تا ساعت ٢٠ به عدد ١١٤ رسیده است که ٣٧ نفر از آنها به بیمارستان منتقل شده اند.

20:52/ معاون عملیات هلال احمر استان تهران: روند آوار برداری در بخش جنوبی و شرقی سرعت بیشتری گرفته است/ ماشین‌های مکانیکی از خیابان جمهوری داخل محوطه شده اند/ تکذیب یافتن اجساد توسط سگ‌های زنده یاب.

20:50/ برخلاف آنکه گفته می‌شود هنوز راهی به داخل پلاسکو پیدا نشده است خبرگزاری میزان عنوان کرده است که دادستان تهران از داخل ساختمان پلاسکو بازدید کرده است.

20:46/ دود غلیظ در ضلع شمال شرقی پلاسکو افزایش پیدا کرده است

20:45/ ارسال مواد خوراکی برای آتش نشان حاضر در محل حادثه ساختمان پلاسکو از سوی شهروندان تهران

20:40/ سخنگوى سازمان آتش نشانى یافتن هرگونه پیکر جدید یا "نیم تنه" را تکذیب کرد/ آمار نهایى همان ٢٠ نفر است

20:35/ مهدی چمران درباره اخطارهایی که به ساختمان پلاسکو در سال‌های گذشته داده شده است و در شبکه‌های اجتماعی تناقض‌هایی بین 7 تا 14 اخطار را عنوان می‌کنند، گفت: آقای پشمچی‌زاده معاون شهردار تهران آمار اخطارها را از سال 92، 7 بار اعلام کرده است در صورتی که در پرونده ساختمان پلاسکو از سالیان قبل از آن تا کنون 14 اخطاریه داده شده است که متأسفانه مالکین به این اخطارها توجه نکرده‌اند.

20:30/ شعله‌های آتش زیر حاکستر و دود ناشی از آن کار امداد رسانی را دشوار کرده است.

20:20/ روابط عمومی اورژانس تهران آخرین آمار مصدومان حادثه آتش سوزی و حریق ساختمان پلاسکو را 114 نفر اعلام کرد.

20:15/ پرچمِ مشکی بر فراز برج یانقین تبریز (نخستین برج آتش نشانی کشور) به احترامِ شهادت تعدادی از آتش نشانان قهرمان در حادثه پلاسکو

19:55/ پیام تسلیت رئیس قوه قضائیه: حادثه آتش سوزی و فرو ریختن یکی از ساختمان های تجاری تهران که شهادت و مصدومیت جمعی از مردم شریف بویژه آتش نشانان شجاع و دلیر را به دنبال داشت، موجب تاسف و تاثر عمیق اینجانب گردید.

19:30/ گفته می شود در حین آوار برداری یک کپسول آتش نشانی کشف شده است.

گفته می‌شود تعدادی از سگ‌ها در حین گشت زنی زمان رسیدن به این کپسول‌ پارس کرده اند.

18:42/ سردار مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: با توجه به شاهراه بودن چهار راه استانبول احتمالا فردا بار ترافیکی سنگین را شاهد خواهیم بود. محدودیت‌های ترافیکی تا فردا ادامه خواهد داشت.

شهروندان می‌توانند از مسیرهای جایگزین نظیر خیابان انقلاب، ولیعصر استفاده کنند. معابر تا محدوده 100 متری حادثه ایزوله شده و تردد هرگونه وسایل نقلیه به این محدوده به غیر از خودروهای مجاز ممنوع است.

این محدودیت‌ها ترافیکی است و افراد با عبور از پیاده‌راه‌ها می‌توانند به امور روزانه خود رسیدگی کنند و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

18:40/ مسعود ثقفی رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران: هیچ مدرسه‌ای در مناطقه 19 گانه شهر تهران فردا شنبه دوم بهمن ماه تعطیل نیست.
فقط دو مدرسه دخترانه امامیه و امید امام در اطراف منطقه حادثه ساختمان پلاسکو وجود دارد که تصمیمی برای تعطیلی این مدارس گرفته نشده است.
اگر نیاز به تعطیلی این دو مدرسه باشد از سوی مدیریت منطقه و مدیران مدارس به والدین و خانواده‌های آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

سگ‌های زنده‌یاب در حال گشت در آوارهای پلاسکو هستند

18:35/ کار بعد از 5 دقیقه آغاز شد.

روز دوم به شب رسید اما هنوز خبری از آتش‌نشانان نیست

18:30/ کار برای لحظاتی متوقف شد؛ یک کپسول آتش‌نشانی پیدا شد. سگ‌های زنده یاب در حال گشت هستند.

«جابر صادق زاده»، «قاسم رضایی» و «حسن یزدانی» در لباس آتش‌نشانی

18:20/ «جابر صادق زاده»، «قاسم رضایی» و «حسن یزدانی» قهرمانان کشتی ایران و جهان در اقدامی مثال زدنی و در جریان مسابقات قهرمانی کشتی جام تختی و به احترام آتش نشانان حادثه پلاسکو با لباس آتش نشانی روی تشک کشتی آمدند.

با غروب خورشید شماری از مردم قدرشناس تهران با حضور مقابل آتش نشانی بلوار کشاورز با نثار گل به مقام ایثارگران شجاع حادثه پلاسکو ادای احترام کردند

18:14/ کتابدار مدیر عامل هلال‌احمر استان تهران: دستگاه‌های زنده یاب هیچ آلارمی از افراد زنده دریافت نکرده‌اند. از 5 بیورادار 3 دستگاه را جدید خریداری کرده‌ایم و دستگاه‌ها اختلالی ندارد.

18:09/ روابط عمومی معاونت هنری وزارت ارشاد: در پی حادثه غمبار و دردناک ساختمان پلاسکو که منجر به داغ‌دار شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان گردید و همچنین به پاس احترام به ساحت همه آتش‌نشانان شجاع و فداکار، با توجه به اطلاعیه هیأت محترم دولت، شنبه دوم بهمن‌ماه اجراهای صحنه‌ای موسیقی کشور برگزار نخواهد شد.

18:01/ آمار مصدومان ساختمان پلاسکو (تا ساعت 17:00): کل مصدومین و فوتی: 111 نفر؛ درمان در محل: 74 نفر؛ انتقالی 37 نفر (فوتی 1 نفر - بستری 5 نفر – ترخیص 31 نفر)؛ از 37 مصدومی که به مراکز درمانی انتقال یافتند: فوتی (بهنام میرزاخانی-35 ساله – بیمارستان مطهری)،
تعداد 5 نفر در حال حاضر بستری «فخرالدین گودرزی (پارس) - امیر مهدیانی (کسری)- محمد آستراکی ( سینا)- سید مجتبی حنیفه ( سینا ) – مهرداد ربیعی ( بانک ملی)» و 31 نفر درمان و از مراکز درمانی ترخیص شدند.

 منبع: فارس

 

 

 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««آتش‌فشان» پلاسکو خاموش نمی‌شود/ شهادت 2 آتش‌نشان/بازدید رئیس‌جمهور از عملیات آواربرداری و امداد در آوارهای پلاسکو/ استفاده از دستگاه زنده‌یاب/ احتمال زنده بودن ۴ نفر/ آواربرداری کامل تا ۶ روز دیگر/ ارائه وام ۱۰۰ میلیونی به تولیدی‌های پلاسکو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..